Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Hej,

Kan säga att efter min första beställning hos Komplett så har jag blivit förvånad och nästintill irriterad.

Beställde chassi, vattentank, nipplar och slangar för ca 2 månader sedan. Vid tillfället fanns allting på lager utom nipplar som skulle komma 2 veckor senare.

När nipplarna väl kom in så fick jag ett mail där det stog att dom andra sakerna var slut och dom förväntade att få in dom i butik vid en viss tid. Nu har jag fått ett 20-30 tal mail, ungefär 1 varje dag, där dom förlängt leveranstiden med en dag på samtliga delar utom nipplarna, även fast t ex chassi ändå finns i lager.

Börjar undra vad det är dom sysslar med där borta, varför dom inte lade undan sakerna med en gång?

Hade bara hört bra om Komplett tills nu, och jag lär ju beställa från något annat ställe nästa gång. Kommer ändå låta denna ordern ligga kvar i hopp om att jag någon gång kommer få mitt paket...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Mina problem jag haft har löst sig nu och hoppas att jag nu får njuta av min nya dator Jag fick även viss kompensation
Jag är då i det stora hela sett nöjd med att ha handlat av komplett.se även om jag tycker att dom kanske behöver jobba lite på support/kundtjänst sidan

Visa signatur

Antec 900, Gigabyte P35C DS3R, Intel C2Q Q6600, Gainward Geforce 8800GT 512Mb, G.Skill Ripjaws DDR3 2x4096Mb, Corsair VX 550w.

Permalänk
Medlem

Jag förbrukade några presentkort i en order som jag sedan avbeställde (demovara som någon annan han före på). Kommer jag få tillbaka presentkorten?

"Bekräftad/Cancel pending"

Permalänk
Medlem

Hej,

Varför, varför, VARFÖR i hela fridens namn införde ni kompletts fullständigt korkade butikssystem på inWarehouse? Nu är ju även den sidan lika trögjobbad som komplett, datorbutiken, dustinhome och webhallen där man måste sitta och bläddra i kilometerlånga listor! Det som tidigare gjorde inWarehouse till den i mitt tycke bästa webshoppen var just att man kunde filtrera bort de produkter man inte var intresserad av.

Nej, detta var verkligen trist komplett...

/en uppgiven inwarehouse-kund

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Hej,

Varför, varför, VARFÖR i hela fridens namn införde ni kompletts fullständigt korkade butikssystem på inWarehouse? Nu är ju även den sidan lika trögjobbad som komplett, datorbutiken, dustinhome och webhallen där man måste sitta och bläddra i kilometerlånga listor! Det som tidigare gjorde inWarehouse till den i mitt tycke bästa webshoppen var just att man kunde filtrera bort de produkter man inte var intresserad av.

Nej, detta var verkligen trist komplett...

/en uppgiven inwarehouse-kund

kommer en filtreringsfunktion inom snar framtid.

Visa signatur

DustY™

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni är det värsta företaget som finns!
För det första plockar ni ihop datorpaket med komponenter som inte är kompatibla med varandra + att IDE kabeln som följer med gör att man inte kan ha hårddisken i en hårddiskplats.
Sen får jag 400kr av er som plåster på såren, vilket är väldigt snällt.

Då köper jag en IDE-kabel som är längre så att det ska passa bra, en fläkt och en ljudkabel av er.

Alling är frid och fröjd tills jag monterar IDE kabeln. DEN FUNKAR INTE! Jag sätter tillbaka den gamla IDE:n och allting funkar som vanligt.

NI KAN INTE ENS SKICKA EN FUNGERANDE IDE KABEL!
JAG SKA ALDRIG MERA KÖPA EN PRYL AV ER, INTE ENS OM NI SÄLJER TUGGUMMIN!

Här är min erfarenhet av komplett.se. Jag trodde det var ett seriöst och bra företag som hade fungerande saker. ICKE!

Så mitt tips till er är att aldrig handla någonting på komplett! Gå till datorbutiken.com eller inet.se istället, så mycket bättre.

Tack och hej.

Mvh Fredde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Jag tycker ni är det värsta företaget som finns!
För det första plockar ni ihop datorpaket med komponenter som inte är kompatibla med varandra + att IDE kabeln som följer med gör att man inte kan ha hårddisken i en hårddiskplats.
Sen får jag 400kr av er som plåster på såren, vilket är väldigt snällt.

Då köper jag en IDE-kabel som är längre så att det ska passa bra, en fläkt och en ljudkabel av er.

