Permalänk

Okey nu har jag den framför mig, 2431:an. Okey skärm, men hade trott att det skulle vara större skillnad mellan 20" 4:3 och 24" wide. icke sa nicke...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd

Kollar på vettiga skärmar just nu. Denna låter ju bra enligt vad jag läst.
Fast den är ju ganska gammal, nästa version kanske kommer snart? Vad var priset för den när den kom ut? 7800kr är inte lite för en skärm imo.
Är denna prisvärd?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Kollar på vettiga skärmar just nu. Denna låter ju bra enligt vad jag läst.
Fast den är ju ganska gammal, nästa version kanske kommer snart? Vad var priset för den när den kom ut? 7800kr är inte lite för en skärm imo.
Är denna prisvärd?

Notera att Eizo S2431W är en utgående modell och har ett kampanjpris på 5613:- sek inkl. moms (i skrivande stund) på eizos svenska sida
http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
Okey nu har jag den framför mig, 2431:an. Okey skärm, men hade trott att det skulle vara större skillnad mellan 20" 4:3 och 24" wide. icke sa nicke...

Hur är den okalibrerad från fabriken? Ta gärna lite bilder på skärmen så får vi se om mitt köpsug slår till. Ska använda den enbart till bildredigering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waveshell
Notera att Eizo S2431W är en utgående modell och har ett kampanjpris på 5613:- sek inkl. moms (i skrivande stund) på eizos svenska sida
http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

Är skillnaden mellan S2431W och S2431WSE bara foten? I så fall är det värt att betala 2000kr extra för det?

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

Sitter med en s2431w (svart) och den har triangelfoten, vet inte om det är det enda som skiljer modellerna åt, men jag är mycket nöjd med min, och det är ju den modellen som recenserats här...skulle inte tro att det är värt 2200:- för att få en svart skärm med annan fot...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waveshell
Notera att Eizo S2431W är en utgående modell och har ett kampanjpris på 5613:- sek inkl. moms (i skrivande stund) på eizos svenska sida
http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

Är nära på att beställa.

Undrar dock ifall det är möjligt att använda den som tv också, syftar på att spela upp hd-filmer och vilket avstånd till en 24" är rekommenderat? Den är ju inte särskilt stor.
Är det möjligt att vara flera och se på film på en 24", eller är den för liten?

Spelandet då, är det en bra spelskärm, har letat men inte sett så mycket info, ngn som spelar typ dagligen på denna som kan kommentera?

edit: Kan jag få av fotjefeln om jag vill?
edit2: Den ligger i samma prisklass som 2408WFP nu. Är dellen ngt att ha?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Har lagt en beställning på en sån här skärm, nappade på eizos erbjudande på den vita för 5600+200 i frakt. Vi får la se om jag blir nöjd, har haft en 22" samsung skärm för ett år sen men lämnade in den igen då 1680x1050 e för kass upplösning för mig, å back light bleedng var ett faktum.

De var väldigt snabba på att registrera köpet å skicka i väg skärmen, får se om posten e snabba nog att leverera innan onsdagen.

skrev lite i vilken 24" tråden om hur jag upplevde skärman å lat som jag e så klistrar jag in det här oxå.

mitt ex problem med rörelseoskärpa vid snabba rörelser i titan quest. lite irriterande men ska se om man kan justera något för att minska på det.

annars känns den super. Min crt e vid sidan om å testar lite.

edit: testat lite fps lir, ex: call of duty 4 å ut3 å jäklar vilka super färger man får i ex ut3 å jag märker inte av rörelseoskärpan i dem. går la för snabbt. funkar ruskigt bra i ut utan v-sync. I titan quest så var jag tvungen att sätta på det dock för att slippa en nervös bild så att säga.

impad att skärmen e så jäkla jämn i färgerna å ingen back light bleeding alls. ska testa hur många ms skärmen ligger jämfört med crt när jag hittar nått sånt progg..

gör nöjd trotts att den har lite probb med rörelseoskärpa i titan quest å säkert i liknande rpg lir.

har testat input lag mot min crt å eizon kom för de mesta max 30 ms efter men ibland så var det 15ms efter crt. vet inte hur precist det testet e (att ta kort på en timer upprepande gånger) men det e de resultaten jag har fått fram. 20 foto blev det innan det dåligt laddade batteriet i kameran dog. hehe

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
De var väldigt snabba på att registrera köpet å skicka i väg skärmen, får se om posten e snabba nog att leverera innan onsdagen.

