Movie Maker liknande för Mac?

Permalänk

Movie Maker liknande för Mac?

Hej ! Om jag ska göra lite enkla små filmer med lite "bra" effekter typ som windows movie maker.

Vad ska jag satsa på då?:) Använder mig av leopard

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
iMovie

iMovie är alldeles för bra om man vill ha något likt MovieMaker

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Microsoft Movie Maker skapades för att konkurrera med iMovie.

Jag rekommenderar iMovie 06 över 08. Finns att ladda ner http://www.apple.com/support/downloads/imovieHD6.html

Permalänk

Ok:) tack för svaren...

Men jag har för mig att iMovie 08 ska ingå i leopard? För jag har nämnligen precis installerat om Leopard nu och hittar inte iMovie, har jag gjort något fel eller ingår det helt enkelt inte?

Permalänk
Medlem

iLife ingår inte i Leopard. Däremot ingår iLife i köpet av en mac. Så har du köpt en mac nyligen har du ilife-paketet liggandes på OS X-skivan du fick med datorn.

Permalänk

Tack!:)

Men vad föredrar ni? 06 eller 08 ?

Hur gör jag för att få slowmotion i 08an? Själv tycker jag nog 06an är lite bättre dock

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag föredrar 06:an framför 08:an , men har båda installerade.

Visa signatur

"I'm only here for the cookies"

Permalänk

sony vegas 8 är ett grymt program

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
sony vegas 8 är ett grymt program

Sony Vegas är endast för Windows..

ON Topic: Jag har själv enbart använt mig utav iLife 08 då jag är ganska ny "switcher".. men det har fungerat bra till det jag gjort. Vad är skillnaden mellan 06 och 08 som gör att man föredrar 06?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

iMovie 08 gjordes om from grunden. Helt nytt interface som inte liknar något annat videoredigeringsprogram. Många funktioner som finns i 06 saknas i 08, men i gengäld är 08:an enklare att använda.

Permalänk

så vilket program är bäst att använda till videorediering då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
så vilket program är bäst att använda till videorediering då?

iMovie 06 eller 08 är en smaksak. 08 är det som följer med en ny mac men man får (fick?) ladda hem 06:an gratis från Apples sida, förutsatt att man redan äger en 08-licens.

Att dom lät folk ta ner en gammal version efter att den nya hade släppts tyder ju på att det fanns många som inte gillade den nya versionen. Vissa hatar den, andra gillar den.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det efter att ha lekt med både 08 och 06 passar 08 bättre för snabbklippande och svenssons som inte vill ha överkomplicerade program. Vill man ha lite mer kött på benen med redigering och effekter är 06 bättre.