AMD framför nya bevis mot Intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
200 000 000 sidor... stackars satar som måste läsa skiten. För någon måste väl läsa ALLA dokument?

det var precis min första tanke när jag läste nyheten

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Om ni på något sätt tror att Intel kan tvinga andra att köpa deras CPU så är ni blåsta, that's it.

Självklart har företag tecknat avtal med Intel för att dom har fått en bättre deal. Om inte AMD kunde matcha detta, tuff shit. Det är helt vanlig företagssamhet.

Att ni dessutom baserar era värderingar på en stämmningsansökan som AMD lämnat mot Intel visar att ni är än mer blåsta. Svårare än så är det inte.

Att AMD haft prestanda tronen, säger shit and nothing. Även om en CPU är snabbare och kanske även strömsnålare, så hade Intel på den tiden ett rykte om att vara stabilare och bättre. Speciellt när det gäller den stora marknaden (och nej, det är inte spel proppar vi snackar om då).

Lite väl naivt att tro att det inte kan förekomma mutor!

AMD hade aldrig dragit igång en sån här process utan att ha någon form av bevis. Det kostar ofantliga summor! Inget man bara gör för att man är lite grinig.

Så Domifuling du borde nog omvärdera dina tankesätt lite...

Permalänk
Avstängd

Tror inte Intel har rent mjöl i påsen och jag är rätt säker på att AMD har goda skäl till att försöka dra Intel inför domstol - inget man gör på rykten. Bevis finns uppenbarligen och eftersom Intel inte vill att AMD ska gå vidare så kan man spekulera om _vad_ Intel gjort under åren.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakkie
Tycker det är dåligt av intel att göra såhär, låt amd få en chans så kanske dem kan komma med processorer som är lika bra eller till och med bättre än intels.

Heh sådär fungerar inte dagens affärer. Man slår tills motståndaren är dödsförklarad.

Och den som påstår det motsatta att AMD ska sluta larva är ju också ute och cyklar. Det är en verksamhets plikt att använda alla medel för att hålla sig flytande.

Meningslöst nonsens att vara partisk, rösta istället med dina inköp!

Permalänk
Medlem

måste säga att jag hejjar på AMD nu, mer konkurrens = billigare processorer

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Med Intels metoder så kommer det inte spela någon roll.
Som sagt, även när P4 var allt intel hade och den sög hårig apballe så hade de marknaden i sin hand då de tvingat/övertalat sina kunder att endast köpa in intelsystem.

Antar att du var för när sony försökte hindra affärer i USA att sälja xbox genom att skriva exklusivitetsavtal?

Det är dumt att köpa sämre hårdvara bara för att man gillar företaget men mänskligt.
Det är dock lika dumt att acceptera att OEM-tillverkare blir mutade av det största företaget bara för att de är störst och särskilt då poängtera hur bra intel är idag.

Går AMD i skiten så finns det bara VIA och Intel kvar. VIA har aldrig satsat på prestanda och Intel utan riktigt konkurrens behöver inte göra det i framtiden heller.

Med 90% av marknaden så har man råd att hälla pengar på reklamkampanjer som förklarar att den nya nehalem 2 systemet är 100% bättre än den gamla.
Vad ska marknaden göra? Bojkotta?

Nu är jag visserligen ganska mycket emot konsoler över huvud taget, med undantag för Wii (OT: som faktiskt kommer med något nytt som inte PC redan kunnat erbjuda länge, vilket inte är helt oväntat eftersom att det är Nintendo som släppt det)

(Back on topic..)
MEN Nej, jag säger inte, och har aldrig sagt, att jag är för en "envåldshärskarmarknad", har mitt inlägg tolkats så så har jag varit otydlig. Tvivlar på att det finns någon marknad som inte främjas av konkurrens. MEN, man måste vara vansinnigt blåögd om man tror att en OEM-tillverkare i valet mellan "ett sämre avtal" och "ett bättre avtal" skulle välja det sämre "för att det är synd om den tillverkaren", eller något liknande.

Man måste ju ändå förutsätta att tillverkarna följde den linje de trodde var bäst för deras företag (då det ju ger mest guldpengar i deras plånböcker) och om nu P4 ansågs mer lämpligt än Athlon så kan det ju ha varit för att OEM-tillverkare på den tiden (och fortfarande?) inte har en särskillt stor kundbas som vill ha "det ultimata prestandamonstret", även kallade gamers, då dessa oftast vet va de vill ha och även kan och vill bygga själva.

