Permalänk

Samsung Soul

Tjena!

http://www.idg.se/2.1085/1.163583
(Finns en liten genomgång av telefonen längre ner)

Samsung Soul har nu släppts i Sverige Letat mobil ett tag nu och bara väntat på att Tre skulle ta in C902 och nu när man tog en check så fanns Samsung Soul även där, så det blir en beställning så fort som möjligt.

Fakta
Tillverkare Samsung, www.samsung.se
Mått
105x49,5x
12,9 mm
Vikt 112 g
Band Trippelband gsm, 3g
Skärm 2,2 tum, 320x240 pixlar
Taltid 4,5 h
Passningstid 420 h
Minne 128Mb
Kamera
5 megapixel
Bang & Olufsens Icepower-ljudkrets till musikspelaren
Övrigt hsdpa

Bilder tagna med mobilen:

Bilderna tagna från ett annat forum, hoppas du som tagit fotona inte blir ledsen!

Snacka nu på om mobilen o ge lite små recensioner ni som har den redan!

Permalänk
Medlem

tunnaste? c902 har väll 5 Mpixel o ä tunnare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tunnaste? c902 har väll 5 Mpixel o ä tunnare

Det har du alldeles rätt i, redigerade den meningen Lästa på någon sida där det stog så

Permalänk

vart skrev han att den va den tunnaste då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
vart skrev han att den va den tunnaste då ?

Han redigerade det ju...

Har haft chansen att testa denna lite och kan säga att dem har gjort om menysystemet en hel del än vad man är vad vid i Samsungs telefoner, påminner extremt mycket om menysystemet du hittar i en vanlig SE-lur idag vilket jag tycker är väldigt väldigt trevligt.

Vad som är lite tradigt är det här med touchknappar, visst det vibrerar roligt när man trycker på dem men sen när man väl ska använda de riktiga knapparna så "touchar" man bara dem också, det handlar säkert om att vänja sig som vanligt, men till en början fann jag detta väldigt irriterande.

Annars en väldigt trevlig telefon och jag önskar att Samsung fortsätter i denna banan!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Jag har en (det är mina bilder).

Är mycket nöjd med den, hade W850i innan och den är bättre på allt.
Mycket hög kvalitets känsla typ AUDI-inredning (som jag tycker är bättre än både MB och BMW). Håller med om att man ibland i början försökte att toucha dom andra knapparna, men man vänjer sig.

Mycket snabbare uppkoppling både i samtal och datatrafik, den är även snabbare än mitt lösa turbo3G-modem.

Ända irritationsmomentet för mej är att det inte är kompatibel med blåtands GPS:er, i alla fall inte än så länge, jag har provat med 3 olika.
Kommer att byta ut den om det inte ändras snarast och Samsung supporten tycker att det GPS-tillverkarnas uppgift att se till at det funkar och min uppgift att hitta en som funkar.

Nån som har nåt roligt att byta emot, typ N82, N95 eller liknande

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swed
Jag har en (det är mina bilder).

Är mycket nöjd med den, hade W850i innan och den är bättre på allt.
Mycket hög kvalitets känsla typ AUDI-inredning (som jag tycker är bättre än både MB och BMW). Håller med om att man ibland i början försökte att toucha dom andra knapparna, men man vänjer sig.

Mycket snabbare uppkoppling både i samtal och datatrafik, den är även snabbare än mitt lösa turbo3G-modem.

Ända irritationsmomentet för mej är att det inte är kompatibel med blåtands GPS:er, i alla fall inte än så länge, jag har provat med 3 olika.
Kommer att byta ut den om det inte ändras snarast och Samsung supporten tycker att det GPS-tillverkarnas uppgift att se till at det funkar och min uppgift att hitta en som funkar.

Nån som har nåt roligt att byta emot, typ N82, N95 eller liknande

MVH
Swed

Är din nederkant svart eller i metall? Det verkar vara olika på olika bilder.

Permalänk
Medlem

Tycker den är jäkligt läcker, men hade (har) fortfarande en U600, som glappade ganska rejält när den var stängd. Det var en massa luft mellan halvorna, så när man touchade lurknapparna så åkte de ihop, villket gav en riktigt plastig känsla. Har hållit i 3 till handen, och alla var likadana.

