Permalänk
Medlem

Vart finns han dåååååå??!?!?!?!?

Permalänk
Medlem

Vad menar du med MÅSTE hitta?? Jag har inget minne av att jag har hittat en båge i en grotta..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Ja man får ju i uppdrag av Sul-matuul o hitta pilbågen.. Det är ju nåt slags test för o se om man är "Nerevarines reinkarnation".. Fast du kanske inte har kommit dit än? Man får i uppdrag av Caius Cosades att dra till urshilaku camp o be o få bli testad emot nerevarines profetior.. Föresten någon som vet vart fan man hittar "The cave of the incarnate" ? Eller vad det nu kallades... Jag fick nån gåta ja skulle lösa för o hitta skiten.. men jag orkar inte lösa några gåtor

Permalänk
VR-fantast

Dra upp editorn o släng ut pilbågen på önskad plats om du har problem

Permalänk
Medlem

Hopp.. Vad gör jag nu då?

Hmm.. Har gjort klart alla thieves guil uppdrag nu och är Master Thief. Vad finns det o göra nu som thief då? Finns det några liknande guilder o joina lr?

Lr ska man joina nått hellt annat o bli bra på det?

Permalänk
Medlem

Hmm

Vad är Bitter Cup o va händer när man dricker skiten?

Jag provade att dricka det men det hände inget..

Gubben sa bara " I feel strange " typ :Pp

Permalänk
Medlem

Re: Hmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp1
Vad är Bitter Cup o va händer när man dricker skiten?

Jag provade att dricka det men det hände inget..

Gubben sa bara " I feel strange " typ :Pp

Det står ju när man plockar upp den vad den gör.
Höjer ens bästa attribut och sänker de sämsta.
På min Fighter gav det inget, så jag sprade den på en hylla bland alla andra skumma saker jag har (Fiskhuvud, Ben från skumma människor, vampyrblod osv)

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

ska man inte ha bitter cup till nått "uppdrag"?
har bestämt för mig det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riotnrrd
ska man inte ha bitter cup till nått "uppdrag"?
har bestämt för mig det...

Jag har inte fått nått sånt uppdrag iaf.
Hittade den när jag gjorde nått utrensningsuppdrag för Fightersguild.

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem

Aha, av Casius.. hm.. jag orkade inte ge han paketet..
Och sen thievade jag hans skooma pipe men han hade ögon i nacken så han lackade ur på mig..

Så vet i fan om jag vågar mig in till honom igen..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Re: Re: Hmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz

Det står ju när man plockar upp den vad den gör.
Höjer ens bästa attribut och sänker de sämsta.
På min Fighter gav det inget, så jag sprade den på en hylla bland alla andra skumma saker jag har (Fiskhuvud, Ben från skumma människor, vampyrblod osv)

Haha jasså du e också en hobbymänniska själv har jag prytt Caius Cosades hus (som numera är mitt) med ett antal grejer.. Har lagt Corpus weepings i en hink på golvet, samlat alla lappar o grejer på bordet som man hittar/får på uppdrag etc. Sen har ja en hel hög med olika böcker o grejer på bänken, under bänker samlar ja alla spikklubbor från ashslaves som dyker upp när ja försöker sova sen har jag en sixth house cup på hyllan samt ett par daedra hearts, en diamant, några dwemer coins o cogs osv kul liv? måste sysselsätta mig nu när ja har fått högsta rank i fighters guild...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Jag hittade alldrig pilbågen. Fick börja om helt från början igen fast det var iof inte SÅ långt. Ja hade hunnit bli level 9 ungefär. Nu är jag ungefär där ja slutade drog o hämtade bågen de första ja gjorde ungefär. Föresten är det bara jag som tycker åskväder i morrowind låter VÄLDIGT realistiskt? Man blir fan orolig för o bli träffad av blixten vid vissa tillfällen underbart.. Helt underbart

Testa då att vara under vatten när det åskar... mycket mäktigt.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk

Ja det låter väldigt verklighetstroget

Permalänk

VARNING! WALKTHROUGH!! LÄS ENDAST OM DU VILL!!!!!

