Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
*Ämnesraden redigerad* - Det finns inga "officiella" trådar i forumet. (Om vi mot förmodan skulle skapa en officiell tråd i något ämne så kommer den skapas av en moderator.)

Då ber jag om ursäkt för det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Då ber jag om ursäkt för det

Man ber inte om "ursäkt" i trådar i forumet. (Om vi mot förmodan skulle be om ursäkt så kommer det göras av en moderator.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hur bra är 9800m GTX jämfört med 8800m GTX?

Nya siffror på Notebookcheck.net visar skillnaden mellan 9800GTX och 8800GTX. Detta är dock bara 3DMark 06 siffror för någon med ingående recension har jag ej hittat.

Direkt länk: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TraXx
Så Hydran kommer in den 20 Augusti (preliminärt)?

Säg att den gör det. Hur stor är chansen att jag kan ha en hemma hos mig den 27 Augusti (absolut senast)?

Lämnar nämligen landet och då helst med en Hydra i bagaget.

Som ni säkert förstår är det alltid svårt att veta exakt när vi kommer att kunna leverera de första hydrorna. Vi leverar ju iofs till utandet också, så det går ju att lösa.

Sitter själv och hoppas, kommer nämligen införskaffa mig en, kanske jag blir den första

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreassss
Man ber inte om "ursäkt" i trådar i forumet. (Om vi mot förmodan skulle be om ursäkt så kommer det göras av en moderator.)

hahahahha

Permalänk
Medlem

Vad tror ni ljudnivån kommer hamna på denna?

Lite läskigt att köpa en dator utan att ha lyssnat på hur mycket den väsnas först.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/630 MB/zz9000/reA4091

Permalänk
Medlem

Tror inte den kommer bli högre än andra bärbara eftersom byggkvaliten av clevo datorer brukar vara sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Inget nytt preliminärdatum för lanseringen? Man sitter ju som på nålar här borta ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
Inget nytt preliminärdatum för lanseringen? Man sitter ju som på nålar här borta ^^

Ja, verkligen! Med hur stor sannolikhet släpps den till den 20 augusti?

Och kommer den ha svenskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Fast de inte har skrivit att de ska ha svenskt tagentbord någonstans så är det klart att den kommer ha ett sådant

Permalänk
Medlem

De hade den jag såg iallafall...

Permalänk
Medlem

Zerom ge oss lite uppdateringar; Kommer ni kunna hålla 20/8? Vad kommer grundkonfigurationen innehålla? Ligger den fortfarande på cirka 14k?

Permalänk
Medlem

Vi uppdaterar er så fort vi själva vet :).
Så vitt jag känner till så är varken leveransdatum eller priser spikade ännu.

Permalänk
Medlem

Okej, trevligt att ni kommer uppdatera om ni får höra ngt nytt

Permalänk

Är det här helt fel men när jag sökte på pris i dollar så låg den på: http://www.xoticpc.com/sager-np5796-custom-notebook-built-cle...
1.777 dollar vilket är lite över 11k i svenska kronor i dagens kurs. Kommer den ligga runt 12 här i sverige då? eller är det alldeles för lite?

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Kommer den ligga runt 12 här i sverige då? eller är det alldeles för lite?

Antagligen alldeles för lite.

Permalänk

kommer 15,4 hydran att innehålla 9800m GT eller motsvarande 8800m GTX om det är från clevos M860TU

Permalänk
Medlem

det senaste man hört från zepto om hydran är 17tum men att det skulle komma en 15.4 vid ett senare datum enligt vad dom sagt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeterBruce
Är det här helt fel men när jag sökte på pris i dollar så låg den på: http://www.xoticpc.com/sager-np5796-custom-notebook-built-cle...
1.777 dollar vilket är lite över 11k i svenska kronor i dagens kurs. Kommer den ligga runt 12 här i sverige då? eller är det alldeles för lite?

Jag har också blivit glad när jag räknat ut dollar mot krona tidigare men man kan inte översätta valutan så om du inte importerar en själv och lyckas få den utan tull/skatt m.m.

Iaf. ang. Apple så är oftast dollarn "säkrad" till ex. ung. 10kr så ifall det står MacBook för ca. 1099$ så blir det 9 795kr.