Alling är frid och fröjd tills jag monterar IDE kabeln. DEN FUNKAR INTE! Jag sätter tillbaka den gamla IDE:n och allting funkar som vanligt.

NI KAN INTE ENS SKICKA EN FUNGERANDE IDE KABEL!
JAG SKA ALDRIG MERA KÖPA EN PRYL AV ER, INTE ENS OM NI SÄLJER TUGGUMMIN!

Här är min erfarenhet av komplett.se. Jag trodde det var ett seriöst och bra företag som hade fungerande saker. ICKE!

Så mitt tips till er är att aldrig handla någonting på komplett! Gå till datorbutiken.com eller inet.se istället, så mycket bättre.

Tack och hej.

Mvh Fredde

Du menar att komplett sitter och har sönder IDE-kablar eller?

Permalänk
Medlem

Läge att vara dryg nu?

Jag är så sjukt jävla less på komplett!

Permalänk

Du är inte ensam.
Det är bara att köpa från någon annan butik i fortsättningen.

Citat:

Läge att vara dryg nu?

Jag är så sjukt jävla less på komplett!

Permalänk
Medlem

Tack för att någon är med mej!

Jadu, jag ska aldrig göra det misstaget att köpa något från komplett igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för att någon är med mej!

Jadu, jag ska aldrig göra det misstaget att köpa något från komplett igen.

Jadu, handlar inte själv från komplett numer, men att gnälla över att en kabel är sönder ter sig patetiskt oavsett butik.

Om du råkar ut för en trasig produkt från inet eller db nästa köp,
skall du starta en varningstråd då?

Om en butik säljer paket som inte fungerar ihop är dåligt och
befogad kritik.
Komplett kompenserade ju iaf dig genom 400:- tillbaka och
det var ju bra.
Det gör inte alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jadu, handlar inte själv från komplett numer, men att gnälla över att en kabel är sönder ter sig patetiskt oavsett butik.

Om du råkar ut för en trasig produkt från inet eller db nästa köp,
skall du starta en varningstråd då?

Om en butik säljer paket som inte fungerar ihop är dåligt och
befogad kritik.

komplett försökte ju iaf att tillfredställa kunden genom 400:- tillbaka.
Det gör inte alla.

Nej, men problemet var att det tog 2 månader för komplett att komma på att det var RAM-minnena som var problemet. Jag skrev till dom efter 1 månad att det var RAM-minnena som var problemet, men dom struntade i det.

Men du måste ju förstå att jag blir lite less när man för det första får vänta 2 månader på sin dator, och sen får icke fungerande delar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, men problemet var att det tog 2 månader för komplett att komma på att det var RAM-minnena som var problemet. Jag skrev till dom efter 1 månad att det var RAM-minnena som var problemet, men dom struntade i det.

Men du måste ju förstå att jag blir lite less när man för det första får vänta 2 månader på sin dator, och sen får icke fungerande delar?

Det förstår jag, men det har du inte nämt nåt om förrän nu?

Permalänk
Medlem

har beställt från komplett 2 ggr tidigare och har varit nöjd,,

kan bara säga att jag inte tror att något företag gör saker med flit, dvs att komplett med 100% försöker bli bättre och tillmötesgå alla problem så gott det går, cheferna där är ju säkert inte helt klara på vad deras personal gör så därför anställer dom en som gör sånt som detta, skapar en tråd på swec tex..

400kr kompensation tycker då jag är mer än nån annan jag hört talas om, vad vill du ha? en ny värstingsdator som är 1000% stabil och aldrig krånglar ! ? då lever du i en fantasivärld, välkommen till verkligheten, allt kan inte vara 100% bra,

lång väntetid har ju såklart med att du vill ha en produkt som är populär och komplett.se har ju underleverantörer som kanske har problem, eller tillåmed fabriker som inte får ut sina produkter i tid osv osv osv..

Dustin.home var tex jävligt bra för ett tag sen men ju fler som handlar och ju större ett företag blir så måste ju allt bli svårare att sköta,, tex om 1000st handlar hos dig, och 1 blir missnöjd, då är det bara en..

men om 100000 handlar hos dig och samma % blir missnöjda så är det 100st, säg då att alla dom är swec medlemmar och skriver att dustin är skit, ja inte så kul för dom,, tänk själv om det var dina kompisar, om en av dina 10 vänner börjar skriva på interne om hur dum och snål du är då kommer ju fler att tycka det,, men i själva verket kanske du bara hade en dålig dag eller nå,,

Edit: jag kanske räknade fel på % en där hehe men..
jaja alla fattar vad jag menar =D

komplett.se är då inte sämre än nån annan i deras storlek,, och deras sammarbete med inwarehouse kommer säkert att bli bra till slut, men i början finns det alltid missnöje.

hej hopp, höres

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

"Bekräftad/Cancel pending" Cancel pending? Hur gör jag för att avbryta helt?!

