Permalänk
Medlem

Moderkort till QX6700

Hej!

Jag har kört min QX6700 (Core 2 Extreme QX6700 @ 2.67 Ghz) på ett MSI P6N 680i drygt ett år och det har mest varit problem. Jag är rätt säker på att jag har tappat en hel del prestanda eftersom P6N 680i inte är överklockvänligt och dessutom ett spök-modertkort som det inte finns support för. Det kom ut innan Diamond-modellen och varken MSI eller Nvidia har support för det. Annars hade jag flashat bios för länge sedan. EVGA etc. har identiska kort, även utseendemässigt, men det har är för "risky" att flasha med EVGAs Phoenix-bios så jag köper helt enkelt ett nytt kort i stället.

Bild: http://www.overclockers.co.uk/pimg/MB-080-MS_400.jpg

Nåväl, jag kör en överklockad Q6600 på jobbet på det klassiska GA-P35-DS3 och jag funderar på att köpa en DS3 hem också eller eventuell DS4. QX6700 är inte direkt ny längre och behöver nog kanske inte ett moderkort från 2008, även om de säkert är bättre.

Någon som har några rekommendationer?

Jag vill gärna ha ett klockvänligt och billigt moderkort och jag är mest sugen på Gigabytes kort, men också kanske ev. ASUS (P5K Premium P35?) eller liknande. Ni som kör QX6700 överklockad och allt fungerar underbart, vad kör ni?

Tack på förhand,

CGI

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 191 GB ECC RAM