Vart tog kortkommandot vägen?

Permalänk

Vart tog kortkommandot vägen?

I Tiger kunde man använda kortkommandot Cmd+< för att bläddra mellan olika fönster i samma program men det funkar inte i Leopard. Går det att få tillbaka för det var väldigt användbart?

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande, kolla så att ingenting är knas under Tangentbord & mus -> Kortkommandon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Det går fortfarande, kolla så att ingenting är knas under Tangentbord & mus -> Kortkommandon.

Det funker inte för mig med någon användare på ett nyinstallerat system. Är det så att du förde över hela din hemkatalog med inställningar från Tiger? Jag hittar inte de funktionerna i listan med kortkommandon.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Nä, fräsch install..

Permalänk

Det funkar inte för mig heller och jag installerade Leopard från scratch

Permalänk
Medlem

Det går att ställa in i Keyboard shortcuts som du hittar i System preferences

Permalänk

Hmm, den var inställd på Cmd+Shift+´, dumma amerikanare som inte kan hitta på kommandon som funkar bra på internationella tangentbord.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Hmm, den var inställd på Cmd+Shift+´, dumma amerikanare som inte kan hitta på kommandon som funkar bra på internationella tangentbord.

Kör du OS X på engelska?
Här är det Cmd+< iaf

Permalänk
Medlem

Finns ett program som heter witch.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25871

På detta sätt kan du använda alt + tab precis som i windows om man säger så..

tycker detta är ett kanonkomplement till vanliga cmd+tab och spaces då man jobbar i olika fönster i samma program

hoppas detta är va du kan söka.

Kör Leopard ENG just nu, men detta fungerade lika fint i Tiger på svenska som jag fick med min macbook när jag köpte den.

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com