Permalänk
Avstängd

jag fick post 1001

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastermind

tror jag läste nånstans att det ska finnas en spak man ska dra i men jag har inte kollat så noga.

Får leta runt lite när jag orkar, har redan letat runtom hålet där dörren finns, men inte hittat nått.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz

Får leta runt lite när jag orkar, har redan letat runtom hålet där dörren finns, men inte hittat nått.

Du får dela med dig av kunskapen om du kan komma in i dörren.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk

Nu vart jag mäktigt irriterad.. Jag har skickats till urshilaku's burial caverns för o hitta en pilbåge till Sul-Matuul. Nån speciell pilbåge som tillhört hans förfäder eller ngt.. Alltså jag har finkammat hela jävla stället utan att hitta något annat än vandrande skelett, flygande vålnader och en jävla massa onödiga potions o scrolls som jag har nog av... Nu undrar jag VART jag hittar denna pilbåge? Eller i vilket rum då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Nu vart jag mäktigt irriterad.. Jag har skickats till urshilaku's burial caverns för o hitta en pilbåge till Sul-Matuul. Nån speciell pilbåge som tillhört hans förfäder eller ngt.. Alltså jag har finkammat hela jävla stället utan att hitta något annat än vandrande skelett, flygande vålnader och en jävla massa onödiga potions o scrolls som jag har nog av... Nu undrar jag VART jag hittar denna pilbåge? Eller i vilket rum då?

Du måste klättra upp på en 'spiralgång' uppför ett berg i ett rum...Jag tror det är i början av grottan...Iaf..Längst upp i ett rum finns han.
Döda spöket som bär bågen.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk

Skumt.. Jag har undersökt alla rummen VÄLDIGT noga. O har inte sett nån spiralgång kan du förklara lite närmare, typ vilket av rummen det är i osv.. Eller menar du det där STORA rummet med vattenfall överallt där det är flera dörrar som leder till separata gravplatser?

Permalänk
Medlem

Jag fick aldrig svar på min fråga:

Efter att man har givit 5k och kontrakt till henne som har hand om strongholds för redoran i Ald ruhn,skulle det ta en vecka innan bygget skulle påbörjas.Detta gick klockrent.
Hon sa då att jag skulle hälsa på förmannen för bygget och se hur det gick. Han sa att allt var bra och att jag skulle hälsa tillbaka till stongholdtjejen.

Hon sa att 'the first phase of the stronghold will be finished soon' Men sen händer inget mer...Har som sagt restat i ca 25-30 dygn utan att det blir klart!

Hjälp!

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk

En annan grej ja undra över är varför min karaktär inte påverkas av att fatiguen tar slut.. Ja menar jag kan hålla på o hoppa/springa och slåss hur mycket o länge som helst, utan att någonsin bli trött vad kan det bero på? Är det en bugg eller är det bara jag som är dum och har enchantat mig själv med nåt skumt? men svara gärna på min ovanstående fråga oxå! Vart jag hittar pilbågen... Vill gärna komma vidare.

Permalänk

Om fatiquen är tom så träffar man sällan när man slåss och när man dyrkar upp lås.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Japp..Det är det med vattenfall och grejer..Längst upp där finns ett rum. Leta så hittar du det. Ett spöke har pilbågen.Döda det och loota.

Spiralgång är väl fel ord..Längst upp var det iallafall det. Du får klättra,hoppa eller studsa så kommer du säkert upp till slut.

Visa signatur

Permalänk

Har gått längst upp. In i dörren som leder till den sista gravkammaren (eller något) dödat allt o alla som finns därinne. Vilket bara är massa skelett med yxor och ätstörningar. Men inga spöken o pilbågar

Permalänk
Medlem

quest5!

Tjoo.. ja e newbie här !

EHM iaf.. quest5 i thievs guild i balmora.. Då man ska fixa nått dwemner artifacts till orcen som släpper new shoes bagur fri.
Läste på en sida att man skulle gå in i stealht mode o hämta dwemner artifacten i ence affären i paligrad. Ja hittar inte den och va e stealth mode? (e ny i morrowind)

Kan vara så att ja redan ha vart o tagit den där saken o sålt för länge sen. Finns det nått sätt att haxxa tebaka den i spelet ?

Lr ligger saken gömd som fen så ja inte har hittat den bara.
Tacksam för hjälp.

Permalänk
VR-fantast

Jag har inga stealth erfarenheter men jag brukar få upp stealth ikon nere i hörnet om jag håller inne ctrl och går

Permalänk
Medlem

Hmmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Jag har inga stealth erfarenheter men jag brukar få upp stealth ikon nere i hörnet om jag håller inne ctrl och går

Okay. Då vet ja vad det är med
Men vafan kan inte hitta den där saken iaf

Kan man fixa tillbaka saken med editorn lr nått?

Permalänk

Hmm.. Kom just på att jag varit där tidigare i spelet.. MYCKET tidigare. Nu kommer jag inte ihåg om jag tog med pilbågen eller lämnade den där. I vilket fall så ligger inte spökets kropp kvar, och pilbågen är spårlöst försvunnen! Fyfan va sur ja blir..! Hypotetiskt sett, borde pilbågen ligga kvar där om jag lämnat den där flera sekel sedan? Fastän spökets "kropp" försvunnit? Eller borde spöket oxå ligga kvar? Vill veta om jag ska behöva springa omkring i städerna o leta i vapenaffärer ifall jag sålt bågen.. Har redan letat i Balmora, Ald-Ruhn o Vivec

Permalänk
Medlem

När man fixat klart alla quest i balmora. Kan man ju gå on träna sig lite hoss herc(nåt) så man kan få 100 i security.
Men jag har 50 nu. Och då klagar han på att han inte kan träna mig.

