Permalänk
VR-fantast

Vet ni var det finns nån som tränar mycket i heavy armor ??

Permalänk
Avstängd

Ok, då fattar jag
har förresten snott några gems till, vars värde är från 100gp till 10kgp...

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
VR-fantast

Två frågor :

1. Är det kul att vara tjuv

2. Är det kul att vara magiker

Det är de två sakerna jag inte prövat så mycket än :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Två frågor :

1. Är det kul att vara tjuv

2. Är det kul att vara magiker

Det är de två sakerna jag inte prövat så mycket än :>

Du får testa, man kan ju inte veta om du tycker det är roligt. Det är ju olika quests och allt, testa båda!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
VR-fantast

Hmm jag får väl samla ihop mad cash och träna upp det...

Kan ha en ultimat gubbe med 100 i alla skills

time will tell

Permalänk

hmmm. en sak undrar jag bara...
Hur enchantar man med constant effect ???
är det nån som testat ?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
hmmm. en sak undrar jag bara...
Hur enchantar man med constant effect ???
är det nån som testat ?

har jag redan skrivit tidigare i tråden.
Men jag kan ta det en gång till efterso jag är så snäll

Det första man behöver är ett gran soulgem med en kraftig själv trappad i, en Ascendent Dreamer eller Golden Saint, soulgemet ska vara värt 80000 för att man ska kunna skapa constant effect.

Sen behöver du mycket pengar om du inte har jävligt bra enchant-skills.

Sen enchantar man som vanligt och väljer Constant effect där man väljer on self, on target eller on use.

Sen finns det en lite bugg som kan vara rolig att använda med
När du valt constant effect, byt ut soulgemet mot ett svagare som constant effect inte ska gå med, constant effect står kvar och du kan enchanta, men byt in vapen, då ställs det om till standard.

Försök inte göra constant effect på vapen, det finns inga som har tillräckligt många enchant-slots för det.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

tackat raz... ska testa...
går det inte med det där soulgemet som mage guild tanten i balmora hade ?? värt 60k och råkade slinka ner i min ficka

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

Nepp 80k minst

Försök sälja den för så mycket som möjligt o investera i en enchant sen (om du nu inte har typ 90-100 i det )

Permalänk
Medlem

Soulgems med värde <80k brukar jag använda till vapen eller till småsaker jag vill ha constant effect på

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem

Tjena har ett litet problem. Har gått med e Imperial Legion, på Fort Buckmooth, som ligger vid Ald-ruhn. Nu vill ledaren att jag skall undersöka en kille som misstänks vara smugglare. han säger att man skall leta efter "dwemer artifacts", som kan användas som bevis.

a) vad är ett dwemer artifact?
b) Vart faan gömmer han grejjerna, för i hans hus är det tomt.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

vad finns det för items med mycket enchant-slots ??
det bästa jag har hittat var en "exquisite ring" som hade 120 st...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

exquisite ring och amulet är det jag hittat med mest slots på, en amulet gjorde jag constant invisibility på

Visa signatur

0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
exquisite ring och amulet är det jag hittat med mest slots på, en amulet gjorde jag constant invisibility på

jag skaffade just en "summon golden saint" spell så nu hhar jag soul gems så jag klarar mej

är faktiskt konstant osynlig med den amuletten då eller ??
det skulle passa min tjuv ganska bra... även om jag just har trainat upp sneak till 100

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Haha, jag har hittat en fett skön bugg Iofs så kör jag med opatchade morrowind (har inte orkat patcha) så jag vet inte om det är fixat eller ej, men man kan få boundade grejer att stanna kvar

1. Fixa bound longsword/mace/whatever spell
2. Använd spellen
3. Ta föremålet från kroppen och lägg det i inventoryn (funkar inte att droppa direkt)
4. Droppa föremålet från inventory ner på marken.
5. Vänta tills bound-tiden går ut (orka vänta i 60s) eller lägg dig och sov i en timme.
6. Plocka upp grejen igen. Nu finns den kvar för alltid.

Här är min lilla samling med boundade vapen liggande hemma i Caius Cosades säng. Det är bara en fråga om att hitta magiker som säljer boundspells som man inte har. Sen kostar dessa boundspells typ 50-100gp, väldigt trevligt pris för Daedric-grejer Kan även tillägga att bound items inte väger någonting

http://www.pottsork.nu/img/img/bound_samling.jpg

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster

jag skaffade just en "summon golden saint" spell så nu hhar jag soul gems så jag klarar mej

är faktiskt konstant osynlig med den amuletten då eller ??
det skulle passa min tjuv ganska bra... även om jag just har trainat upp sneak till 100

Man är osynlig tills man attackerar, lockpickar, använder nån magi etc, eller öppnar dörrar osv.
Det är ganska skönt när man ska ut och ränna i vildmarken och inte orkar bråka med alla småkryp som dräller överallt.