Detta spelet ägar jag ju lagligt, så ingen rensar mitt inlägg..

Ett tips, i första staden gå ut på halv ön med stora stenar leta upp liket gå in till gubben i allra första början som ger dig papperna, döda en snubbe, tjänna 500 spän..

2: dör du köper vapen i första staden på upper våningen står en snubbe, snacka med han gå "ta uppdraget" gå upp i ljus tornet vänta 11 timmar sen går en snubbe med en fakla till en stubbe, töm den, ge han du fick updraget av pengarna du har nu 600 spän. Handla inget.

3: res till bolmora och hitta casius och ge han paketet man fick i början så har du sen 200 spänn till.

sen kan du om du vill i bolmora döda räven som säljer allt möjligt (men då skall du först köpa lite armor som även finns i staden)

så har du tjänat ihop till en ganska bra start armor..

PS: hoppa hela tiden så går du upp i level med acrobatics

youres truly NIA

Visa signatur

Våga inte ens prata filosofi med mig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Aha, av Casius.. hm.. jag orkade inte ge han paketet..
Och sen thievade jag hans skooma pipe men han hade ögon i nacken så han lackade ur på mig..

Så vet i fan om jag vågar mig in till honom igen..

gå till närmsta snut o anmäl dig.. kostar inte mycket .. sen e casius snäll igen.. jag har provat så ingen risk att dö...

Visa signatur

Våga inte ens prata filosofi med mig...

Permalänk
VR-fantast

Gjorde en ny karaktär ...
Helt versatile ... Har Light&Medium armor ... spear ... marksman ... lite unusal stuff helt enkelt ...
Det rätt kul o bara softa runt o göra saker )

Förresten, spelet flyter på väldigt bra nu (har väntat med o installera det igen, men sen ja körde sist har ja formaterat o flashat bios o lite sånt)
Iaf, hur mycket tror ni RAM påverkar morrow ?? kör just nu på 256 (andra e på reparation) o det flyter på väldigt bra i 1600x1200, no shadows ½ view distance

Permalänk

Caius heter han.. Inte Casius! Caius Cosades.. Anyways fan va tråkigt det är nu när man fixat fighters guild vet inte riktigt va jag ska göra nu.

Joinade imperial cult men dem ger mig så simpla o tråkiga uppdrag.. Som t ex gå o tigga slantar ifrån olika organisationer osv? vilket värdigt uppdrag för den blivande Nerevarine! funderar på o fixa hela main quest, o sedan börja om från början o välja ny ras, nytt yrke osv. Har ångrat mitt förra val lite som var imperial, Knight och Warrior som stjärntecken. Det enda vapen jag är bra med är ju two-hand svärd.. Blir lite enformigt osså går de inte o använda sköld. Nåt tips på vad jag borde göra? Vet inte om ja har lust o joina Mages guild med min hårdbarkade krigare direkt...

Permalänk
Medlem

Hittade hur man tog sin in till Dagoth Ur... finns en Dwarwen Crank lite till vänster om dörren in.
sitter på ett av rören, det längs bort rättare sagt
Kan säga att jag är en smula besviken på slutet och belöningen.

Visa signatur

0

Permalänk

Men hysch.. jag vill inte veta att slutet är en besvikelse! O jag tror många känner detsamma. Jag menar hur kul är det då o spela när man vet att man ändå kommer att bli besviken i slutet? Bättre o spela o va glad och OVETANDES

Permalänk
Medlem
Citat:

Caius heter han.. Inte Casius! Caius Cosades.. Anyways fan va tråkigt det är nu när man fixat fighters guild vet inte riktigt va jag ska göra nu.

