Permalänk

Hjälp med bootcamp.

Jag är en av flera nya användare när det gäller mac.
Jag har endast en intention till att jag vill få in windows på min mac och det är för att då och då kunna använda ventrilo och spela lite CS med mina kompisar.
Ventrilo funkar inte med Crossover och CS strulade också med det.

Därför tänker jag testa att partitionera disken och göra min windows partition så liten som möjligt för att endast just XP, CS och ventrilo ska kunna gå in. Någon som vet hur många GB windows XP ligger på?

Jag laddade hem bootcamp och skulle fixa det hela men allt blev klödd. Jag fastnade i windowsinstallationen och kunde inte mata ut min skiva ur CD-läsaren och det slutade med att jag fick formatera och installera XP. Därefter mata ut skivan genom att gå in på Den här datorn. Därefter kunde jag installera om mac.

När jag nu läst lite forum för att vara säker på att jag ska göra rätt, läser jag att bootcamp ska vara inbyggt i leopard. Var ligger det? Är det skivverktyg där man själv partitionerar disken?

Tacksam för svar!
Markus

Permalänk
Medlem

BootCamp finns redan i Leopard.. det är inget du behöver ladda hem. Tryck bara på Spotlight och skriv Boot Camp så borde den dyka upp. Annars ligger det förmodligen under Program -> Verktyg (Applications -> Utilities på min).

Windows behöver väl iaf 2GB tror jag.. sen lite övrigt som t.ex. dina program så du borde kunna klara dig fint på 8-10GB, med lite över också.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)