Visa signatur

0

Permalänk

i ett av tjuvuppdragen i balmora där man ska sno en "vintage brandy" från en snubbe, så lyckades jag innan uppdraget att sno den och sälja .. finns det nåt att göra för hitta en till eller.. va? lite jobbigt liksom

Visa signatur

[size="2"]Dh W 2003: Row n Seat -> 1337[/size]

Permalänk

I have spoken with Azura, Queen of the Night Sky, at her shrine. She has tasked me to travel to and island near @Dagon Fel# and rid the island of the @daedra# @Sheogorath# has sent, and to bring back @proof# that he sent them. I may not disturb Rayna Drolan, the woman living there. If I can do this for her, she will @reward# me well.

nu har jag letat alla jäkla öar som ens är i närheten av dagon fel.
På vilken av öarna skall man leta ? (bifoga gärna en bild)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Tjena har ett litet problem. Har gått med e Imperial Legion, på Fort Buckmooth, som ligger vid Ald-ruhn. Nu vill ledaren att jag skall undersöka en kille som misstänks vara smugglare. han säger att man skall leta efter "dwemer artifacts", som kan användas som bevis.

a) vad är ett dwemer artifact?
b) Vart faan gömmer han grejjerna, för i hans hus är det tomt.

Tacksam för hjälp!

Jo jag hade samma problem. undersökte tamigfan varenda kruka gubbfan hade till slut blev ja så förbannad att ja mörda fanskapet istället.. Imsi The Dreamer (eller vafan hon nu hette) beklagade bara hans död o gav mig ett nytt uppdrag

Permalänk

för er som läser mitt föregående inlägg så finns det faktiskt en till "Vintage Brandy" om man lyckas klanta till sig med tjuvquesten.. den finns i Ebonheart i ett kaptenens hytt i det skepp man kommer dit med.. någon som hittat en Redoran Cooking Secret (bok) nån annanstans än i Ald'Hrun?? ..lyckats klanta till den också. =(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela

Jo jag hade samma problem. undersökte tamigfan varenda kruka gubbfan hade till slut blev ja så förbannad att ja mörda fanskapet istället.. Imsi The Dreamer (eller vafan hon nu hette) beklagade bara hans död o gav mig ett nytt uppdrag

Ahh, tack!

Skall med klubba ner honom nu...

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
VR-fantast

Kan inte någon göra en fin lista på alla trainers som tränar en upp till 100 (och möjligen 90) och var de finns ???

Permalänk

nej

Visa signatur

Permalänk

kan någon vra snäll och tala om för mig vilken sorts skill man ska träna upp för att lyckas bättre med att tillverka potions, och hur man blir bättre på att dyrka upp lås, eller lockpicka som det kanske heter?:)

sen har jag ett problem till!

Jag tänkte sno orcish boots hos armorern i Balmora (den vid fighters guild) så jag tog en invisible spells som ska göra en osynlig i 60sec men så fort jag plockar upp bootsen så blir jag synlig igen och "åtalad" för crime.
Jag använde en inv. spell och tog en sköld och en inv. potion för att ta orcish cuirass och det gick ochså bra
nån som vet varför det blir så???

Visa signatur

240 is POWER!!!

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuLLdoZer_106
kan någon vra snäll och tala om för mig vilken sorts skill man ska träna upp för att lyckas bättre med att tillverka potions, och hur man blir bättre på att dyrka upp lås, eller lockpicka som det kanske heter?:)

sen har jag ett problem till!

Jag tänkte sno orcish boots hos armorern i Balmora (den vid fighters guild) så jag tog en invisible spells som ska göra en osynlig i 60sec men så fort jag plockar upp bootsen så blir jag synlig igen och "åtalad" för crime.
Jag använde en inv. spell och tog en sköld och en inv. potion för att ta orcish cuirass och det gick ochså bra
nån som vet varför det blir så???

Alchemy för potions
Lockpicking för lockpicking

Om du är invis och tar saker, öppnar dörrar eller slåss blir du synlig. Det bara är så

Permalänk
Avstängd

Security för lockpicking. Finns ingen skill som heter lockpicking. Det borde du veta, nhalldin

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Oki, behöver typ en väldans massa hjälp nu. jag är i Ebonheart och skall göra ett uppdrag för ledaren där. han ville att jag skulle hämta 2 saker som stulits från dem. Det som stals var en rustning (som jag hittade i ett hemligt rum i slottet), det andra föremålet var ett svärd, som en trollpacka har. Jag har hittat hennes tillhåll (syd-väst utanför Sadrith Mora), men hon e faan inte där? det är ju hon som bär på svärdet ffs
Jag misstänker att jag vart där innan och dödat henne för längesen. Så vad gör jag nu? Jag måste tydligen lämna tillbax det här jäkla svärdet innan jag kan avancera i rang

Finns det nått fusk som gör att man fårt svärdet/klarar detta uppdraget?

Visa signatur

Permalänk

Kommit en ny patch! www.morrowind.com fixar en jevla många grejer.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk

eh, fanns ingen till european version dock

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

Hmm den patchen var inte så märkvärdig men jag tog den till min helt lagliga US version ändå