Denna ska ju mestadels vara i metall så man kan hoppas att det blir bättre, men känns som en chansning.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag köpte min Samsung soul för ungefär 1½ vecka sen och jag är riktigt nöjd över den, från början var jag lite sådär fundersam över att införskaffa denna modell, funderade över C902 men jag har haft så mycket problem med SE:s telefoner på sistone, nästan överdrivet mycket har bytt mellan k850 2 gånger, g900 2 gånger och har haft inne dem på rep en massa också, sen orkade jag inte vänta på några nya modeller så jag valde då soul.
Det som är lite kasst är väl volymen på mp3 fast det kan man fixa genom lite modifieringar som anvisas på en annan forumsida, ganska simpelt att fixa det.
En till sak som är lite tråkigt med den här mobilen är det att det är riktigt svårt att installera spel, för dem har tagit bort lösningen i telefon så man inte kan spara och installera jar/jad filer, sen är heller inte alla spel kompatibla till denna modellen, för alla spelutvecklare tänker bara på SE:s mobiler såklart.
Kameran fungerar överskattat bra faktiskt, bättre bilder än vad man tror, fast ibland får man knäppa några extra foton för att dem ska bli fina, som med många digitalkameror.
Internet är riktigt bra på den här fonen, displayen, programen och många andra finesser. Men en dålig sak är att webbläsaren som är med är URKASS! Så det ända ni behöver göra är att ladda ner Operamini, från www.operamini.com, så har ni den perfekta mobilen!
Den får 8.5/10!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Är din nederkant svart eller i metall? Det verkar vara olika på olika bilder.

Min var (har bytt den) svart i nederkant.

Citat:

Ursprungligen skrivet av s.c.s.i
Tycker den är jäkligt läcker, men hade (har) fortfarande en U600, som glappade ganska rejält när den var stängd. Det var en massa luft mellan halvorna, så när man touchade lurknapparna så åkte de ihop, villket gav en riktigt plastig känsla. Har hållit i 3 till handen, och alla var likadana.

Denna ska ju mestadels vara i metall så man kan hoppas att det blir bättre, men känns som en chansning.

Min var supertajt och skön i början med för en vecka sen upptäckte jag att den precis som du säger glappade rejält i stängt läge, dock fortfarande tajt i öppet läge.
Men det kändes inte så förtroendegivande, så nu har jag bytt min mot en SE. Hoppas att den funkar bra, har hört fler som haft strul där också tyvärr.

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag har kört "min" soul i 2 dagar nu och nu är det fel på hörluren (hör knappt vad motparten säger).
Som en väldigt van SE-användare så är jag ju inte vidare förtjust i deras menyer och att telefonen kommer ihåg var jag lämnade en meny tycker jag bara är totalt onödigt och jobbigt.
Måste säga att touch-funktionen mest är en rolig sak, är rejält trött på den redan, länge leve knapparna!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Inaktiv

Jo det här med samsungs menyer alltså, usch, det är det sämsta och tråkigaste som finns.. Önskar att dem hade utvecklat det lite.. Knapparna gillar jag och tycker fortfarande touchen är ganska häftig, en annan sak är att knapparna verkligen håller (Ett av sonyericssons största problem vad jag har märkt med mina SE telefoner) I prestanda och kvalité håller den här luren väldigt bra må jag säga, var skeptisk till samsung, men den visar sig klara det mesta! Finns några små grejor. Det jag vill kunna göra är att byta tema, till exempel kunna ladda ner olika tema.
Någon som vet ifall detta går?
Sen det med att installera spel är värdelöst! Har provat alla grejor, köpt spel från jamba (dumt nog, lovade mig själv sist att aldrig köpa därifrån), laddat ner spel och flyttat över dem till luren och försökt installera, men icke Samsung vägrar att installera Jar/Jad filer.. Helt hopplöst med spel på den här mobilen.. Någon som har löst det här problemet?
Har löst en del av det här med spelen och det är att jag kan få över spel som är under 500 kb till mobilen installerat genom en hemsida.. Men spel som är större än det fungerar inte och dem bästa mobilspelen är runt 700 kb.. Massa problem finns det ju till Samsung också (om man nu gillar att spela spel på mobil) (A)

EDIT: ÅHH!! Värsta coolt, finns en grej man kan ändra bakgrunden med som heter typ living world, värsta häftig!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man måste ändra till T9 varje gång man skriver ett sms?

Tackar på för hand

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BF2142
Är det någon som vet om man måste ändra till T9 varje gång man skriver ett sms?

Tackar på för hand

Nej det behöver man inte. Haft min telefon rätt länge nu och är grymt nöjd. Jag måste dock skaffa ett skärmskydd eftersom jag tappar mobilen stuo i kvarten.

Permalänk
Medlem

Skulle någon vilja vara vänlig och berätta hur man ställer Abc textning som standard för sms istället för T9. Jag måste ändra varje gång jag skriver sms. Hur är det tänkt att T9 ska fungera för det ord den gissar är oftast nonsens ord, är det någon som tycker att det fungerar att texta med T9?

Permalänk
Medlem

T9 tar en tid att köra in eftersom den lär sig den föreslår de ord du oftast använder. Samtidigt är T9-funktionen nog den sämsta någonsin då man bara kan bläddra åt ett håll.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Jag har problem med volymen. Ringvolymen är jätte bra och hög men då man talar så är det alldeles för låg volym. Det borde gå att ändra eftersom högrtalaren kan ha högre volym men den sänks ordentligt vid samtal. Men hur ska man ändra?

Permalänk
Medlem

Nej

ack för info "Burkeen" jag har luren nu den är nice men den är för låg när man pratar i den.. annars så är den super.

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Medlem

Har pratat med samsung support nu då min tjej har samma problem med att det är extremt låg volym och hon som jag pratade med hade inte hört något om det och viste ej om någon uppdatering var på gång, det enda tips jag fick var att prova med ett annat sim kort ifall det påverkar annars som sagt hade de inte den blekaste.

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en sådan här och är hittils nöjd, har en fråga bara, någon som vet om lampan går att använda som ficklampa? Hur sätter man på den isåfall?

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att skaffa en sådan här mobil, och skulle uppskatta om ni som redan har en skriver lite om vad ni tycker om den och hur den fungerar osv.. Jag har mestadels haft Sony Ericsson-mobiler innan, men den jag har nu är 2,5 år gammal och jämför man specifikationerna med den och t.ex. C902 så är dom ända större skillnaderna kameran och musikspelaren, det tycker jag är klent gjort på 2,5 år..

Sen att många har skrivit att det har varit en del krångel med nyare Sony Ericsson, att dom gått sönder väldigt fort och haft bristande kvalité, samt långsamma menyer och allt vad det nu har varit, så känns det som att det är läge att testa någon ny tillverkare

Permalänk
Medlem

Man kan ändra volymen så den blir mycket högre jag har skrivit hur man gör detta i en annan tråd.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Man kan ändra både ringvolymen och samtals volymen, var riktigt lågt från början nu vill jag inte ens ha på max för dår man ont i örat.

Permalänk
Medlem

Finns det inget man kan göra åt det URKASSA inspelningsljudet när man filmar med kameran?

Permalänk
Medlem

du kan köpa den för 199kr i 12 månader och du betalar bara inträde

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa en Samsung Soul från Tyskland för det var 700 spänn billigare, men är det nån som vet om det är svenska menyer i en "tysk" Soul?

Permalänk
Medlem

Det enda som var b med Soulen var batteritiden, i övrigt var den sjukt läcker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Det enda som var b med Soulen var batteritiden, i övrigt var den sjukt läcker.

Batteritiden suger, men har man som rutin att ladda varje natt är det lugnt men glömmer du så är du helt körd nästa dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Batteritiden suger, men har man som rutin att ladda varje natt är det lugnt men glömmer du så är du helt körd nästa dag.

Burken jag antar att du har en Soul, kan du vara jättesnäll och kolla hur många språk det finns att välja på i menyspråkinställningen?
Skulle vara jätteschyst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Winter1
Burken jag antar att du har en Soul, kan du vara jättesnäll och kolla hur många språk det finns att välja på i menyspråkinställningen?
Skulle vara jätteschyst!

english, deutch, francais, italiano, nederlands, espanol, *nåt språk me konstiga tecken typ Eaanvika, portuges, svenska, türce, norsk, polski, suomi, dansk, magyar, cestina, slovencina, hrvatski, islenska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moshi
english, deutch, francais, italiano, nederlands, espanol, *nåt språk me konstiga tecken typ Eaanvika, portuges, svenska, türce, norsk, polski, suomi, dansk, magyar, cestina, slovencina, hrvatski, islenska

Tack! Då antar jag att en tysk Soul har svenska som menyspråk också?