Permalänk
Avstängd

En sak som jag gärna skulle vilja se om ni har möjlighet är att vid tex cpu kylare, visa mer bilder på kylare och hur det ser ut när den sitter på ett moderkort! uppifrån och från sidan så man har nåt att gå efter innan man beställer!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
En sak som jag gärna skulle vilja se om ni har möjlighet är att vid tex cpu kylare, visa mer bilder på kylare och hur det ser ut när den sitter på ett moderkort! uppifrån och från sidan så man har nåt att gå efter innan man beställer!

Utomordentligt bra och värdefull idé!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Utomordentligt bra och värdefull idé!

Tackar inte var dag man får höra det!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför man inte kan välja Cooler Master Cosmos i några av era färdigbyggda paket? Är detta något som ni kan rätta till?

I övrigt är jag otroligt nöjd med er komplett. Ni gör ett bra jobb och har utan tvekan den bästa hemsidan, lätthanterlig, lättläst, bra överblick!

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Jag undrar varför man inte kan välja Cooler Master Cosmos i några av era färdigbyggda paket? Är detta något som ni kan rätta till?

I övrigt är jag otroligt nöjd med er komplett. Ni gör ett bra jobb och har utan tvekan den bästa hemsidan, lätthanterlig, lättläst, bra överblick!

Hej,

Jag pratat med vår pc-paketansvarig som meddelar att just detta chassit är på väg in i några av våra paket, vänligen håll utkik på komplett.se, det skall komma in inom kort.

http://www.komplett.se/k/cc.aspx?bn=10306

Med vänliga hälsningar
Thomas, Komplett.se

Permalänk
Medlem

Hmm, har beställning i leverans, men jag kan inte på status för att eran transportör heter Kom Sverige AB (leverans till hämtbutiken iaf). Jag får en koliid men jag vet inte var jag ska mata in den... heller kan jag inte hitta Kom Sverige AB genom en google search.

Tycker att det skulle vara bra om ni hade bättre information för kunderna angående leveranser. Ni är snabba för det mesta, men nu har jag väntat över en vecka för mina delar och jag skulle vilja veta var mina delar befinns.

Permalänk
Medlem

Jag är sjukligt irriterad över komplett för tillfället, pratade med en på kundtjänst och blev lovad en kompensation och senare pekar dom på försäljningsavtalet och nekar mig sagd kompensation.

Nåväl, jag har förhoppningsvis lite konstruktiv kritik med,

Deras support-mail, Auto-reply och ärendenumer i subject-line, MEN

När dom mailar tillbaka får jag aldrig med hela konversationen. dvs deras svar på mina mail är inte de bästa.

Jag tycker inte att det är skoj att kolla i min "Skickat" katalog bara för att veta exact vad jag skrev till dom sist.

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Komplett.se

Aryev:
Det är bra att du påpekar att det finns brister i vår information gällande din leverans och den transportören som vi kallar Kom Sverige AB och jag skall se till att vi uppdaterar webben med informationen kring detta.

Din order förutsätter jag är en order som skall till hämtbutiken. I dagsläget kan dessa order endast följas av våran kundservice och är man nyfiken på sin status tar man bäst kontakt med kundservice per telefon 031-710 20 00 eller mail support@komplett.se så kan de besvara dina frågor kring detta.

Kom Sverige AB är alltså vår transportör för hämtbutiksorder.

dexel:
Jag har förståelse för din irritation och önskar att du tar kontakt med vår Teamleader på Komplett för att reda ut situationen kring din kompensation. Givetvis är löften till för att hållas, skriftligen som muntligen. Hänvisa gärna till denna forumtråd ifall våran agent frågar vad anledningen till att ni söker vår Teamleader.

Gällande svaren per mail har jag nu gått igenom våra inställningar på vår mailapplikation och det skall framöver alltid besvaras med det senaste meddelandet citerat.

Jag hoppas det kan underlätta framtida konversationer.

Tack för er feedback!

