Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
Det är precis vad det blir! Ska beställa nu i veckan.

Någon som kan rekommendera några minnen?

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=11018

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Du får minnena ännu billigare från dustinhome.se om du är reggad som student. Tror att de är billigare i annat fall också... De här minnena ska fungera: CORSAIR SO-DIMM 2GB DDR2 VS 667MHZ

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Blir sådana:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Just till den här mycket eventuella uppdateringen ryktas det om aluminium-Macbook, med andra ord en ganska stor förändring. Det är som sagt bara rykten... Jag köpte min Macbook för en månad sedan.

Du äventyrar absolut inte garantin genom att byta hårddisk och/eller minne. Det är bara att göra! Själv har jag beställt en 320 Gb hårddisk till min MB, tänkte köra min befintliga 250 Gb som backupdisk via Time Machine eller SuperDuper.

Aluminium? Vad är nuvarande Macbook gjord av?

Permalänk
Medlem

plast.

macbook pro/air är dock aluminium..

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte om jag själv hade vågat mig på att köpa första versionen av en ny mac dator, mycket "barnsjukdomar" upptäcks ofta i samband med nya serier...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_gurka
Jag vet inte om jag själv hade vågat mig på att köpa första versionen av en ny mac dator, mycket "barnsjukdomar" upptäcks ofta i samband med nya serier...

Är väl ett befängt påstående?

Kan påstå att det inte är fler fel på en ny revision MacBook / Pro än vilken valfri dator som helst. Sen om fel skulle uppstå så brukar Apple vara snabba på att patcha systemen!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Är väl ett befängt påstående?

Kan påstå att det inte är fler fel på en ny revision MacBook / Pro än vilken valfri dator som helst. Sen om fel skulle uppstå så brukar Apple vara snabba på att patcha systemen!

Jag grundade bara mitt resonemang efter åsikter som ett stort antal Mac-användare har yttrat sig om detta i olika forum och även personer jag träffat i verkliga livet...

Visst håller jag med om att vilken dator som helst kan lida av "barnsjukdomar" men eftersom Apples produkter ofta kräver mer av våra plånböcker än vad t ex en vanlig hemmabyggd PC kräver så anser jag att problemen bör anses som allvarligare, det är ju för sjutton ett professionellt företag vi snackar om här!

PS. För övrigt gillar jag allt som Apple har att göra med, förutom deras på tok för höga hårdvarupriser och deras IBLAND nonchalanta beteende för uppenbara problem t ex skärmpanelerna till de nya aluminium iMacarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

TEXT

Enda problemet med Apple är Apple Care-supporten... Alltid lika glada och trevliga över telefonen, tog 2timmar över telefon när jag skulle RMA:a ett batteri för en vecka sen, känns alltid lika seriöst och bra!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Inaktiv

Vad anser ni om iMac 24" bildskärmsproblem då? ojämn belysning från vänster till höger och datorn har tydligen även relativt höga temperaturer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad anser ni om iMac 24" bildskärmsproblem då? ojämn belysning från vänster till höger och datorn har tydligen även relativt höga temperaturer.

Detta är lite off topic iofs men jag har inte lagt märke till något problem. Det varmaste i datorn är i princip alltid hårddisken för mig, och oftast ligger allt under 50 grader. Ibland kan det gå över lite när man spelat WoW hela dagen eller dylikt.

(just nu är hårddiskan 50 grader, CPU A är 36, CPU B är 35, GPU 46)

Den ojämna belysningen syns i princip bara när man ser film i ett kolsvart rum och det är en helsvart scen som visas :F

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Jag grundade bara mitt resonemang efter åsikter som ett stort antal Mac-användare har yttrat sig om detta i olika forum och även personer jag träffat i verkliga livet...

Visst håller jag med om att vilken dator som helst kan lida av "barnsjukdomar" men eftersom Apples produkter ofta kräver mer av våra plånböcker än vad t ex en vanlig hemmabyggd PC kräver så anser jag att problemen bör anses som allvarligare, det är ju för sjutton ett professionellt företag vi snackar om här!

PS. För övrigt gillar jag allt som Apple har att göra med, förutom deras på tok för höga hårdvarupriser och deras IBLAND nonchalanta beteende för uppenbara problem t ex skärmpanelerna till de nya aluminium iMacarna.

Du tänker inte på de problemen som uppstod i.o.m. bytet till Intel nu?
Vet att det var en del barnsjukdomar då, men sedan dess har det väll varit relativt smärtfritt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConVicTen
Du tänker inte på de problemen som uppstod i.o.m. bytet till Intel nu?
Vet att det var en del barnsjukdomar då, men sedan dess har det väll varit relativt smärtfritt

Nja mer problem som har uppstått när Apple lanserat nya modeller till marknaden, macbooken, aluminium imacen osv.

Permalänk
Citat:

Nja mer problem som har uppstått när Apple lanserat nya modeller till marknaden, macbooken, aluminium imacen osv.

aah, förstod det som om det varit problem vid varje ny revision/uppgradering av produkterna.

Permalänk
Medlem

klart det blir lite för varmt när alla gamers (uscha de) kräver nya grafikkort i varje modell och imacens chassi är så pass tunnt, blir mycket värme där

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
klart det blir lite för varmt när alla gamers (uscha de) kräver nya grafikkort i varje modell och imacens chassi är så pass tunnt, blir mycket värme där

Även grafiker/bildredigerare vill ha lite mer kräm när det gäller grafikkorten skulle jag tro... ^^

Permalänk
Medlem

Phtoshop använder vell inte ens graffet?

Men det spelar roll om man filmredigerar mycket.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Även grafiker/bildredigerare vill ha lite mer kräm när det gäller grafikkorten skulle jag tro... ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Phtoshop använder vell inte ens graffet?

Men det spelar roll om man filmredigerar mycket.

Photoshop använder sig inte av grafikkortet i dagsläget. Men adobe jobbar med en sådan variant faktiskt. Vi får se hur det blir om något år ;P

Permalänk
Medlem

Nu blev det ju inga nya Macbooks idag, men jag vill väldigt gärna köpa en nu.

Ska jag slå till eller ska jag försöka hålla mig ett tag tills aluminiumversionen kommer? jag är väldigt osäker på hur jag ska göra, vill ju inte köpa en ny och sedan nån månad står jag där med en "gammal" dator.

Så, ska jag vänta eller köpa? jag vill gärna ha den i sommar..

Visa signatur

nej

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Nu blev det ju inga nya Macbooks idag, men jag vill väldigt gärna köpa en nu.

Ska jag slå till eller ska jag försöka hålla mig ett tag tills aluminiumversionen kommer? jag är väldigt osäker på hur jag ska göra, vill ju inte köpa en ny och sedan nån månad står jag där med en "gammal" dator.

Så, ska jag vänta eller köpa? jag vill gärna ha den i sommar..

Jag hade helt klart väntat med att köpa en macbook och kanske till och med en macbook Pro eftersom de snart borde uppdateras av Apple...jag tänkte köpa en iMac snart och dom borde det inte vara någon fara med när det gäller uppdatering!

Permalänk
Medlem

Det är nog ganska lugnt att köpa en nu. Att Macbooken skulle bli aluminium skulle troligtvis bara hända på en keynote, och nu är det ganska långt kvar till nästa. Dessutom var det ju inte allt för länge sedan de uppdaterades sist så det ska vara hyffsat lugnt.

Och även ifall det skulle bli en uppdatering snart så har du fortfarande en fullt fungerande Mac, i vilket fall som helst. Livslängden på dom är väldigt lång imo (folk använder ju iBooks fortfarande utan problem så).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arood
Det är nog ganska lugnt att köpa en nu. Att Macbooken skulle bli aluminium skulle troligtvis bara hända på en keynote, och nu är det ganska långt kvar till nästa. Dessutom var det ju inte allt för länge sedan de uppdaterades sist så det ska vara hyffsat lugnt.

Och även ifall det skulle bli en uppdatering snart så har du fortfarande en fullt fungerande Mac, i vilket fall som helst. Livslängden på dom är väldigt lång imo (folk använder ju iBooks fortfarande utan problem så).

Tack, det där var precis vad jag ville höra

Är inte andrahandsvärdet på macar väldigt bra? jag har en resa till USA inplanerad nästa vår, om alu-macbooken är släppt då kanske man kan sälja den gamla här i Sverige och köpa en ny där utan att göra en allt för stor förlust?

Visa signatur

nej