Vad gör man då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Hmm.. Kom just på att jag varit där tidigare i spelet.. MYCKET tidigare. Nu kommer jag inte ihåg om jag tog med pilbågen eller lämnade den där. I vilket fall så ligger inte spökets kropp kvar, och pilbågen är spårlöst försvunnen! Fyfan va sur ja blir..! Hypotetiskt sett, borde pilbågen ligga kvar där om jag lämnat den där flera sekel sedan? Fastän spökets "kropp" försvunnit? Eller borde spöket oxå ligga kvar? Vill veta om jag ska behöva springa omkring i städerna o leta i vapenaffärer ifall jag sålt bågen.. Har redan letat i Balmora, Ald-Ruhn o Vivec

Du sitter djupt i skiten.:(
Jag är ganska säker på att liken försvinner efter ett tag och även prylarna dom har på sig.
Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp1
När man fixat klart alla quest i balmora. Kan man ju gå on träna sig lite hoss herc(nåt) så man kan få 100 i security.
Men jag har 50 nu. Och då klagar han på att han inte kan träna mig.

Vad gör man då?

Du måste höja agility så han kan träna dig mera. Alla skills har ett atribut som styr hur högt man kan träna dom, vill du kunna träna upp till 100 så måste du ha stats på 100.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mastermind, det är inte det (tror jag) , dessutom är security beroende av Intelligens... Du måste koma över en viss level för att kunna träna dig hos honom, alltså, security level. Så om du är typ level 60 så tror jag att det går... kanske Börja med att träna dig hos hon i "Council Club" (elr nåt liknande...) sen hos mastern.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
Mastermind, det är inte det (tror jag) , dessutom är security beroende av Intelligens... Du måste koma över en viss level för att kunna träna dig hos honom, alltså, security level. Så om du är typ level 60 så tror jag att det går... kanske Börja med att träna dig hos hon i "Council Club" (elr nåt liknande...) sen hos mastern.....

Kan inte träna mig hoss suger lips lr va hon heter
Hon säger bara att ja måste vara högre rank.
Men ja har 52 i security. Finns väl ingen annan en han Herc som kan träna över det då. Lr om Suger Lips fixar det. Men va fan ska man göra för att kunna bli tränad hoss henne då?

Permalänk
Medlem

hmmm, vet inte, men det finns en annan du kan träna dig hos, hon finns brevid "Lucky Lookup" elr nåt....

Permalänk
Citat:

Hur kunde jag glömma något sådant ... måste spela mer

Visa signatur

Permalänk

Jag hittade alldrig pilbågen. Fick börja om helt från början igen fast det var iof inte SÅ långt. Ja hade hunnit bli level 9 ungefär. Nu är jag ungefär där ja slutade drog o hämtade bågen de första ja gjorde ungefär. Föresten är det bara jag som tycker åskväder i morrowind låter VÄLDIGT realistiskt? Man blir fan orolig för o bli träffad av blixten vid vissa tillfällen underbart.. Helt underbart

Permalänk

Föresten har nån något bra tipps på o tjäna stålar? Jag har prylar värda mer än 100 k tillsammans.. Finns ju ingen med så mycket pengar

Permalänk
Medlem

Bara ja som tycker morrowind e lol ?

Ska berätta varför...

Ehm.. Vissa NPC's säger (om man går på dem) "Start when you are ready, just dont keep me waiting" kan misstolkas

En annan perves gubbe i Maar gan sa " After I kill you I will rape you, dont worry do I will be very genlty" liksom så jävla lol..

Tror de som gjorde mw e lite kinky

Lr är det jag som e cepe

Permalänk

Haha jo ja har oxå märkt lite naughty stuff har du varit i den där "strippklubben då??" om man snackar med en av dansöserna så frågar hon "looking for a good time?" fast det enda man kan välja som svar e goodbye o den där deadra gubben i maar gan ja.. Jevla nekrofil

Permalänk
Medlem

haha damp1..

Vad är det för pilbåge ni pratar om? Jag är archer/thief så det vore trevligt och vet om det var någon fet båge..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

det är den där sul-matuuls bow.. Som man hittar i urchilakus (stavning?) cavern. Eller rättare sagt MÅSTE hitta du har antagligen hittat den redan? Själv är jag Knight så ja bryr mig inte om pilbågar. Men den är inte så bra vad jag vet.. Jag har markmanship 5 medans ja har 85 i long sword än så länge level 9. Har inte kommit så långt än

Permalänk
Medlem

nån som kan hjälpa mig med att hitta skulptören i caldera som ska bygga ett shrine åt mig??!! Ska vara en orc i Ghorak Manor, men han säger att jag ska gå och prata med han i butiken när jag frågar om "Sculptor"?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

nån som kan hjälpa mig med att hitta skulptören i caldera som ska bygga ett shrine åt mig??!! Ska vara en orc i Ghorak Manor, men han säger att jag ska gå och prata med han i butiken när jag frågar om "Sculptor"?!?!

Hmm finns en orc sculptor i caldera men inte i ghorak manor?
Tror jag iaf !