Permalänk
Medlem

Köpråd. dator drån mycom

Hej

Jag behöver lite råd. Asså jag har världens hyggligaste bror. Han sponsrar mig med en rejäl grundplåt på en dator så nu måste jag bara bestämma vad jag skall ha.

Jag har en gammal låda, Antec Sonata. Använder gärna den om det funkar.
Ny powersuply såklart iaf.

Maskinen får kosta ~12-14k inkl operativ. 64bit? 4gb minne.

Jag vill slippa sätta ihop grejerna själv. Så jag köper gärna från Mycom eller Pyrotech (eftersom jag bor i stockholm). De kan nog bygga på den gamla burken. Om den duger?..

Jag lirar just nu Age of conan på min bärbara HP och vill få en dator med mer punch. Bra "pang för peng". Gärna SLI om det är rätt väg..

Jag vore grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig att sätta ihop ett paket med grejer från Mycom eller Pyrotech.

Solong o ha det gott alla!

//Fabian

Permalänk
Medlem

Varför inte Dustin eller Komplett (Komplott)? Dessa två har hämtbutiker i Stockholm. Jag vet inte om Dustin har möjlighet att bygga ihop en dator, men Komplett har, och har dessutom hämtbutik i Stockholm. Båda har bra service. Själv tycker jag att Dustin är bättre, för att deras servive är högre än toppklass!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag fundrade faktiskt på det.. ska kolla lite noggrannare på trådarna här- Säkert någon annan som ligger i samma segement som jag..

Typ detta på komplett?

Cooler Master Mystique 631, Black
Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS,
Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,
USB2 multikortläsare 3.5" svart för
Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,
Samsung DVD-brännare SH-S203 SATA
XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3,
Creative SB X-Fi XtremeGamer
MS Win Vista Home Premium Svensk

10kkr
//Fabian

Permalänk
Avstängd

Från min egen butik:

http://www.eknefelts.se/product.html?product_id=90&category_i...

Geforce 9800GX2, E8400, 4GB RAM, 500GB HDD och skitsnyggt chassi under 10 000 kr.

Kampanj just nu!