Permalänk

Sitta utomhus med bärbar?

Tjena ni kunniga!

Ok, var i Lund för lite sen å strosa runt. Såg massor med hippa studenter sitta utomhus i parkena, mitt i solskenet å knappa på sina datorer...Mysigt, visst!

Har provat att sitta ute några gånger med sambons bärbara HP G5000, ingen värsting, men den räcker för henne, när hon bara ska surfa lite och betala räkningar...

Det är ju lögn i röda he*vete att se nånting utomhus? Sitter på altanen med markisen utdragen, så det är skugga, men fortfarande en massa blänk å skit, man ser inte ett dugg...Skärmen är blank och hon har Vista på den...Trodde att det fanns några inställningar i vista för att justera kontrast etc...

Så med andra ord så sitter alla 100 studenter i Lund ute i gassande sol med sina datorer bara för att det ska se hippt ut

Har ni några tips på hur man gör för att se någonting alls när man sitter utomhus?

//Robban

Permalänk

Studenterna använder inte datorerna, de dricker bara latte och ser coola ut

Permalänk
Medlem

Studenter har bara gamla datorer med matta skärmar..

Permalänk

Haha Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Som jag sagt tidigare flera gånger, du kan lägga reflektionerna och skärmen i flera plan i hjärnan, och sedan endast fokusera på skärmen. Så länge du inte rör på dig speciellt mycket är det inga problem att bibehålla det heller.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

jag tror på matt skärm om man ska sitta ute! ;D med min funkar det dock men det har nog med derox hjärn teknik att göra. man lär sig "solla bort" reflektionerna efter ett tag.. men visst är det jobbigt

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Jag är inte särskilt avundsjuk på den som sitter utomhus med sin laptop med blank skärm och försöker se något. Å hippt, mjaee...

Permalänk
Medlem

Min EEE med en matt ultra-ljusstark LED skärm är mumma i solen.

Annars kan man alltid ha en OLPC, i svartvitt läge så syns den i _alla_ ljusförhållanden.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Det hjälper med LED skärm som sagt. Har en dell m1330 med blank skärm och det funkar ok så länge man inte sitter i direkt solsken (vilken man nog också bör undvika med tanke på att för mycket uv-strålning antagligen inte är jättebra för skärmen)

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag sitter utan problem med min Macbook (blank icke LED) med solen rakt i ryggen. Ser allt på skärmen, fokusera inte på reflektionerna som jag nämde förut.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag kan sitta med min macbook med blank skärm, klart det blir lite otydligt och mörkt, men det går absolut.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Moderator
Moderator

Sedan finns det ju datorer som mår bra av att vara i solen...

"ACi Ultra-mini It's not clear whether the ACi Ultra-mini will be available outside of India, but I certainly hope so. This little computer features a solar panel that is suppose to help extend the machine's battery life to as much as 12 hours. "

http://www.liliputing.com/2008/04/over-past-six-months-or-so-...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers