Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Det flyter på fint på min burk, var dock tvungen & sätta SLi läge manuellt till AFR2 för bäst prestanda...

Som många andra har sagt så är Ai'n helt värdelös, en sak till med detta spel är att det är extremt "arkadigt", inget fel i det men dom har i mitt tycke misslyckats kapitalt att få åtminstonde lite "känsla" i bilarna... (Jo, race spel kan vara "arkadiga" men ändå ha lite körkänsla...)

AI:n suger i många fall, ja. Känslan tycker jag beror på lite vilken typ av bil man kör. Muskelbilarna är rätt sköna känns det som medan touringbilarna känns som om de vore gjorda av papp

Driftingen är superb efter att man stängt av traction control och stabilty control.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Drift läget är nog helt klart det mest underhållande i spelet faktiskt, sen verkar det som du säger vara kraftigt beroende på bil variant om dom känns som lego/pappbilar eller inte

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Någon som känner till hur man fixar så Logitech G25 fungerar, läst på en del ställen att det är problem med den ratten.

Själv gasar jag med kopplingen

Force feedback verkar inte fungera heller

EDIT: Hitta en tråd här som blir och testa sedan
Logitech Steering Wheel Fix - UPDATED WITH NEW INFORMATION.

Fick hem min G25:a igår och den funkar utmärkt. Jag var iofs. tvungen att ställa om vilken pedal som gjorde vad, men det var ju inte så svårt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Upptäckte nyss en liten irriterande detalj,, när man driftar kan man inte få ett combo på över 99. Det gör ju inte så mkt då man ofta inte kmr upp i dom siffrorna.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

är jag blind eller kan inte köra "test car" i driftläge, har bara fått köra runt på banor och drifta utan att de har räknat poäng.
Lite tråkitg med AI:n att motståndar bilarna är som betongblock när man råkar nudda nån.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
Lite tråkitg med AI:n att motståndar bilarna är som betongblock när man råkar nudda nån.

Det verkar vara fler som påstår detta. Jag har inte märkt ett dugg av det. Tycker de flyttar på sig precis lika mycket som jag.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Det verkar vara fler som påstår detta. Jag har inte märkt ett dugg av det. Tycker de flyttar på sig precis lika mycket som jag.

Just det här med hur motståndarna beter sig på banan är olika från fall till fall tror jag. T.ex. så brukar de vara rätt bra på att flytta sig om man är påväg förbi medan de kan blånita en kilometer innan en sväng (ok, överdrift) så att man kör in i röven på dem trots att man själv kan bromsa mycket senare och ändå klara kurvan.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem

okej ja får bryt på drift...
HJÄLP! ge mig tips

Ja spinner runt varenda jävla drift.

Nån som har lite basic drift instruktioner 1 0 1?
spelar på 360in men det är väl ingen skillnad antar jag.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
HJÄLP! ge mig tips

Grejen med drift är ju att hålla precis rätt varvtal så att hjulen spinner utan att man tappar kontrollen. Man måste ofta köra lite finlir på gasen för att inte spinna runt. Ser du att baken är påväg åt skogen så får du släppa på gasen och kanske bromsa lite lätt så att hjulen slutar spinna. Sedan så får man se till att hålla kursen. När man är nybörjare tyckte jag det var lättare om man försökte hålla sig lite mer i mitten/ytterkanten av banan.

Sedan när du fattat galoppen kan du börja köra tight i svängarna och hålla dig inåt närmare curbsen (röd/vita markeringarna vid innern på svängarna). På så vis får man mer poäng om man lyckas drifta nära "flaggorna" vilket ger bounspoäng.

Hoppas att det hjälpte

Jag kör själv med Xbox-kontroll på datorn och det fungerar skitbra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Just det här med hur motståndarna beter sig på banan är olika från fall till fall tror jag. T.ex. så brukar de vara rätt bra på att flytta sig om man är påväg förbi medan de kan blånita en kilometer innan en sväng (ok, överdrift) så att man kör in i röven på dem trots att man själv kan bromsa mycket senare och ändå klara kurvan.

Jo, men då är det ju ditt fel. Är man bakom så får man se till att lämna utrymme för att de bromsar, och på lägre svårighetsgrader så bromsar de givetvis tidigare eftersom de är 'fegare'.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo, men då är det ju ditt fel. Är man bakom så får man se till att lämna utrymme för att de bromsar, och på lägre svårighetsgrader så bromsar de givetvis tidigare eftersom de är 'fegare'.

Men förfan, en sak som är jobbig. När man ligger längst fram och ska bromsa, då kommer bilar bakom en och börjar krocka! Har man till ex en Saleen S7 med motorn bak så blir den nästan PAJ. Trött jag blir.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
HJÄLP! ge mig tips

Hade problem med det från början, men nu vet jag lite mera. Försök att kompensera gasen, inte gasa full gas hela tiden såklart. Du kan prova att köra Corollan, bra drift bil enligt min åsikt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Men förfan, en sak som är jobbig. När man ligger längst fram och ska bromsa, då kommer bilar bakom en och börjar krocka! Har man till ex en Saleen S7 med motorn bak så blir den nästan PAJ. Trött jag blir.

Kanske inte ska tvärnita? Det är väldigt sällan de krockar in i mig bakifrån.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Hur lyckas du? Gör dom på mig med.

Permalänk
Citat:

Jo, tvärnitar jag inte så förlorar jag. Det är deras fel utan tvekan. I verkligheten ska alla hålla ett avstånd. Sådana regler gäller överallt. Tex när du cyklar och din vän är bakom dig, du tvärnitar och din vän krockar i dig. Vems fel är det då? Jo, din väns. Varför? Jo, för att lagen säger att man ska hålla den hastighet och avstånd så att man säkert kan stoppa sitt fordon. Oroa dig inte.