Joinade imperial cult men dem ger mig så simpla o tråkiga uppdrag.. Som t ex gå o tigga slantar ifrån olika organisationer osv? vilket värdigt uppdrag för den blivande Nerevarine! funderar på o fixa hela main quest, o sedan börja om från början o välja ny ras, nytt yrke osv. Har ångrat mitt förra val lite som var imperial, Knight och Warrior som stjärntecken. Det enda vapen jag är bra med är ju two-hand svärd.. Blir lite enformigt osså går de inte o använda sköld. Nåt tips på vad jag borde göra? Vet inte om ja har lust o joina Mages guild med min hårdbarkade krigare direkt...

Gå med i Redoran House.
De är fightinginriktade och har bra quests.Du kommer även att få bygga ett stronghold när du kommer upp i en viss rang.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Men hysch.. jag vill inte veta att slutet är en besvikelse! O jag tror många känner detsamma. Jag menar hur kul är det då o spela när man vet att man ändå kommer att bli besviken i slutet? Bättre o spela o va glad och OVETANDES

Det har iofs sagts tidigare i tråden att slutet var en besvikelse.

Visa signatur

0

Permalänk
Permalänk

Jag funderar på en sak, jag tänkte sno orcish boots hos armorern i Balmora (den vid fighters guild) så jag tog en invisible spells som ska göra en osynlig i 60sec men så fort jag plockar upp bootsen så blir jag synlig igen och "åtalad" för crime. nån som vet varför???
Jag använde en inv. spell och tog en sköld och en inv. potion för att ta orcish cuirass och det gick ochså bra

Vilken sorts skill är det man ska träna upp för att göra potions

Visa signatur

240 is POWER!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikeman

Gå med i Redoran House.
De är fightinginriktade och har bra quests.Du kommer även att få bygga ett stronghold när du kommer upp i en viss rang.

Men blir inte redoran förbannade när man blir erkänd som "Nerevarine"? håller just nu på o bli det. Har ahemussa camp kvar o "the great houses".

Permalänk
Medlem

Vart kan jag hitta en "staty bok"? Om gamla statyer...?

Permalänk

hehe, fick nästa uppdrag i tjuvguilden.. och då skulle man gå och hämta en flaska brandy..men den hade jag snott tidigare och sålt för dyra pengar.. attans! jaja, tjuvgrejjen är tuffast värre så man kan lägga sina grejjer som man inte kan bära hos caius? bra å veta

Visa signatur

[size="2"]Dh W 2003: Row n Seat -> 1337[/size]

Permalänk
Medlem

ahhhh! måste skryta med att jag jorde en quest (där man skulle bygga ett shrine) och voila, belöning? Goldbrand svärd, one handed (1-50 dmg + 20-30 fire damage) ahhh! härligt
och med härlig finish i guld.... hohoh.... värde? 150 K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Hittade hur man tog sin in till Dagoth Ur... finns en Dwarwen Crank lite till vänster om dörren in.
sitter på ett av rören, det längs bort rättare sagt
Kan säga att jag är en smula besviken på slutet och belöningen.

Tackar!

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
ahhhh! måste skryta med att jag jorde en quest (där man skulle bygga ett shrine) och voila, belöning? Goldbrand svärd, one handed (1-50 dmg + 20-30 fire damage) ahhh! härligt
och med härlig finish i guld.... hohoh.... värde? 150 K

Jag har fyllt Caius hus med vapen,rustningar etc till ett värde av över 500 k spelar ju ingen roll.. Alla traders o pawnshops e ju så fattiga ändå sålde en glasshelmet som var värd 28 k (om jag minns rätt) för 1000 spänn men men. Det ska vara Daedric Dai-katana I lööv it..

Permalänk

btw nu får jag nervsammanbrott. Vart fan hittar man den där handelsmannen som man får i uppdrag av redoran o hitta? Han hade fastnat i en "ash storm" o var nu nånstans mellan ald-ruhn, maar gan och gnisis.. Har renrakat varenda jävla väg ju

<b> EDIT </b> Nu fick ja veta att han är i Ro-nånting Tomb. Nånstans vid Maar Gan. Hittar inte det stället heller