Sen om Intel gjort någonting lagvidrigt ska de självklart bestraffas för detta, men tja, oskyldig tills motsatsen bevisad har jag hört någonstans..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fin_sliparn
Precis, det var det jag menade Stämmer siffrorna är det ju många människor med och läser dokumenten, samt att allt förmodligen inte är text, precis som du skriver! Mitt exempel använde jag bara för att visa på hur mycket det faktiskt är i sidor. Sedan att/om allt inte kommer att läsas eller detlajläsas är ju en annan sak

Ett över 20km högt torn skulle det bli om man staplade dessa papper på varandra (förutsatt att man skriver ut på båda sidorna utav pappret...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
kan AMD sluta bete sig på detta sättet, nu när det börjar bli snålt i kassan så ska dom ge sig på Intel för saker som började för 20år sen. Tycker dom borde inse sina misstag och ta lärdom av dom och göra en produkt som verkligen ger nått för pengarna och inte blir totalt utklassat av nått som intel ger ut i ett nafs.

Haha nu får du ju lägga av inan Core-duo så har va AMD ledare på prestanda en längre tid intel hade inte en chans att ta AMD fötutom på papret då. jag undrar vad du får "nafs" ifrån och att betala dell hp och div andra företag för ensam rätt i deras datorer var inte 20år sedan vi pratar några år

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem

i lold @ 200000000

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
kan AMD sluta bete sig på detta sättet, nu när det börjar bli snålt i kassan så ska dom ge sig på Intel för saker som började för 20år sen. Tycker dom borde inse sina misstag och ta lärdom av dom och göra en produkt som verkligen ger nått för pengarna och inte blir totalt utklassat av nått som intel ger ut i ett nafs.

Om någon begår ett allvarligt brott (vilket detta är) så är det mycket viktigt att de åker dit för det. Ekonomisk brottsligt kanske inte är så lätt och förstå för en "vanlig" men hade man diskuterat "svenssonbrott" (misshandel, stöld m.m.) så är det väl ingen som säger "äh, bry dig inte, låt det vara".

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Hoppas Intel får betala enorma summor efter det de gjort iaf.

Och till Domifuling: du är ju blåst på riktigt! AMD var under tiden 99-06 klart snabbast per klock och oftast energisnålare. Självklart var de hur stabila som helst. Opteron var ju dessutom mycket populär i servrar och där är det ytterst viktigt med stabilitet och bra prestanda/watt. Hur menar du då att Intel processorer var "bättre"? Jävla intel-fanboy eller vad du nu är.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

HAHAHAH, AMD stämma Intel för vad? för att dem blir ägda? även om Intel inte gör någon kontrakt med dell osv osv, för att använda deras processor så skulle dem ha tagit intels, amd liger risigt till och det liger lågt ner i listan för att vara en bra processor, va tänker dem på..
de vill stämma dem för de ser att dem går i konkurs och håller på förlora allt. då kommer intel in i allt de ÄGER intel FTW

btw. om amd vill sälja sin processsor "GÖR SAMMA SAK SOM INTEL DÅ"

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Vill inte vara förolämpande på något sätt, men affärsvärlden idag är ingen lekplats med mjuka, rosa, fluffiga kuddar som fångar upp alla som råkat snubbla lite i sin karriär. Faller man så faller man platt om man inte hittar någon som är villig att stoppa in extra kapital.

Kalla mig medgångssupporter, men jag föredrar den tillverkare som för tilfället levererar bäst prestanda sålänge det inte kostar oacceptabelt mycket. Idag är det Intel, ingen vet vem det är imorgon.

Om ett företag idag skulle vilja köpa ett annat företag och det skulle innebära att deras marknadsandel hade blivit lika stor som Intels var då, det köpet hade aldrig tillåtits. Inte ens om man blir för stor i ett litet land så tillåts det.
Är man så stor på marknaden så antar jag att man får tänka två och tre gånger innan man gör saker just för att det blir så mycket känsligare.

Hade Intel inte varit ett amerikanskt bolag men agerat så på den amerikanska marknaden så hade de åkt dit för länge sedan.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
HAHAHAH, AMD stämma Intel för vad? för att dem blir ägda? även om Intel inte gör någon kontrakt med dell osv osv, för att använda deras processor så skulle dem ha tagit intels, amd liger risigt till och det liger lågt ner i listan för att vara en bra processor, va tänker dem på..
de vill stämma dem för de ser att dem går i konkurs och håller på förlora allt. då kommer intel in i allt de ÄGER intel FTW

btw. om amd vill sälja sin processsor "GÖR SAMMA SAK SOM INTEL DÅ"

WOW! Dagisbarn på swec! Den nya trenden!