Med vänliga hälsningar
Niclas, Komplett.se
Chef Kundservice

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Undviker er som pesten nuförtiden! Lägger mina årliga 20k hos andra leverantörer istället. Anledning? Ni sålde ett skitkass datorpaket till mig som ni sedan inte tog ansvar för när det var dags att lösa problemen. Utgången blev att jag fick köpa ett nytt nätaggregat och hårddisk för att det skulle fungera ordentligt. Därutöver hade ni mage att ta betalt för allt strul som er skit orsakade!

Ni suger! Aldrig mer!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Komplett.se

elweed:
Det är givetvis inte bra att du som kund är missnöjd med vår tidigare hantering i ett ärende.

Jag önskar dock att jag fick lite mer matnyttig information om ert ärende, kan dessvärre inte finna något konstruktivt som jag kan bygga underlag för framtida förändringar och åtgärder på ärenden som hanterats felaktigt. Kanske finns det anledning att se över hanteringen av ert ärende.

Om du önskar diskutera ert ärende vidare är du välkommen att PMa mig här på forumet så kan jag gå igenom vad som hänt i det ärendet som ni känner frustration över.

Vi är ytterst måna om att alla kunder får sitt ärende hanterat på ett korrekt sätt.

Med vänliga hälsningar
Niclas, Komplett.se
Chef Kundservice

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
[dexel:
Jag har förståelse för din irritation och önskar att du tar kontakt med vår Teamleader på Komplett för att reda ut situationen kring din kompensation. Givetvis är löften till för att hållas, skriftligen som muntligen. Hänvisa gärna till denna forumtråd ifall våran agent frågar vad anledningen till att ni söker vår Teamleader.

Gällande svaren per mail har jag nu gått igenom våra inställningar på vår mailapplikation och det skall framöver alltid besvaras med det senaste meddelandet citerat.

Jag hoppas det kan underlätta framtida konversationer.

Tack för er feedback!

Med vänliga hälsningar
Niclas, Komplett.se
Chef Kundservice [/B]

Niclas
Jag må tacka för det snabba och informativa svar jag fick från er.
Jag ringde till eran support, talade med Teamleadern som löste problemet direkt, och han höll med mig angående att om man lovar en sak får man hålla det.
Jag måste även berömma erna support, jag har nu talat med 4 olika person, där alla av dom sköter sig utmärk, trevliga, snabba på att svara och informativa.

Självklart kommer jag att fortsätta handla av er, och fortsätter råda mina vänner att ni är ett företag man kan fortfarande lita på, även fast det tog ett par telefon-samtal samt e-mail att få rätt på det.

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem

Många som köper datorprodukter är oerfarna och köper utan att veta vad de är de har beställt, detta är en faktor som bidrar till att många köp blir fel, och folk lämnar tillbaka produkter osv. För att minska detta antalet, så hade lite information om olika delar i datorn osv varit användbar, det är lätt att sätta ihop en liten guide om datorn där man fokuserar på de vitala faktorerna i diverse komponenter, detta ökar konsumentens vetande inom området, vilket resulterar i att den samme mer troligtvis kommer handla rätt produkt, hos rätt företag.

Jag saknar även en butik i gbg, jag vet att ni har en hämtbutik, men ofta åker man till tex inet och inhandlar sin vara istället, fördelarna med detta är att man kan känna/klämma/se på produkter och även få lite mer kontakt/info med personalen. Om ni verkligen vill konkurrera med butikerna så krävs en väsentlig prisskillnad. Ofta är prisskillnaden inte så stor att man hellre beställer från nätet i dessa situationer. Eventuella konsumenter som inte är så kunna inom området åker antagligen till en butik för att kunna fråga en person vad som är mest prisvärt att köpa, istället för att beställa. Det är därför en komplett-guide skulle passa så bra, låt oss säga att en kund går in för att få en överblick över utbudet, men kanske inte känner sig tillräckligt säker på att beställa, efter konsumenten har läst guiden vet densamme exakt vad man ska leta efter, och detta ökar förtroendet för er, konsumentens tilltro och bidrar även till att konsumenten i slutänden är mer nöjd med köpet.

Har inga överdrivet jobbiga erfarenheter av er så jag ska inte klaga, lite försenade saker osv, tex när jag beställde ett chassi som jag blev lovad att det skulle ta absolut högst 3 veckor innan jag fick (de fanns inte på lager), när det hade gått 4 så klagade jag lite och efter 5började jag bli irriterad, har för mig att de tillslut tog 6-7veckor innnan jag fick produkterna och jag hade tur eftersom jag fick sakerna samma dag som jag skulle åka på semester...
Lova inget som ni inte kan hålla.

