Permalänk
Medlem

Bra eller dålig temp?

Jag undrar om jag har bra eller dålig temp för mitt system? Kolla mitt galleri för temp o info: http://www.sweclockers.com/album/?id=2284

Bilden jag har där visar idle temp. Men i load blir tempen ungefär 5-6 grader varmare på CPU, GPU o MCP. Vatten tempen blir max 32 grader i load. Rumstemp är 21 grader.

Jag undrar också vad MCP är, nord eller sydbrygga? Och är 55 grader i idle och 61 grader i load?

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Avstängd

Sök på temp tråderna som finns det är just därför sökfuntionen finns!!

Permalänk

Kopierar:

1. Snälla sök :|, det finns massor med liknande trådar, där alla får samma svar.

2. Montera om, kolla om kylaren/cpun är ojämn (om så är fallet kan du planslipa/lappa dem) använd rätt mängd kylpasta och tvätta med en alkohol utan olja tex isopropanol eller aceton.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06