Skatt m.m. måste du också räkna in.

Så tyvärr blir det nog högre.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

jag är också en i högen som väntar på denna dator. ska bli intressant att se vilket pris den hamnar på.

Permalänk
Medlem

Den kommer inte hamna under 18k om du ha bra speccs

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att lanseringen av datorerna hittils har varit ganska dålig? Ingen som försöker "hypa" produkten. Det är ju trots allt bara 3(?) dagar kvar tills den ska lanseras, och alla sitter här och gissar ang. pris/design/funktioner m.m.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Är det bara jag som tycker att lanseringen av datorerna hittils har varit ganska dålig? Ingen som försöker "hypa" produkten. Det är ju trots allt bara 3(?) dagar kvar tills den ska lanseras, och alla sitter här och gissar ang. pris/design/funktioner m.m.

Hur vet du att den kommer lanseras om tre dagar? Tofen skrev ju en bit upp att varken pris eller datum är satt ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur vet du att den kommer lanseras om tre dagar? Tofen skrev ju en bit upp att varken pris eller datum är satt ännu.

Läs om. Läs rätt. (Notera mitt frågetecken efter siffran 3). Det har gått en del rykten om att de ska lanseras den 20:e augusti, och de ryktena verkar fortfarande florera.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs om. Läs rätt. (Notera mitt frågetecken efter siffran 3). Det har gått en del rykten om att de ska lanseras den 20:e augusti, och de ryktena verkar fortfarande florera.

Jag läste rätt från början. Jag undrade varifrån datumet kom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag läste rätt från början. Jag undrade varifrån datumet kom.

Vi kan väl ta det första inlägget i tråden- "Zepto expects to launch the Hydra by the middle of August and can be adapted to each gamers’ individual needs on Zepto’s website www.zepto.com." Preliminärt var alltså den 15(?):e, vilket inte stämde. På flera utländska forum, men även här i denna tråd, gick ryktet att de skulle lanseras den 20:e augusti. De ryktena lever fortfarande, även om det inte ser ut att bli så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi kan väl ta det första inlägget i tråden- "Zepto expects to launch the Hydra by the middle of August and can be adapted to each gamers’ individual needs on Zepto’s website www.zepto.com." Preliminärt var alltså den 15(?):e, vilket inte stämde. På flera utländska forum, men även här i denna tråd, gick ryktet att de skulle lanseras den 20:e augusti. De ryktena lever fortfarande, även om det inte ser ut att bli så.

Jag tror du missförstod mig lite. Det är ju jag som skrivit första tråden. Jag undrade bara om du hade fått veta något nytt, eftersom jag tyckte det var uppenbart att den tidsramen inte längre gällde. Jag är ledsen om det verkade som en attack mot dig, som du verkar ha tolkat det som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror du missförstod mig lite. Det är ju jag som skrivit första tråden. Jag undrade bara om du hade fått veta något nytt, eftersom jag tyckte det var uppenbart att den tidsramen inte längre gällde. Jag är ledsen om det verkade som en attack mot dig, som du verkar ha tolkat det som.

Då har jag tyvärr missuppfattat dig och dina inlägg litegrann, och det vill jag även be om ursäkt för. Till din senaste fråga - Nej, inte vad jag vet. De flesta diskussionerna på diverse forum med medlemmar som ivrigt väntar på Zeptos nya modeller (inklusive mig själv), vägrar fortfarande släppa den 20:e augusti som lanseringsdatum. Vet dock inte varför, då det verkar ganska uppenbart att det inte stämmer. Dock skulle det vara bra om ansvariga från Zepto, alternativt Zepto själva, skulle kunna sätta ett, i alla fall preliminärt datum, för lanseringen. Det känns lite underligt att varken datum, pris, specifikationer eller design är fastställt ännu. Det mesta verkar fortfarande vara spekulationer hittills.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Other news.

There will not be a Hydra A15.

With the upgradeable GFX card there is no point in having a special model, so the Nox/Mythos A15's are it.

The Hydra A17 is still on schedule and should be released soon.

lite info taget idag från http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=866796&p=2...