Du har ju ingen aning vad det hela handlar om. Som några till i denna tråden.

"de vill stämma dem för de ser att dem går i konkurs och håller på förlora allt." Dagens!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
HAHAHAH, AMD stämma Intel för vad? för att dem blir ägda? även om Intel inte gör någon kontrakt med dell osv osv, för att använda deras processor så skulle dem ha tagit intels, amd liger risigt till och det liger lågt ner i listan för att vara en bra processor, va tänker dem på..
de vill stämma dem för de ser att dem går i konkurs och håller på förlora allt. då kommer intel in i allt de ÄGER intel FTW

btw. om amd vill sälja sin processsor "GÖR SAMMA SAK SOM INTEL DÅ"

Läs inte bara rubriken, LÄS ARTIKELN!

"Enligt uppgift skall dessa innehålla information om hur Intel har betalt datortillverkare för att hålla sig borta från AMD"

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Gott om nötter i den här tråden alltså, man blir helt matt :/

Permalänk

200 MILJONER sidor!!!

Inte underligt att AMD ligger efter i många områden om dom ska ha sammanställt den dokumentbunten!

Angående att det lämnades in när AMD var på sin topp kan stämma, men inte att dom hade störst marknadsandelar väl? Det har väl AMD aldrig haft?

Permalänk

Jag skulle tro att denna rättegång gagnat Amd hur som helst. Intel har nog haft betydligt fler blickar riktade mot sig de senaste åren än om de aldrig dragits inför rätta.

Denna sortens rättegångar har ju alltid varit väldigt vanliga mellan ojämnbördiga företag som Amd och Intel. Många här som säger bu för intel, fy vad jättedumma dom varit... men när det behövs 200 miljoner sidor för att kanske få fram två meningar textbevis, då inser vi ju att ärendet inte är särskilt svart/vitt.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

dokument på 200 000 000 sidor??? det tror jag aldrig på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
200 MILJONER sidor!!!

Inte underligt att AMD ligger efter i många områden om dom ska ha sammanställt den dokumentbunten!

Angående att det lämnades in när AMD var på sin topp kan stämma, men inte att dom hade störst marknadsandelar väl? Det har väl AMD aldrig haft?

Ja den bunten skulle jag vilja se

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aarthas
Ett över 20km högt torn skulle det bli om man staplade dessa papper på varandra (förutsatt att man skriver ut på båda sidorna utav pappret...)

¤ Ett A4-ark på höjden = 29,5 cm
¤ Om man lägger ut alla ark på höjden efter varandra = 5 900 000 000 cm = 5 900 mil.
¤ Jordens diameter vid ekvatorn (wikipedia) : 1275,63 mil
¤ Man skulle komma nästan 4.63 varv runt jorden vid ekvatorn med 200 miljoner sidor A4

Mäktig mängd

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fin_sliparn
¤ Ett A4-ark på höjden = 29,5 cm
¤ Om man lägger ut alla ark på höjden efter varandra = 5 900 000 000 cm = 5 900 mil.
¤ Jordens diameter vid ekvatorn (wikipedia) : 1275,63 mil
¤ Man skulle komma nästan 4.63 varv runt jorden vid ekvatorn med 200 miljoner sidor A4

Mäktig mängd

Observera att jordens DIAMETER är 1275,63 mil, då är omkretsen diameter*pi, dvs 1275,63*3,14... = 4007,5... mil, så ca 1.5 varv runt jorden är rätt svar

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elemo
Lite väl naivt att tro att det inte kan förekomma mutor!

AMD hade aldrig dragit igång en sån här process utan att ha någon form av bevis. Det kostar ofantliga summor! Inget man bara gör för att man är lite grinig.

Så Domifuling du borde nog omvärdera dina tankesätt lite... [/B]

Nej, jag kommer inte omvärdera mina tankesätt. Både intel och amd kör med mutor, precis som alla andra företag som sysslar med kundsmörjning av affärer i större prisklass. Det är otroligt naivt att tro annorlunda, precis som du säger. Fakta kvarstår, bäst deal var att handla av Intel. Detta är något som visas av historien. Easy as that. Att AMD försöker stämma beror på att dom vill vinna mark och få PR, det är inte svårare än så heller. Det är extremt vanligt förfarande bland större konkurrenter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Intel förtjänar att åka dit för det de gjorde innan. När AMD började bli populära (k6, k62) ville ju ingen tillverka moderkort i början till deras processorer. Intel hotade ju alla tillverkare. Det tog bra mycket längre tid för AMD att bli större och kunna sälja CPU:s än ifall inte Intel bromsat upp AMD:s frammarsh.