AI + Grid = Ingen respekt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Visst ska man hålla avstånd men i oftast så händer det här när man försöker köra i motståndarens "slip stream" och då när de bromsar så tidigt kan man inte göra mycket annat än att braka in i deras bakparti -.-

Dessutom har motståndarna också problem med att hålla avstånd på vissa partier på vissa banor och då kör de in i en bakifrån. AI:n kör rätt olikt migsjälv då jag känner för att bromsa på dessa ställen medan AI:n bara saktar in och motorbromsar Kör rätt aggressivt och bromsar i princip i sista sekund precis innan det är försent

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Kör rätt aggressivt och bromsar i princip i sista sekund precis innan det är försent

Det är så man ska göra när man racear, annars kommer man ingenstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jo, tvärnitar jag inte så förlorar jag. Det är deras fel utan tvekan. I verkligheten ska alla hålla ett avstånd. Sådana regler gäller överallt. Tex när du cyklar och din vän är bakom dig, du tvärnitar och din vän krockar i dig. Vems fel är det då? Jo, din väns. Varför? Jo, för att lagen säger att man ska hålla den hastighet och avstånd så att man säkert kan stoppa sitt fordon. Oroa dig inte.

AI + Grid = Ingen respekt.

Det är knappast avståndsregler inom racing. Ligger man tätt med andra gör man bäst i att inte tvärnita för då sitter det en i baken. Ligger du tätt bakom någon och närmar dig en kurva är det kanske dags att lägga sig i bredd istället.

Bazooka91: Man ligger ju inte i slipstream hela vägen fram till kurvan.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det är knappast avståndsregler inom racing. Ligger man tätt med andra gör man bäst i att inte tvärnita för då sitter det en i baken. Ligger du tätt bakom någon och närmar dig en kurva är det kanske dags att lägga sig i bredd istället.

Ja, det är lite annorlunda. Men jag tror inte att någon vill paja sin bil direkt avsiktligen. Det är bara en sak. Jag har spelat in en annan sak också som är jävligt störig. Körde en mot en race med Viper flera gånger pga den kåta fienden krockade i mig hela tiden.
Ska ladda upp videon så ska ni se.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fick hem min G25:a igår och den funkar utmärkt. Jag var iofs. tvungen att ställa om vilken pedal som gjorde vad, men det var ju inte så svårt.

Fungerar Force Feedback för dig? Min började plötsligt fungera för att sedan sluta fungera. Pedalerna är dock inställda nu

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

Bazooka91: Man ligger ju inte i slipstream hela vägen fram till kurvan.

Man gör det om man heter Bazooka

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Fungerar Force Feedback för dig? Min började plötsligt fungera för att sedan sluta fungera. Pedalerna är dock inställda nu

Ja. Men ratten slutade fungera en gång. Bara ratten. Resten av knapparna och pedalerna funkade. Skitskumt! Men det löste sig när jag drog ur och satte i USB:n till ratten.

Edit: Testade att köra online nu. Kan ju säga att även om det är människor bakom ratten så är det rätt mycket krockar! Fler än annars vill jag påstå, hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja. Men ratten slutade fungera en gång. Bara ratten. Resten av knapparna och pedalerna funkade. Skitskumt! Men det löste sig när jag drog ur och satte i USB:n till ratten.

Edit: Testade att köra online nu. Kan ju säga att även om det är människor bakom ratten så är det rätt mycket krockar! Fler än annars vill jag påstå, hehe.

Har en äldre Logitech usb ratt & den kan va lite skum av sig ibland med, speciellt vid start/omstart av grid, då brukar jag få gå in direkt i options & konfigurera axlarna, annars "känner" spelet inte ratten av någon konstig anledning... (funkar helt felfritt i andra spel...)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Sköna bilder måste jag säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir inte riktigt klok på styrningen, framförallt inte på de lite snabbare bilarna, Murcielagon var nästan okörbar, däremot var driftingen ganska simpel, varför står det att man ska handbromsa? helt onödigt imo.

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på att köpa en ratt till detta spelet, Logitech Formula Force EX (som jag får ett shysst pris på) http://www.webhallen.com/prod.php?id=46406 ,
nån som kör(t) med den och vet om den funkar bra? Både till just detta spelet och möjligtvis andra.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som "svängningen" typ, laggar när man kör något race?

Om man styr höger så styr den höger efter kanske 1 sek, det "ligger efter" helt enkelt. Ingenting sånt i driftingen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Är det bara för mig som "svängningen" typ, laggar när man kör något race?

Om man styr höger så styr den höger efter kanske 1 sek, det "ligger efter" helt enkelt. Ingenting sånt i driftingen.

sänk grafikinställningarna (driftingen är inte lika krävande)

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
sänk grafikinställningarna (driftingen är inte lika krävande)

Driftingen är det som är krävande för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där med "eftersläpande styrning" beror nog inte på dålig prestanda utan själva spelet, har själv märkt av detta men endast på Europa circuit & då har jag legat konstant över v-sync i fps... Inte alls lika farligt med eftersläp på "muscle cars" eller drifting...

Har märkt en till irriterande grej, på Le Mans verkar bilens lysen va riktigt buggade, får alltid en del grafikfel på dem (alltså egna bilens "ljusbubbla") verkar inte spela någon större roll vilka inställningar som används heller.

Sammantaget skulle jag nog säga att det finns en del saker som skulle behöva "patchas upp" en smula

Visa signatur