De kanske ville bli av med skiten innan du han ångra dig

Eizo gör bra skärmar så du kommer nog att bli nöjd. Deras service är inte helt fel heller.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Beställde en, återkommer med intryck.
Är en av de som hållt ut med CRTs så länge de gått att få tag i så jag är lite orolig att jag inte kommer vara nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Beställde en, återkommer med intryck.
Är en av de som hållt ut med CRTs så länge de gått att få tag i så jag är lite orolig att jag inte kommer vara nöjd.

Jag gjorde samma hopp för någon vecka sen, gick från min 21" crt till just denna skärm och jag är otroligt nöjd. Hoppas du får samma upplevelse!

Permalänk
Medlem

Hej!

Är jäkligt sugen på denna monitor (Eizo S2431W för ca 5600:-).
Mitt tidigare alternativ var BenQ FP241W för cs 6300:- Men Eizo är ju billigare och Eizo känns ju som ett bättre märke än BenQ.

Vilken skulle ni valt?

Hur är det med foten på Eizo S2431W? Kan den roteras/höjas/sänkas och tilt:as åt alla håll tillförställande? Pivot fungerar bra?

Hur lågt kan Eizo:n justeras (cm från bordet till skärmytan)?

Tack på förhand!

mvh Martin

Permalänk
Medlem

jupp kan roteras/tiltas/sänkas till 10 cm som lägst å allt känns väldigt stablit.

Läs detta testet för att få mer kött på benen:

http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-eizo-s2431w...

hare.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Vad menar de med detta? Antar att ingen här har testat skärmen med Blufilmer?

DVD & Video

The Eizo S2431W supports HDCP on its DVI input and is therefore theoretically suitable for displaying copy-protected HD-DVDs and BluRay films. Both 720p and 1080p signals can be accepted. Until a few months ago, Eizo stated on the S2431W’s datasheet that the monitor could display 49 - 51 Hz (1080p) on its vertical frequency.

As the monitor does not manage this, this remark has since been removed. Although the monitor does display a picture at 1080p, this appears with an additional frame at the side. On the other hand, 720p playback does not present any problem.

Är faktiskt lite intresserad av skärmen även om jag egentligen vill ha en IPS ( bättre betraktningsvinklar), men funderar på att köpa den här och ha i ett år eller så tills det kommit en ny stor wide från NEC.

Men sen är den grå också, faaan. 6000 är billigt men när det inte är riktigt det man vill ha så mja... Sitter och funderar på en NEC 1990SXi också, vill väldigt gärna ha en 4:3/5:4 och inte bara wide. Verkar som den sistnämnda skärmen/panelen ska sluta tillverkas så kanske blir "tvungen" att köpa en. =/

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

tycker inte isp har bättre betraktningsvinklar än spva jag har sett bägge typerna å märker ingen skillnad. har bla testat mot min 42" tv(isp) å en 30" hp som ska ha isp panel. När jag sitter framför skärmen så ser jag inga som helst färgskiftningar, non what so ever. kommer ihåg 22"(TN) samsungen jag hade det var värsta skräpet då man märkte färgskiftningar så fort man bara rörde på huvudet precis som min tjejs bärbara hp dator.

fast som sagt, det dära med att den e grå kanske inte e så spännande men det blir lite retro över färgen då allt ska vara svart nu. kul att sticka ifrån lite från mängden.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Har fått skärmen och tja vad ska man säga.

Skärpan är givetsvis typ perfekt.

Kan inte hitta någon död pixel.

Det var väldigt mycket tryck i bilden tills man ställde ner ljusstyrkan och grejade lite med inställningarna.
Det känns som det fortfarande är ett visst "tryck" i bilden men delvis beror känslan förmodligen på bildytans storlek.
För de som inte rikrigt förstår vad jag menar: Säg att du monterar in en 32 tums lcd tv mitt i en tom vardagsrumsvägg. När det är en ljus bild på tv'n, säg vit för enkelhetens skull, så kommer rummet att lysas upp till en viss grad.
Som jämförelse, fyll hela väggen med samma lcd tv's. Med en vit bild på hela väggen så kommer rummet förmodligen kännas förblindande ljust.
Eller, flytta fram från 3 meter till 30cm från en 40 watts lampa eller vad som helst. Förmodigen samma fenomen när man går från mindre till större skärmar.
Med andra ord, icke-ljusa webbsidor känns känns skönare än jätte ljusa för tillfället.

