Permalänk

FujitsuSiemens-skärmar bra?

Ska köpa en ny skärm (24"+) och vill självklart ha en så billig som möjligt. Kommer användas till pokerspel, surfande och lite filmtittning.

Har hittat dessa två som är väldigt billiga, men är de bara skrutt, eller duger de åt mina ändamål?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=86009
Fujitsu Siemens 24" TFT ScenicView E24W-1SD (5ms) (VGA / DVi)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=86268
Fujitsu Siemens 26" TFT ScaleoView Q26W-1 (3ms)

Är denna bättre?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=85025
Samsung 25.5" TFT 2693HM (5ms)

Permalänk

Jag har själv spanat in den första, men det verkar som om TN panelen som sitter i suger get. Dålig vinkel och allmänt usel, synd för den var billig och såg bra utl. För film vill du ha ok vinkel så undvik för dåliga Tn paneler (de billigaste).

Jag vet att 24" versionen av Samsungen har fått lovord. Den är ju snygg som attan i svart pianolack.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=85024&ref=Prisjakt
4800kr
två tester konsumentguiden. Bra betyg.

http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/S...

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk

Hittade 2693HM, dvs 25.5-tummaren för 5224 på pixmania. Slår nog till på en sådan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F.D.BLUTH
Hittade 2693HM, dvs 25.5-tummaren för 5224 på pixmania. Slår nog till på en sådan!

Jag skulle inte rekomendera pixmania då jag köpte en tv där. De skickade fel tv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F.D.BLUTH
Hittade 2693HM, dvs 25.5-tummaren för 5224 på pixmania. Slår nog till på en sådan!

Återkom gärna med feedback på denna! Är lite intresserad av denna skärm själv!

Datorbutiken har den för samma pris....

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAM2693HM...

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Nå? Hur har det gått?? Är själv intresserad... Ingen annan som kollat på "Fujitsu Siemens 26" TFT ScaleoView Q26W-1" ?

Står mellan Samsungen 2693HM och ovanstående.. Hjälp!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tyckte 2693HM såg väldigt bra ut tills jag började läsa detaljerna på Q26W ! Alltså, för det första verkar det vara en annan (bättre?) panel i Q26W, den har ju 4000:1 i kontrast och bättre betraktningsvinklar 170+170 grader.

Sedan, kolla in anslutningarna! D-Sub, DVI-D, HDMI, Komposit, S-Video, YPbPr komponent, 3.5mm ljud och USB hubb!

Den går alltså att använda som VIDEO skärm också... Och VESA 100mm fäste dessutom, väger bara 9.1kg (nästan ett halvt kilo mindre än Samsungen), kanon! Inte nog med det, den drar 91W jämfört med typ 110W eller vad det var på Samsungen :P.

Ooooh jag hoppas att någon köper den och skriver en liten recension här, för denna får mig att dregla. Och som student betalar jag bara 5116:- inkl moms på Dustin Home! Verkar vara jäkligt mycket skärm för pengarna!

EDIT: Skrivfel

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Jag hittade mig en Samsung 245B för 2500kr som jag klippte... nöjd som fan med den skärmen för det priset!

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Jag måste säga att jag tyckte 2693HM såg väldigt bra ut tills jag började läsa detaljerna på Q26W ! Alltså, för det första verkar det vara en annan (bättre?) panel i Q26W, den har ju 4000:1 i kontrast och bättre betraktningsvinklar 170+170 grader.

Sedan, kolla in anslutningarna! D-Sub, DVI-D, HDMI, Komposit, S-Video, YPbPr komponent, 3.5mm ljud och USB hubb!

Den går alltså att använda som VIDEO skärm också... Och VESA 100mm fäste dessutom, väger bara 9.1kg (nästan ett halvt kilo mindre än Samsungen), kanon! Inte nog med det, den drar 91W jämfört med typ 110W eller vad det var på Samsungen :P.

Ooooh jag hoppas att någon köper den och skriver en liten recension här, för denna får mig att dregla. Och som student betalar jag bara 5116:- inkl moms på Dustin Home! Verkar vara jäkligt mycket skärm för pengarna!

EDIT: Skrivfel

Också intresserad av FS 26 tummaren, billig så det skriker om det och frågan är väl om bilden är ok för mer än så hoppas jag inte på.
Men 5kkr är mycket pengar att bara lägga ut utan att veta hur skärmen är.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Jag måste säga att jag tyckte 2693HM såg väldigt bra ut tills jag började läsa detaljerna på Q26W ! Alltså, för det första verkar det vara en annan (bättre?) panel i Q26W, den har ju 4000:1 i kontrast och bättre betraktningsvinklar 170+170 grader.

Såg 2693 igår på onoff och den skärmen hade en bild som gick att se i mer än 160grader. Den var överlägsen 24 tummaren även i bildkvalitet.
Jag blev mycket imponerad dessutom var bilden lugnare. Lika inställningar på båda. Tror det kan vara en dålig panel i just det exet av 24tummaren.

Permalänk
Medlem

nå har nån köpt ScaleoView Q26W-1?

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem

Jag e snål å hadde siktat in mig på Fujitsu Siemens 24" TFT ScenicView E24W-1SD (5ms) (VGA / DVi)

Sitter med en gammal 17" skärm från Lidl så tvivlar på att jag blir besviken oavsett om TN panelen skulle va dålig.