Exakt hur hotade Intel tillverkarna? Låt mig gissa, du drar fram en gissning och har inga vidare belägg för historien, eller hur?

Citat:

Många här verkar inte varit med om hur det var innan och vet hur mycket makt Intel hade för bara 10år sedan.

Dom senaste 15 åren har jag jobbat i IT branchen med upphandlingar på nordisk eller global nivå. Hur mycket tid har du själv lagt på att utvärdera produkter?

Citat:

Domifuling du är blåst!

Skippa påhoppen. Du får gärna tala om att jag är blåst utifall "si och så". Men om du vill komma och påstå att jag ÄR blåst, då får du gärna PM'a mig så tar vi det över telefon. Det blir lättare för dig att bilda dig en verkligare uppfattning om hurvida jag är blåst eller inte den vägen.

Citat:

Om stora företag som Asus är rädda för konsekvenserna bara för att de vill börja tillverka produkter för konkurrenter till Intel som varit deras konsument i många år innan så är det ju nåt som är fel eller hur?

Fakta tack.

Citat:

Intel försökte med alla medel bromsa AMD från att bli större konkurrenter till Intel.

Inte med alla medel. Du överdriver en hel del. Nämn istället dom medel du VET att Intel använt så slipper vi skitsnacket. Därefter tycker jag du skall tala om vilka medel AMD använt för att bromsa Intel. Först då kan vi bilda oss en vettig uppfattning om vilket bolag som är sämst eftersom det är det du tydligen vill uppnå¨.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det där förstår vilken ärthjärna som helst. Men det är inte direkt det Intel har gjort - enligt AMD.

Enligt AMD. Det där ska man knappast ta som fakta, har man något innanför pannbenet så förstår man att det är den ena sidan som förklaras av AMD, inte sanningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Hoppas Intel får betala enorma summor efter det de gjort iaf.

Exakt VAD är det dom har gjort? Du verkar ha bra med fakta.

Citat:

Och till Domifuling: du är ju blåst på riktigt! AMD var under tiden 99-06 klart snabbast per klock och oftast energisnålare. Självklart var de hur stabila som helst. Opteron var ju dessutom mycket populär i servrar och där är det ytterst viktigt med stabilitet och bra prestanda/watt. Hur menar du då att Intel processorer var "bättre"? Jävla intel-fanboy eller vad du nu är.

Du missar några saker. 1, jag är aboslut inte blåst, snarare tvärt om. 2, Nej, dom var inte hur stabila som helst. 3, Opteron har aldrig varit mycket populärare än Intels proppar i servrar. 4, Jag har aldrig påstått att Intels propp var bättre, jag skrev att den hade bättre rykte. Det är STOR skillnad. 5, Jag tar tillbaka det där om att du verkar ha fakta, du verkar gissa och basera mycket av det du skriver på något du läst, aboslut inte något du upplevt iaf för det är inte sanningen du beskriver.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Observera att jordens DIAMETER är 1275,63 mil, då är omkretsen diameter*pi, dvs 1275,63*3,14... = 4007,5... mil, så ca 1.5 varv runt jorden är rätt svar

Ooepps! Helt riktigt! Ett oerhört misstag från min sida! Skyller på hettan

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Medlem

Re: AMD framför nya bevis mot Intel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Den första maj lämnades nya bevis in i målet och AMD hävdar att de nu kommit över interna e-postmeddelanden mellan Intel och datortillverkarna. Enligt uppgift skall dessa innehålla information om hur Intel har betalt datortillverkare för att hålla sig borta från AMD. Detta skall ha pågått ända sedan IBM introducerade den första PC-datorn innehållandes en Intel 8086-processor. Intel skall ha utnyttjat sin ställning på marknaden för att ge stora rabatter till sina kunder om den enbart köpte processorer från dem.

Riktigt smutsigt och orättvist. Riktigt dåligt.

[QUOTE]Intel försvarar sig med att processor-marknaden är en konkurrensutsatt marknad och att sluta avtal med kunder är helt naturligt. Man har inte gjort något illegalt utan man är bara mer effektiv än AMD.[/QUOTE]

Med såpass stora företag och sådan konkurrens måste det finnas gränser. Det är illegalt med överlägset monopol på orättvisa villkor.