Den mindre pixelstorleken är ett betydligt mindre problem än jag trodde. Beror antagligen på att text etc är knivskarp även fast den är mindre. Får se om jag vant mig efter någon vecka eller om jag ställer ner upplösningen.

Stort plus för screenmanager programmet. Man ändrar inställningarna i skärmen utan att behöva pilla på skärmknapparna, borde alla skärmar ha.

Betraktningsvinklarna verkar bra för mitt oproffisionella öga. Är van vid CRTs ser inga uppenbara förändringar över bildytan från säg övra vänstra hörnet till nedre högra och jag antar att det är sånt folk bryr sig om vad gäller betraktningsvinklar.

Känner inte inputlaggen vad den nu ligger på. Och jag kommer som sagt från CRT's och förmodligen den översta en procenten i hur mycket tid jag spelar/spelat senaste 5-6 åren. Men har varit mycket annat att vänja sig vid och har bara haft den en dag.

SVärtan eller mörka färger känns mycket bra, kanske inte revolutionerande jämfört med CRTs på något sätt men inga spår av det där grådaskiga jag sett på andra LCDs.

Till det negativa.

Japp den går inte att sänka ända ner. Helt rak så stämmer circa 9cm till underkanten och 11 till bildytan. När man vinklar den bakåt så ökar distansen. Något vinklad(skulla behövas vinklas något mer för att vara helt riktad mot ansiktet) så är det circa 11.5cm till underkanten av skärmen och 13.5 till bilden.
För de som inte gillar att läsa tidningen i en lodrät linje till mitten av tidningen från ögonen så man måste titta uppåt för att läsa den övre delen eller -andra verkliga livet jämförelser- och som känner samma sak med datorskärmar så är detta ett problem.
Personligen tycker jag inte det är skönt att sitta och hålla upp huvudet, känns lite som att man vill luta sig bakåt i stolen för att slappna av.
Som tur är så sitter foten med VESA 100 fäste så man kan byta, vilket jag kommer göra när jag hittat ett som jag gillar.

Den andra saken jag stört mig på är att bilden blir grusig vid snabba rörelser. Kanske något man kan fixa med någon inställnng men gissar att det helt enkelt är den berömda responstiden. Förmodligen en sån sak som många inte märker men typ, ställ dig och snurra runt i något fps och fixera blicken på saker som susar förbi, går inte att urskilja mycket. Kan möjligen vara någon inställning eftersom jag inte kan upptäcka någon så kallad ghosting på det sättet jag trodde ghosting fungerade.
Edit: Tog lite bilder, verkar var ghosting. Frågan är om det är bättre eller sämmre än andra LCDs.

Igen, notera att jag bara haft skärmen i ett dygn hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
.......
Till det negativa.

Japp den går inte att sänka ända ner. Helt rak så stämmer circa 9cm till underkanten och 11 till bildytan. När man vinklar den bakåt så ökar distansen. Något vinklad(skulla behövas vinklas något mer för att vara helt riktad mot ansiktet) så är det circa 11.5cm till underkanten av skärmen och 13.5 till bilden.
För de som inte gillar att läsa tidningen i en lodrät linje till mitten av tidningen från ögonen så man måste titta uppåt för att läsa den övre delen eller -andra verkliga livet jämförelser- och som känner samma sak med datorskärmar så är detta ett problem.
Personligen tycker jag inte det är skönt att sitta och hålla upp huvudet, känns lite som att man vill luta sig bakåt i stolen för att slappna av.
Som tur är så sitter foten med VESA 100 fäste så man kan byta, vilket jag kommer göra när jag hittat ett som jag gillar.

.......

OK.

Finns det någon schysst/prisvärd monitorfot på marknaden?
Jag tycker alla verkar så dyra. såpass dyra att t.o.m. WSE-modellen för 7795:- blir ett alternativ.