Frågan e om man vågar köpa den kan inte hitta nån info/test/ kommentar om den nånstans.
Å den verkar inte existera på tillverkarens hemsida

Visa signatur

intel E8400 , 4gb OCZ DDR3 8600 , 2x XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Permalänk
Medlem

jag är riktigt sugen på 26 tummaren vore nice med nån som hade den kunde hitta nån recension eller bilder och annat på den

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Jag måste säga att jag tyckte 2693HM såg väldigt bra ut tills jag började läsa detaljerna på Q26W ! Alltså, för det första verkar det vara en annan (bättre?) panel i Q26W, den har ju 4000:1 i kontrast och bättre betraktningsvinklar 170+170 grader.

.
.
.
Och som student betalar jag bara 5116:- inkl moms på Dustin Home! Verkar vara jäkligt mycket skärm för pengarna!

Och nu kan en vanlig dödlig knegare köpa Q26W för 3518:- på clicko.se, otroligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rrln
Och nu kan en vanlig dödlig knegare köpa Q26W för 3518:- på clicko.se, otroligt!

VARNING, Köp INGENTING från clickok.se. De står inte för priser, svarar inte på mail eller telefon.
Oseriöst, oetiskt och otroligt oproffsigt.

/c-fuzz

Permalänk
Medlem

Har beställt FC LCD Q26W-1 hoppas den är bra!

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Jag har själv spanat in den första, men det verkar som om TN panelen som sitter i suger get. Dålig vinkel och allmänt usel, synd för den var billig och såg bra utl. För film vill du ha ok vinkel så undvik för dåliga Tn paneler (de billigaste).

Jag vet att 24" versionen av Samsungen har fått lovord. Den är ju snygg som attan i svart pianolack.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=85024&ref=Prisjakt
4800kr
två tester konsumentguiden. Bra betyg.

http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/S...

Vad baserar du det på att E24W-1SD är dålig? recentioner? testat den själv? eller bara gissar?

Permalänk
Avstängd

jag sitter med E24W-1SD just nu, och den var mycket bättre än förväntat. så jag är riktgit nöjd med skärmen för vad den kostar^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag sitter med E24W-1SD just nu, och den var mycket bättre än förväntat. så jag är riktgit nöjd med skärmen för vad den kostar^^

Nice. Hur är betraltningsvinkeln?

Permalänk
Avstängd

du menar när man kollar från sidan? alltså det vart jag lite missnöjd på. men den är väldigt bra bild från rakt fram, men det funkar att kolla från sidan också men den är inte lika skarp då

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
du menar när man kollar från sidan? alltså det vart jag lite missnöjd på. men den är väldigt bra bild från rakt fram, men det funkar att kolla från sidan också men den är inte lika skarp då

ok, om man sitter ett litet gäng några meter ifrån och ser film, tycker du det blir ett problem?

Permalänk
Avstängd

alltså
typ skärmen är här
_____
|
|
|
| där är min säng så blir bilden lite lite rödare för mig. men det går helt klart att kolla på det så ändå. men jag är riktigt nöjd med skärmen för den pengen.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
alltså
typ skärmen är här
_____
|
|
|
| där är min säng så blir bilden lite lite rödare för mig. men det går helt klart att kolla på det så ändå. men jag är riktigt nöjd med skärmen för den pengen.

Fattar inte riktigt din ritning men jag antar att du menar att du inte tycker det är något problem

Permalänk
Avstängd

jag tycker inte det är något problem, men vad för skärm sitter du på nu? för liksom min gamla skärm är en lg skärm som är typ 3-4 år gammal alltså en 17" tft skärm. alltså tänkt dig ett att inom sträcken ligger min säng sen utan för sträcken längst uppe eller nere beror på hur man vill ta det, iaf där som ____ är . där står skärmen

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag tycker inte det är något problem, men vad för skärm sitter du på nu? för liksom min gamla skärm är en lg skärm som är typ 3-4 år gammal alltså en 17" tft skärm. alltså tänkt dig ett att inom sträcken ligger min säng sen utan för sträcken längst uppe eller nere beror på hur man vill ta det, iaf där som ____ är . där står skärmen

Ok, så du sitter alltså rakt framför skärmen!?

Jag har en 22-tummare just nu (med betreaktningsvinkel 170 grader, denna har 160) men tekniktokig som man är vill man ju alltid ha mer och bättre

Hur är det med pixlarna? du tycker inte att det blir för smått med så många pixlar på en relativt liten yta?

Permalänk
Avstängd

alltså jag är van vid en 17 tums med 1280x1024, så nej det tycker jag inte. men dock är jag typ halv blind på typ 1-2 meter avstånd

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
alltså jag är van vid en 17 tums med 1280x1024, så nej det tycker jag inte. men dock är jag typ halv blind på typ 1-2 meter avstånd

ok, tack för infon, får se i fall jag plockar fram plånboken eller inte...

Permalänk
Avstängd

ok, innan jag köpte skärmen så hade jag en vän, han som skrev lite högre upp som heter mhorgul, han köpte skärmen så satt jag och kollade lite på den innan jag köpte den^^ en sak jag bara stör mig på är att om du råkade komma åt den så skakar den lite i någon sekund bara.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Permalänk
Avstängd

btw den där skärmen kortleken visade från pccity. sån fot har denna skärm.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]