Spelprestanda låg, MBP

Permalänk

Spelprestanda låg, MBP

Hej,

Jag har problem med prestandan när jag försöker lira Guitar Hero 3 via bootcamp på min MBP, (köpt hösten 2007). Jag har haft spelet installerat tidigare och kunnat spela utan problem, men nu hackar det likt aldrig förr, och det blir inte bättre av att jag sätter ner grafiken på lägsta.

Jag har provat:

*Installera om Vista
*Installera Windows XP SP3
*Installera om GH3
*Spela opatchat, med 1.1 patchen samt med 1.2 patchen
*Spela med lägsta grafikinställningar
*Uppdatera drivrutiner med ej officiella drivrutiner (fungerade inte, och tvingade mig ttill en ny installation av Windows då systemet krasade)

Förstår inte varför det går så långsamt.

Mvh
TM

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Har läst runt om att det är en hel del som har problem med detta spel, googla så bör du hitta massvis med trådar runt om på nätet.

Permalänk

Hittar ingen sida som passar in på mitt problem. Jag har kunnat spela felfritt tidigare, men av någon okänd anledning så går det inte längre.

Ingen som har någorlunda förklaringar på varför det är så? Kanske några tips för att lösa det?

Mvh
TM

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Avstängd

något virus då? sönder dammad?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Virus är jag säker på att det inte är. Har som sagt installerat om Win ett par gånger, samt tagit bort och gjort om partitioneringen.

Men dammfrågan kan vara intressant. Kan man på något sätt få ut dammet inuti datorn? Jag vill inte förlora garantin genom att öppna upp den...

Visa signatur

Exet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tequila_mejor
Virus är jag säker på att det inte är. Har som sagt installerat om Win ett par gånger, samt tagit bort och gjort om partitioneringen.

Men dammfrågan kan vara intressant. Kan man på något sätt få ut dammet inuti datorn? Jag vill inte förlora garantin genom att öppna upp den...

Du kan lämna in den och be de blåsa rent den lite. Är nog det enda bra sättet. Jag brukar dammsuga lite i fläktutblåsen, men tror det hjälper väldigt lite.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

Pratade med MacSupport. De verkade inte veta så mycket om varför det laggade, men de var däremot relativt säkra på att det INTE berodde på damm i datorn; det var snarare ett mjukt problem sa de.

Men att det är ett mjukvaroproblem har jag svårt att tro då jag kör exakt samma mjukvaror som jag gjort tidigare då det fungerat. Jag använder endast Windows till guitar hero, så har bara det och NOD32 installerat.

Drivrutinerna jag använder är de som installeras från Leopard-skivan, och även de har jag använt med framgång tidigare.

... irriterande när man inte vet orsaken till sådana här problem...

Visa signatur

Exet

Permalänk
Medlem

Hmm.. är inte GH3 en "hybrid"-skiva = Installation för OSX ingår? Det kanske går bättre på OSX.

I övrigt har jag förstått det som att GH3 på PC/Mac har dålig prestanda som delvis har förbättrats i diverse patchar. Har du uppdaterat GH3 till senaste versionen?

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Versionen jag äger är endast för PC.

Jag har provat samtliga patcher men med föga resultat...

ger snart upp det spelet helt och hållet.

EDIT:

Har löst problemet nu. Tvingade V-sync till "på" i nVidias inställningspanel. Nu funkar allt som det ska.

Mvh
TM

Visa signatur

Exet

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så krävs GH3 ganska mycket i datorväg för att det ska flyta bra. Hur mycket laggar det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tequila_mejor

EDIT:

Har löst problemet nu. Tvingade V-sync till "på" i nVidias inställningspanel. Nu funkar allt som det ska.

Mvh
TM

Laggar inte längre

Visa signatur

Exet