Eller, har någon hittat någon schysst?

Funderar på att kanske använda foten till min nuvarande 19"-are (HP L1925). Dock har jag ingen aning om det hanterar vikten av S2431W, men den känns stabil. Enligt datablad så väger min nuvarande 5.5kg utan fot (8kg inkl. fot). S2431W väger 7.6kg utan fot (10.6kg inkl. fot). 2.5 kg mot 3kg fot m.a.o. Vad säger ni?

Ett tredje alternativ (som kanske är uppåt väggarna) är möjligheten att själv modifiera foten. Om man tittar på bilderna längst ner på denna sida i PRAD-reviewen:

http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-eizo-s2431w...

...ser det ut som om fotdelen och skärmdelen skulle kunna skiljas från varann. Kanske man då kan kapa en liten bit (1-2 cm) av skärmdelen, så att när man efteråt trär i den i fotdelen igen, går skärmdelen djupare ner i foten. Ni som äger en S2431W, känns det som om det är möjligt?

/Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
tycker inte isp har bättre betraktningsvinklar än spva jag har sett bägge typerna å märker ingen skillnad. har bla testat mot min 42" tv(isp) å en 30" hp som ska ha isp panel. När jag sitter framför skärmen så ser jag inga som helst färgskiftningar, non what so ever. kommer ihåg 22"(TN) samsungen jag hade det var värsta skräpet då man märkte färgskiftningar så fort man bara rörde på huvudet precis som min tjejs bärbara hp dator.

fast som sagt, det dära med att den e grå kanske inte e så spännande men det blir lite retro över färgen då allt ska vara svart nu. kul att sticka ifrån lite från mängden.

Testa att dra upp en bild, så stor som möjligt, sen lutar du dig fram så du kommer typ 20cm från skärmen. Säg att du har ögonen riktade mot någon del av övre halvan, nedre delen kommer då tappa i färg även om det inte är speciellt mycket. Står man på avstånd i säg 45° vinkel från skärmen så är det ju en tydlig skillnad, ska försöka dra mig iväg till en kompis och kolla in skärmen igen. Han köpte i julas när den "bara" kostade 6800.

IPS är ju inte heller utan färgförändringar, men aningen bättre ska det ändå vara enligt de allra flesta recensioner man läser.

Har lite frågor om pivotfunktionen, för det första ställer den väl om sig automatiskt till 1200*1920 när man dragit upp den i porträttläge?
Tror jag kommer byta från wide till porträtt säkert ett par gånger om dagen, många bilder jag kollar på är höga i höjdled så att säga, höjden är till stor del det som lockar med en wideskärm för mig. Ja annars köra den här i pivot hela dagarna och ha en 4:3/5:4 framför sig normalt sett.
Men det borde ju vara lugnt att göra 1-2 byten mellan wide/pivot per dag utan att snurrmekanismen slits ut eller vad tror ni? Är väl inte mer än att man får be om reparation eller utbytesskärm annars, jag ser det inte som något onormalt slitage.

ed76: Ja det är onödigt att fråga om höjden, du verkar ha fått samma mått som de på Prad och sid3 som det länkades till just... Själv skulle jag faktiskt vilja ha den något högre upp i porträttläge.
Hur mkt har du dragit ner ljusstyrkan, jag tror min kompis som har skärmen kör med 20-30 i brightness.

Edit: "du använder medföljande program för att vrida "desktopen" eller grafikkortets kontrolpanel kan funka oxå tror jag."

Är det det som krävs eller nån annan som fått det att funka automatiskt?

Edit2: Min polare säger så här

Gurra ‎(2:26 PM):
om man installerar programvaran och usb-kabeln
Gurra ‎(2:27 PM):
då kanske det är automatiskt
jag har inte provat

Nån annan som provat? Vad är USB-kabeln till för?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag har inte ändrat något i inställningar när det gäller ljusnivån, tycket det var mycket bra å snällt för ögonen från fabrik. Sen satte jag på det dära funktionen som mäter ljuset i rummet å ändrar skärmen brightness enligt omgivningen å det sänkte brightnessen ordentligt, fast när solen e på då jag har fönstret till vänster om mig å skrivbordet så går ju den upp automatiskt. praktiskt må jag säga. usb kabeln e till för kunna koppla dina usbprylar till skärmen.

