Permalänk

Spel på Macbook pro

Tjenare goda mac användare!
Nu ere så att min PC e helt värdelös så jag får använda min faders macbook pro värsting modellen (han e mac fan =P). Jag tänkte spela Age of Conan på hans mac men då krävs det tydligen att installera windows.
Nån som kan komma med några tips på hur man ska göra det å vilka program osv som krävs?. Har tittat runt lite så tydligen kan man ha Mac OS leopard samtidigt som man har Windows igång.
Vill bara tillägga att efter att ha använt mac i en månad så kan man se en stor klassskillnad jämfört med PC
MvH

Permalänk
Medlem

Bootcamp är att rekommendera annars kommer du få usel prestanda i spel.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

AoC kräver väl MONSTER maskiner för att få fin grafik och bra prestanda?
Har svårt att tro att en Macbook Pro klarar det - bör nog vara en PC med rejält grafikkort om man ska lira just AoC?

Inte för att jag har mac själv, men förr i tiden hade jag en gammal powerbook "värstingmodellen" - och den klarade knappt wow! Sen att jag slutade lira wow för 93 år sen är väl en annan femma...

Permalänk
Medlem

Den lär klara AoC utan större problem, dock inte med max inställningar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tyvärr så klarar den inte AoC. Vi försökte på polarens dator då han va sugen på spelet, tyvärr laggade det ofta, kändes jobbigt å ospelbart efter ett tag.

Då körde vi ändå på low å runt 1280x i upplösning. Första huvudstaden känns okej, efter lvl 20 så kommer du till större områden, fler spelare, fler mobs å större städer. Det är då man känner att det blir helt knas att spela med konstant lagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Tyvärr så klarar den inte AoC. Vi försökte på polarens dator då han va sugen på spelet, tyvärr laggade det ofta, kändes jobbigt å ospelbart efter ett tag.

Då körde vi ändå på low å runt 1280x i upplösning. Första huvudstaden känns okej, efter lvl 20 så kommer du till större områden, fler spelare, fler mobs å större städer. Det är då man känner att det blir helt knas att spela med konstant lagg.

Nya Macbook Pron? Dvs inte x1600 graffe? Sen är det ju bara att dra ner upplösningen?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nya Macbook Pron? Dvs inte x1600 graffe? Sen är det ju bara att dra ner upplösningen?

Vem vill spela på ikke native upplösning?