Sen undrar jag hur ni gör med kommentarer till produkter, jag har kommenterat tre produkter, endast en har blivit "officiell" och de tog väldigt väldigt lång tid...

Förövrigt så har jag i princip samma åsikter som de andra,
*Ny sida = bra
*snabbare uppdatering av info/bilder = bra
Någon typ av system som gynnar trogna kunder hade varit bra, ni har hamnat lite på efterkälken nu efter att tex datorbutiken infört ett sådant system som har bidragit till att två av tre av mina senaste beställningar skickades till deras sida istället.

Försökte bidra med något intressant tips med de blev nog bara en massa skitsnack med tanke på vad klockan är...

Ha d // En (o)trogen kund

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att alla tre kolli:ID som ni skickat till mig denna vecka har blivit flaggade hos posten för : "Felaktig streckkod."

De har kommit fram som de ska men det ena paketet tog en tur förbi södra stockholm av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Varför inte dela upp grafikkorts marknaden på ett litet bättre sätt?
Som tex ATI hörnan och Nvidia hörnan som Datorbutiken kör med så slipper man gå igenom alla ati kort för att komma till nvidia korten och att det kanske finns nvidia kort ivägen för just sapphire korten för ati osv
Så att man delar upp PCI-Express segmentet till ATI hörnan och Nvidia hörnan för att göra det enklare när man letar efter ett nvidia eller ati grafikkort ^^;

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hej
Har tidigare handlat en del små grejer hos er och aldrig haft något problem, som tidigare nämnts många gånger bra leverans osv.
Leverans priserna har jag dock inte upplevt som något problem (utom möjligen när man köper små billiga saker med dyr frakt, bra att bättre fraktalternativ tillkommit) just för att ni ofta har ett lägre pris som du också kommenterat.

Huruvida hemsidan blivit bättre eller sämre har jag svårt att kommentera då jag knappt kommer ihåg hur den gamla var men upplever inga större fel iaf.

Det som jag dock ofta saknar(de) på både den nya och gamla (och hos flera andra butiker) är att det saknas detaljerad information/bilder på produkter, i många fall olika mycket information från olika tillverkare, tex moderkort, mp3-spelare mm. Vet att det blir mycket jobb för er om ni skall sitta och kontrollera och komplettera produktinformationen som leverantören ger er men ni måste väll ändå vara så pass stora aktörer på marknaden att ni kan kräva att få den infon, det är frustrerande när man jämför två produkter som är snarlika men på vissa (för mig) viktiga parametrar saknas info för den ena produkten.

Nästa del jag har lite kommentarer på är dator konfiguratorn.
tycker det är ett bra upplägg med en "avancerad" Pc-konfigurator och färdiga paket som man kan ändra.
Dock ser jag knappt någon skillnad på valmöjligheter i den "avancerade" konfiguratorn, där finns just nu tre olika paket man kan "konfigurera själv" eller "konfigurera (expert)" men det är ju samma komponenter i båda, man får inte upp fler komponenter tex chassin mm bara för att man väljer expert.

Sen tycker jag att det skulle finnas mer special tillbehör i expert konfiguratorn tex som konfiguratorn på
http://shop.compless.com
där man kan välja flera olika extra chassi tillbehör så som fläktar, belysning, ljuddämpnings matta, kylning mm(och få det installerat), och nästan det viktigaste, varför kan man inte välja både diskettstation och kortläsare? visserligen vet jag att det inte är många som fortfarande använder diskettstation och själv är jag tveksam om jag kommer att köpa en men iaf.

Nästa sak jag har kommentarer på är de färdiga paketen som jag mest tittat på och är på gång att köpa.
Det är samma kommentar där som ovan angående möjlighet att välja både diskettstation och kortläsare. Nästa sak är att det inte går att köpa tex 3Gb i ram minne det finns bara (i vissa fall ) 1, 2 och 4gb att välja på. Sen tycker jag det är lite dåligt att man inte kan välja att få ett 64bitars operativsystem förinstallerat, speciellt när man kan välja att installera 4gb ram minne men med eran kommentar om att man ändå inte kan utnyttja det fullt med 32bitars systemen som man är "tvingad" att välja om man vill få förinstallerat allt.

Annars tycker ni är bra och uppskattar möjligheten med hämtbutik (dock tycker jag att det skulle visas tydligare på hemsidan vilka öppettider som gäller i hämtbutiken) och kommer fortsätta att handla från, och rekomendera er.

Visa signatur

man får va som man e när man inte blev som man skulle