allså måste vara blind elelr så men jag märker inga färgskiftningar alls, blir bara pytte lite mattare men det e knappt så det märks. (så e det på alla skärmar jag har sett å testat) behåller aldrig nått jag inte e nöjd me å det enda jag tycker e lite B med skärmen e just rörelseoskärpan i titan quest annars e jag jäkligt nöjd.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Eztroril
Ergotron har en fot som borde fungera
http://www.ergotron.com/Products/DeskMounts/tabid/71/ctl/Prod...
Kollade igenom måtten lite snabbt här:
http://www.ergotron.com/Portals/0/literature/dimensionIllustr...
Den finns för under 500 på tex dustin.

En "hack" jag skulle prova innan jag ställde mig och kapade i foten skulle vara att flytta ner skärmen så de översta 2 hålen på skärmen sitter i de undre 2 hålen på foten. Visst den skulle sitta med 2 i stället för 4 skruvar, men speciellt om du tänker ha den rak och inte tror att skärmen kommer utsättas får våld så skulle jag tro att det räcker bra.

Jonte
Nej det ändras inte automatiskt. Men, det tar runt 5 sekunder att ändra fram och tillbaka utan genvägar med nvidia, gissar att det även går snabbt med ATI.
Med nvidia utan genvägar eller genom taskbaret:
Högerklicka någonstans på skrivbordet och välj NVIDIA Control Panel, klicka på rotate display, markera 90 degrees to the right och apply. Klart

Foten ser vek ut på bilder men känns klart solid och stadig i verkligheten, har för mig PRAD beskrev den på ett sätt som jag tyckte stämde när jag fick den.
Tror inte du sliter ut snurrfunktionen speciellt snabbt. Det verkar vara någon stålkonstruktion innanför plasten i foten, men ser en stor mutter i centrum av skärmfästet och gissar fästet roterar runt den bulten.

Kör 40 på ljusstyrkan just nu, mörkare färger blir lite väl svarta med lägre men har bara grejat lite snabbt ännu, har ju bara haft den i två dagar.

Jag skulle vara väldigt nöjd om den hade gått att sänka 7-8cm till och om "rörelseoskärpan" som DST kallar det varit lite bättre. Känns "grusigt" vid snabba rörelser men när jag tar bilder ser man att det är skarpt och fint men lite ghosting. Problemet är att jag inte har någon snabb didigtalkamera att fota med utan bara mobilen så svårt att jämföra med andra tester.
Frågat lite slumpmässigt folk jag spelar med online efter jag fick skärmen och de har sagt ungefär samma om deras LCD skärmar.
Om man spelar till exempel fps i många år så förväntar man sig att det ska se ut på ett visst sätt, tex vid snabba rörelser, och det är en stor skillnad jämfört med CRT.
Det verkar ju vara en generell grej med LCDs så frågan är om denna är bättre eller sämre än snittet men tyvärr har jag inte möjlighet att jämföra med någon vanligt förekommande LCD för tillfället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76

...

Jonte
Nej det ändras inte automatiskt. Men, det tar runt 5 sekunder att ändra fram och tillbaka utan genvägar med nvidia, gissar att det även går snabbt med ATI.
Med nvidia utan genvägar eller genom taskbaret:
Högerklicka någonstans på skrivbordet och välj NVIDIA Control Panel, klicka på rotate display, markera 90 degrees to the right och apply. Klart

Foten ser vek ut på bilder men känns klart solid och stadig i verkligheten, har för mig PRAD beskrev den på ett sätt som jag tyckte stämde när jag fick den.
Tror inte du sliter ut snurrfunktionen speciellt snabbt. Det verkar vara någon stålkonstruktion innanför plasten i foten, men ser en stor mutter i centrum av skärmfästet och gissar fästet roterar runt den bulten.

...

,,,

Fem sekunder my ass, tog kanske det att komma in på nvidias kontrollpanel, pivotfunktionen låg ju som första alternativ där. Men sen var min dator så överbelastad att det tog ett halvår att ladda klart skrivbordet efter en rotering.
Sen vill jag inte surfa, hitta en bild som gör sig i pivot och då behöva gå ut på skrivbordet, ändra, leta tillbaka till rätt surffönster osv...

