Permalänk
Medlem

S-video i vista x64?

hej!
har en projektor hemma som jag vill koppla till min dator, men stöter på svårigheter med att få det att funka med vista x64, datorn hittar ingen annan bildskärm än den jag har till datorn, så jag behöver nog ett tv tool program kanske? men har inte lyckats hitta något sådant program som vill fungera med vista x64

tacksam för era svar
Freddy

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem

nu kör jag bara mot min tv med ett geforce kort men det sitter klockrent under vista64

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
nu kör jag bara mot min tv med ett geforce kort men det sitter klockrent under vista64

okej, använder du bara nvidias kontrollpanel när du växlar skärm?
Min burk hittar inte projektorn när jag kopplar in din den som s-video så kan inte välja den som skärm i nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem

Om du har en projektor så lär den ha en standare monitor-ingång.
Jag rekomenderar STARKT att du använder den än en sunken s-video-signal.
På det sättet kan du köra äkta upplösning som stämmer överens med din projektor.

Vad för märke och modell har du på din projektor?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

standard monitoringång vad är det? du menar vga? har en sådan kabel fast den är på tok för kort, fungerar det bra med långa vga kablar? skulle gärna vilja få igång det via s-video för att se hur det ser ut iaf, det är ett stort hål i min plånbok just nu. Projektorn är en Toschiba TLP-671

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy
standard monitoringång vad är det? du menar vga? har en sådan kabel fast den är på tok för kort, fungerar det bra med långa vga kablar? skulle gärna vilja få igång det via s-video för att se hur det ser ut iaf, det är ett stort hål i min plånbok just nu. Projektorn är en Toschiba TLP-671

Det är bra mycket mindre förlust att köra en lång VGA-kabel mot en lång s-videokabel.
En VGA-kabel har dom tre färgerna i serparata kablar, svideo har alla färger i en kabel och svartvit information i en...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Det är bra mycket mindre förlust att köra en lång VGA-kabel mot en lång s-videokabel.
En VGA-kabel har dom tre färgerna i serparata kablar, svideo har alla färger i en kabel och svartvit information i en...

okej intressant, men förlorar man inte mycket bildkvalitet med långa vga kablar?

sedan har den ett vanligt RGB uttag. Det kan ju också vara ett alternativ För RGB är väl bättre än s-video väl?

Visa signatur

/ Freddy