Permalänk
Medlem

Internet på lanet funkar inte:S

tjenare jag igen med en fråga om internet på lan i garaget!

vi är 4 personer 3 av oss har internet det är kopplar bbb`s Modem/switch> Router (speedtouch st585 v6) > netgear switch> ut bland datorerna! han som inte har internet så står det att huvud ingånen inte funkar vi har testat massot med sladdar och portar och byt nätverks kort den vill endå inte funka!!?!?!?

NÅN som har en aning om vad som är felet?

/Pelle

PS! funkar det att ha speedtouch st585 v6 som router?

Permalänk
Medlem

ST585 fungerar som router om du har det först. Inkommande telekabel > i rätt port på modemet, tror det är DSL markerat. Sedan så kör du datorerna som vanligt i modemet eller via switchen.

Fattade jag det rätt om du kör just nu Modem (xavi) > Modem (speedtouch) > switch > dator ?

Jag tror nog att det ska gå bra att köra det där modemet direkt i teleuttaget som det är just nu utan det modem du har där nu. Vet att Glocalnet och Tele2 har det där modemet, har själv haft det med Tele2 och Glocalnet nämligen, jag sitter nu som Glocalnet kund på B2's nät, modemet funkar också i B2s nät således.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
ST585 fungerar som router om du har det först. Inkommande telekabel > i rätt port på modemet, tror det är DSL markerat. Sedan så kör du datorerna som vanligt i modemet eller via switchen.

Fattade jag det rätt om du kör just nu Modem (xavi) > Modem (speedtouch) > switch > dator ?

Jag tror nog att det ska gå bra att köra det där modemet direkt i teleuttaget som det är just nu utan det modem du har där nu. Vet att Glocalnet och Tele2 har det där modemet, har själv haft det med Tele2 och Glocalnet nämligen, jag sitter nu som Glocalnet kund på B2's nät, modemet funkar också i B2s nät således.

Ok, jag ska testa detta hör av mig med en raport!

/Pelle