Sökte runt men hittade inte det jag ville ha, mest massa grejer om att rotera bilden på handdatorer. Kommer ihåg att när jag hade ett ATI-kort så fanns rotation som alternativ direkt när man högerklickade på den lilla ati-ikonen nere vid klockan. ATI-tool kanske det var, funkar väl iofs för Nvidiakort också.
Hur som helst, till slut fann jag detta.

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=101188

Man kan lägga in allt möjligt som snabbkommandon beståndes av en tangentkombination.

Men skönt att höra att foten och fästet är stabila. Ska till min kompis som har skärmen i veckan och titta lite närmare på den igen.

Det häftigaste hade ändå varit om skärmen hade haft en motor så att den vände sig själv. Vill nog alla som inte använder pivot vara med och betala för också, hehe.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hehe, jag kollade inte med klocka men jag räknade faktiskt och det tar runt 5 huvudräknings-sekunder med ett spel och sweklockers minimerat för mig. Höger klicka, nv contol panel, markera rätt val, apply vänsterpil enter. Men jag förstår vad du menar med att ha massa fönster öppna och behöva navigera runt i datorn. Jag misstänkte att det skulle gå att hotkeya på något sätt, var därför jag skrev utan genvägar.

Den är lättsnurrad och man behöver inte hålla på och trycka in knappar och grejor i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Hej,

Skulle vara intressant att veta huruvida folk anser att den bristfälliga höjdregleringen ses som ett bekymmer eller ej? Folk är ju olika kräsna.

Någon enkel form av poll eftersökes alltså. Ni som äger en S2431W kan gärna reply:a er åsikt.

Tackar!

mvh Martin

Permalänk
Medlem

Fick min Eizo s2431w idag och Kan bara säga wow, vilken skärm.

Har inte hunnit testa den så mycket än men fick iaf en skärm helt utan sub/pixelfel.

Enda jag kan gnälla på är väll den höga ljusstyrkan, men funkar fint om man kör den på 40%.

ger den iaf 9.5/10 av det jag hittils har sett av den, hade fått en 10 om den varit svart men går ju att fixa själv om man vill.

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Testa nått rpg spel för att se om din oxå lider av rörelseoskärpa(grusig) när du rör dig i spelet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Dom spel jag har testat hittils är Titan quest, css, cod 4 och medieval 2: total war, inte sett nån rörelseoskärpa i dom.

Skärmen verkar hänga med väldigt bra i css också, ser ingen skillnad mot min crt.

/Merkkan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eztoril
Hej,

Skulle vara intressant att veta huruvida folk anser att den bristfälliga höjdregleringen ses som ett bekymmer eller ej? Folk är ju olika kräsna.

Någon enkel form av poll eftersökes alltså. Ni som äger en S2431W kan gärna reply:a er åsikt.

Tackar!

mvh Martin

Bristfällig höjdreglering? Har inte ens tänkt på det. För mig har det inte vart nåt problem alls.
(jag är fortfarande supernöjd med skärmen efter ett halvår)

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Har haft Eizo S2431W i en vecka och jag är så förbannat nöjd med den, mäktig grej detta. Angående overdriven så är den på hela tiden va? Inget man aktiverar eller avaktiverar?
Endast i Quake III det det är liiite eftersläpning, dock INGET allvarligt alls. Som en del av er vet är det inte många spel som hänger med i snabbheten och hastiga rörelser som Quake III har.

Om jag drar upp ljusstyrkan till 100 och kör på det hela tiden, kommer den dyra elräkningen då eller vad är det som bidrar till ökat strömförsörjning?

Permalänk
Medlem

japp, ljusstyrkan mestadels, men du borde ha den på c:a 40-50% eller mindre, kommer int ihåg vad som var optimalt, ngt säger mig att det var lägre %

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
japp, ljusstyrkan mestadels, men du borde ha den på c:a 40-50% eller mindre, kommer int ihåg vad som var optimalt, ngt säger mig att det var lägre %

Jag kör med Brightregulator på hela tiden och ljusstyrkan ligger på 1 av 100 just nu, ändras ju beroende på omgivningen, funkar perfekt även på en så pass låg ljusstyrka som jag har nu.

Någon som vet ang. overdrivern?