Längre ner i Intels svar på de senaste anklagelserna från AMD går de till hårt angrepp mot AMD som företag:

[QUOTE]Its [AMD] brief period of a computing performance advantage with the Opteron microprocessor cannot mask AMD's historical and current position as a laggard in computing performance, its consistent record of failing to offer suitable solutions to corporate customers, or competitive products for the notebook (or mobile) market segment, and finally its well deserved reputation for unreliability, among other deficiencies.[/QUOTE]

Är det därför dom senaste superdatorer har byggts med Opteron processorer? Dom når mycket högre I/O prestanda och högre overall interconnect med perfekt skalning, något som Intel först kan visa upp med Nehalem.

Intel's historia ser inte bra ut jämfört med AMD's och tycker att Intel är ett sketföretag som går ut med ett sådant uttalande med tanke på deras egna ställning överlag.

[QUOTE]Anledningen till att AMD nu har lämnat in mer bevismaterial sägs vara att man vill ha mer tid till att samla in fler belägg för sina anklagelser. De har frågat efter ytterligare månader för att kunna leta upp fler vittnen, något som Intel försöker förhindra. Enligt dem drar AMD endast ut på tiden och begär betydligt mer tid än vad som egentligen är nödvändigt.[/QUOTE]

Intel är oroliga antar jag...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
200 MILJONER sidor!!!

Inte underligt att AMD ligger efter i många områden om dom ska ha sammanställt den dokumentbunten!

Angående att det lämnades in när AMD var på sin topp kan stämma, men inte att dom hade störst marknadsandelar väl? Det har väl AMD aldrig haft?

I det här fallet avser störst, när dom hade störst antal marknadsandelar i förhållande till hur dom legat till och ligger till.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jag tar tillbaka det där om att du verkar ha fakta, du verkar gissa och basera mycket av det du skriver på något du läst, aboslut inte något du upplevt iaf för det är inte sanningen du beskriver.

Vad du upplevt är långt ifrån sanningen också.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Intel är en bunt giriga jävlar grisar just nu som försöker suga ut alla pengar dom kan. Kanske för att ta sig upp på prestanda grafikorts fronten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Vad du upplevt är långt ifrån sanningen också.

Vad, i det jag skrivit är långt ifrån sanningen? Citera mig gärna och ge fakta. Försök också att inte plocka ur saker ur sitt sammanhang. Har jag fel står blir jag jättegärna rättad.

Citat:

Intel är oroliga antar jag...

Oroliga vet jag inte, dom vill nog ha ett slut på det. AMD däremot verkar inte tycka att dom har tillräckligt på fötterna än. Det ska bli intressant att se utgången av detta, men i det stora hela kommer det inte påverka nämnvärt mer än att AMD kan få lite mer klirr i kassan, vilket nog till och med är bra för Intel i förlängningen.

Citat:

Är det därför dom senaste superdatorer har byggts med Opteron processorer? Dom når mycket högre I/O prestanda och högre overall interconnect med perfekt skalning, något som Intel först kan visa upp med Nehalem.

Intel's historia ser inte bra ut jämfört med AMD's och tycker att Intel är ett sketföretag som går ut med ett sådant uttalande med tanke på deras egna ställning överlag.

Vad får du din information ifrån? Det är ganska motsägande mot Reuters som påstår att mer än 70% av världens 500 snabbast superdatorer bygger på Intel. Eller missförstod jag dig?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Vad, i det jag skrivit är långt ifrån sanningen? Citera mig gärna och ge fakta. Försök också att inte plocka ur saker ur sitt sammanhang. Har jag fel står blir jag jättegärna rättad.

Oroliga vet jag inte, dom vill nog ha ett slut på det. AMD däremot verkar inte tycka att dom har tillräckligt på fötterna än. Det ska bli intressant att se utgången av detta, men i det stora hela kommer det inte påverka nämnvärt mer än att AMD kan få lite mer klirr i kassan, vilket nog till och med är bra för Intel i förlängningen.

Vad får du din information ifrån? Det är ganska motsägande mot Reuters som påstår att mer än 70% av världens 500 snabbast superdatorer bygger på Intel. Eller missförstod jag dig?

Får jag fråga en sak?: Vart F*N får du din fakta ifrån som verkar kunna allt? :S eller frågar du andra vart dom har fått sin fakta ifrån bara för att du inte vet vad som är rätt själv?? :S

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]