Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iFOz
Finns det ngn möjlighet att få ens position inkodat i bilden direkt när man fotar om man har igång gpsen?

http://www.nokia.com/betalabs/locationtagger

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem

The Largetime screensaver for symbian s60 phones has finally been symbian signed!

Download Largetime

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Har lagt in den nu, men den gamla vanliga kommer fortfarande upp. Måste den nya aktiveras nånstans eller nåt?

Edit: Nevermind, hjärnsläpp... hittade det.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Tusen tack.

Permalänk
Medlem

Äntligen en vettig klocka

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
http://img112.imageshack.us/img112/1139/dsc00675kq4pv7.jpg

The Largetime screensaver for symbian s60 phones has finally been symbian signed!

Download Largetime

Har jag sagt att jag älskar dig?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Har jag sagt att jag älskar dig?

hehe nu jag kommer o få mardrömmar om det där

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe nu jag kommer o få mardrömmar om det där

Förstår det
Varför får jag min skärmsläckare i horisontellt läge, alltså anpassad för att ha skärmen liggande?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Förstår det
Varför får jag min skärmsläckare i horisontellt läge, alltså anpassad för att ha skärmen liggande?

Du har 8gb varianten va? Den kan endas visa i horisontellt läge. Rätt dåligt tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har 8gb varianten va? Den kan endas visa i horisontellt läge. Rätt dåligt tycker jag

Helt klart, som tur var har jag mailen till svenska ansvariga för mjukvaran på dessa

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag är glad att jag har kvar mitt cert. från innan symbiansigned blev så strypt. Jag kan signa vilka program jag vill till min mobil. Tyvärr har certet gått ut nu men det är bara att ställa tillbaka datumet i mobilen, installera och ställa fram.

Finns mycket hemmasnickrat som är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Nokia N95 tycker jag bara för arbetande kostymnissar eller någon som verkligen förstår sig på/tycker om övertekniska saker, alldeles för glammig med en massa funktioner som jag som 18-åring inte förstår mig på ^^

Jag är bra stolt över min Sony Ericsson k850i som har precis lika bra kamera som N95an och det är det jag tycker är viktigast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jag är glad att jag har kvar mitt cert. från innan symbiansigned blev så strypt. Jag kan signa vilka program jag vill till min mobil. Tyvärr har certet gått ut nu men det är bara att ställa tillbaka datumet i mobilen, installera och ställa fram.

Finns mycket hemmasnickrat som är riktigt bra.

Gör inte denna sida samma sak?: https://www.symbiansigned.com/app/page/public/openSignedOnlin...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Gör inte denna sida samma sak?: https://www.symbiansigned.com/app/page/public/openSignedOnlin...

Som jag har förstått det så kan man inte signa vad som helst i programväg?

Permalänk
Medlem

Hm, ingen aning. Har funkat för allt jag har testat iaf (vilket iofs inte är så mycket)

Visa signatur

Permalänk

The Largetime screensaver, är verkligen as grymt, problemet är dock (för mig) att batteritiden försämras som F#N!? hur är det för er?!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av nån försämring.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Hedersmedlem

vid 3g har jag märkt en stor förändring men me 2g så verkar det som att skillnaden är väldigt liten. Har använt programmet i ett par månader nu

Permalänk
Medlem

Någon som fått igång Rotate Me ?
http://youtube.com/watch?v=WXBRdiHAja0 ( det roliga ser ni vid 0:55
eller Nokmote?
http://youtube.com/watch?v=A5GSgD5CQaA

Detta är ju ett måste för alla med en N95a riktiga Ipod killer program
Synd bara att de inte är symbian signed utan man får göra det själv hur det nu går till, eller om det ens går? har försökt men går inte, för när jag försöker få det signerat på symbian så klagar sidan över att jag inte är skaparen över programmet, men det är ju en hel del users som lyckats
http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message...

hoppas någon kan klargöra lite

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Hedersmedlem

det finns ju en open signed version av rotateme

Permalänk
Medlem
Citat:

det finns ju en open signed version av rotateme

2.0 lyckas jag inte få igenom och 2.1 är bara tilgängligt för donerare

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Avstängd

Har en N95 8GB. Jag vet hur man ändrar genvägarna i standyfönstret (de där uppe ni vet), men hur ändrar jag de tre "status"-genvägarna precis under? Där står just nu "Wlan-skanning: av, Kalender idag.." och något till.
Kan man justera den listan? Lägga till/ta bort m.m. Hur?

Tack

Permalänk
Medlem

Har ett lustigt problem med min N95-2.
Jag har definerat en kopplingspunkt, mitt wlan här hemma, och skrivit in delad nyckel osv.
När jag använder en applikation som vill ansluta så dyker den kopplingspunkten inte upp (trots att jag hittar den om jag väljer "sök efter wlan"), och ställer jag in den som standardkopplingspunkt för programmet så säger den att kopplingpunkten inte hittas.

Problemet är att det är jäkligt jobbigt att skriva in den delade nyckeln varje gång jag vill ansluta, vilket jag får göra om jag väljer wlanet från listan över hittade wlan.

hjalp!

Permalänk
Medlem

såhär står det när jag försöker signera Rotate Me 2,0 unsigned

FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0x200087b5 )

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Hedersmedlem

2.0 E inte open signed

Permalänk
Medlem
Citat:

2.0 E inte open signed

okej tack för din info men vilken version är open signed och vart hittar jag den?

och hur är det med Nokmote?

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Hedersmedlem

2.1 e open signed men tillgängligt för dom som "donerat" pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

2.1 e open signed men tillgängligt för dom som "donerat" pengar

okej kanske är värt att stödja skaparen lite, har dock läst att auto rotation ska finnas inbyggd i nästa firmware kan detta stämma tro?

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy
okej kanske är värt att stödja skaparen lite, har dock läst att auto rotation ska finnas inbyggd i nästa firmware kan detta stämma tro?

tror att det endas är 8gb varianten o inte den vanliga n95

Permalänk
Avstängd

vet ni hur man får bort sms ikonen uppe i höger hörn om den har låsts fast sig där? den ska ju försvinna när sms'et e skickat men min ikon stannar kvar hela tiden

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<