Jag tycker att allt från det att man går in på er webbsidan till att man har grejorna hemma går förvånansvärt fort. Priserna är ok, utbudet bra vilket ger ett högt betyg om man nu skulle ge ett sådant. Hämtbutiken i Malmö är en höjdare!
Det enda riktigt negativa jag har att säga är något jag råkade ut för i veckan - vad kommer till lite längre ner är att kommunikationerna mellan er central & utlämningställe kanske inte är det bästa tänkbara.
I måndags, 3/9 kl 11.00, när nya möss kommit in till kompletts lager lämnade jag efter instruktioner in den trasiga Logitech G5 Laser Mouse 2007-musen. Jag hade skrivit ut mailkorespondensen jag haft med supporten inkl. RMA-nummer samt "gulat" (med överstrykningspenna) mitt RMA-nummer, samt följande text från supporten: " ... Du går till hämtbutik och lämnar den där, du ser till att de meddelar oss detta så kan vi skicka ut en ny direkt." Killen bakom disken skulle ordna det och sa att ordrar lagda före 13.00 kan komma redan nästa dag, alternativt dagen efter.
På onsdag kväll den 5/9 mailade jag följande till supporten (med tidigare trackingnumret från all tidigare mailkorrespondens i subjectraden såklart):
Citat:
Hej, så fort jag såg att ni fått in nya möss på lager lämnade jag in musen till er hämtbutik i malmö, närmare bestämt i måndags, 3/9 ca kl 11.00.
Har sedan dess inte fått något besked.
[RMA-info]
Jag undrar över det supporten skrev i mailet nedan:
" ... Du går till hämtbutik och lämnar den där, du ser till att de meddelar oss detta så kan vi *skicka ut en ny direkt*."
Jag bad killen i kassan meddela er snarast samt lämnade över vår mailkorrespondens med Andreas text, RMA-nummer mm "gulat". Han skulle meddela er och med lite tur skulle den nya musen komma redan på tisdag eller onsdag, eftersom "ordrar före kl 13.00 bör komma in nästa dag".
Eftertsom jag inte kan vara muslös längre samt att det verkar ta tid att få den nya musen skulle jag uppskatta om ni kunde kreditera mig kostnaden för musen så jag kan gå in i en lokal databutik och köpa en ny i morgon bitti? - ej besvarat ännu.
Jag kan heller inte se status för mitt supportärende på mina sidor/konto? - ej besvarat ännu.
MVH
fredagen den 7/9 kl. 12.30 har jag inte fått något svar, så jag skickar onsdagens mail igen.
fredagen den 7/9 kl. 18.00 får jag följande svar:
Citat:
Hejsan
Bad du dem i hämtbutiken att kontakta oss när du lämnade in den? För de gör
det inte per automatik tyvärr.
Skall försöka finna en snabb lösning på din retur trotts detta.
--
Med Vänliga Hälsningar
Komplett.se
- Varpå jag svarar med att det framgått klart och tydligt i de 2 andra mails jag skickat samma vecka.
Idag, måndag den 10/9 fick jag följande mail:
" Ovanstående retur har nu blivit mottagen på vår returavdelning i Göteborg.
Returen är lagd i kö och kommer att behandlas inom kort.
Behandlingstiden för lösa komponenter är ca 4 arbetsdagar."
Efter att ha gett en omfattande felbeskrivning (inklusive kameravideoklipp som visar att ena musknappen ibland fastnar till) och fått ett solklart intryck att en ny produkt ska skickas inom några dagar är det här lagom irriterande.
Klart att problem uppstår ibland, det ska man ju ha förståelse för. Men det är aldrig kundens fel, även om han/hon alltid är den som blir lidande. Det intressanta i det här fallet är ju vart jag kommer gå med mina 25.000:- när det är dags att köpa quad core!
//
edit:
Här är vad som hänt efter 10/9:
fredagen den 14/9 kom vi överens om att komplett skickar mig en annan musmodell när den kommer in till lagret.
tisdagen den 18/9 får de in musen!
onsdagen den 19/9 mailar jag och ber komplett, nu när de fått in varan på lager, att skicka musen till mitt arbete alternativt utlämningstället i Malmö stället för min hemadress då det blir smidigare för mig att hämta den isåfall.
...inget svar ännu.
Idag, tisdag den 25/9 klockan 10.00 mailar jag och frågar vad statusen är på min mus nu när de haft +30 st på lager i en vecka?
...inget svar ännu.
onsdagen den 26/9 Har inte hört någonting från dem alls så jag mailar dem igen (inkl. full historik som vanligt, denna gången till samtliga epostadresser på deras kontakta oss-sida med förhoppning om att någon behörig ser det och kan ta tag i ärendet).
Citat:
Från det editerade inlägget en bit ner
torsdag den 27/9
Inget svar eller kontakt överhuvudtaget från komplett.se ang. ärendet några inlägg upp. I morgon fredag 28/9 är det två veckor sedan de sa att de skulle skicka mig en mus när den kom in till lagret - som de nu har haft på lager i över en vecka OCH som jag redan har betalat för! Ska ringa upp dem i morgon eftersom jag har tröttnat på det här. Men ska man behöva? Det börjar verkligen bli dags att ta kontakt med konsumentvägledaren i min kommun och se vad de har att säga. Ser inte fram mot att sammanställa all mailkorrespondens!
fredag 28/9
5 sekunder efter att jag slagit nummeret till kundtjänst och höll på att navigera telefonmenyn ringde *samma* nummer på min mobil! Hur sannolikt är det!?
Efter diverse anledningar till varför jag inte fått den nya musen inom rimlig tid fick jag besked om att en ny mus kommer snarast. Toppen! Ett steg i rätt riktning! Inväntar bara mailbekräftelse nu vilken borde dyka upp när som helst. edit: Fått bekräftelsen!