Nytt världsrekord i 3DMark Vantage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Är jag en gnällspik för att jag ifrågasätter? Ska jag bara skriva "hell yeah!" till allt? Vad fanken gör det mig avundsjuk undrar jag.

Att jag hade lite fel med englskan bjuder jag på, har aldrig utsett mig till expert utan gnällde där med glimten i ögat, men det kanske inte gick fram?

Ber så mycket om ursäkt om mina inlägg motsäger sig din världsbild om att alla inlägg ska hylla och beundra. Personligen fattar jag inte varför du är så känslig, inte fanken handlar det om personlig prestige? Eller?

Personligen gillar jag en vuxen debatt utan personangrepp när man diskuterar, men du är kanske av en annan åsikt?

Ber om ursäkt för att jag missade glimten i ögat, missade ikonen såg den sedan.
Men jag ägnar mig inte åt personangrepp jag har bara en egen ÅSIKT precis som alla andra !

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklas0001
smart tänkt. vi lägger ner alla tävlingar i hela världen, som har med allt att göra!!!... någon har juh tex satt ett rekord på längdhopp och då är det onödigt att fortsätta med den tävlingen... det finns juh massa folk som blir bättre och bättre men de e juh onödigt att försöka.

Är det så du menar så är du nog inte en tävlingsmänniska!

Finns en väldigt stor skillnad mellan en fridrottsgren och en "tävling" som denna, i fridrott eller för övrigt alla annan idrott så handlar det om någorlunda standardiserad utrustning. Visst förutsättningarna skiljer givetvis mellan olika atleter men i grund och botten har dom alla samma grundmaterial att arbeta med dvs den mänskliga kroppen.

Hade inte sagt något om överklockningstävlingar hade gjorts med likartad utrustning men här handlar det egentligen bara om vilka förutsättningar utvecklingen av utrustning ger, givetvis är det säkerligen väldigt dugliga människor som håller på med detta men i slutändan är dessa rekord ändå väldigt mycket mer beroende på den hårdvara som används än de som "skruvar" ihop den. Givetvis har dock mycket gott kommit ur detta men frågan är om inte spelen är en betydligt större del i utvecklingen av hårdvara än tävlingar som denna.

Slutligen Bob Beamons världsrekord som får räknas som ett av de mest klassiska i modern tid klarade sig i 23 år, har svårt att se att ett världsrekord i 3dmark ens skall klara sig i en hundradel av det;)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gubben49
Ber om ursäkt för att jag missade glimten i ögat, missade ikonen såg den sedan.
Men jag ägnar mig inte åt personangrepp jag har bara en egen ÅSIKT precis som alla andra !

Helt ok! Ursäkten godtagen.

Åsikter har vi alla och forum gör att vi kan diskutera dom. Att läsa andras åsikter gör mig glad och hoppas andra känner samma för mina. När alla tycker samma är det en trist värld att leva i...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Helt ok! Ursäkten godtagen.

Åsikter har vi alla och forum gör att vi kan diskutera dom. Att läsa andras åsikter gör mig glad och hoppas andra känner samma för mina. När alla tycker samma är det en trist värld att leva i...

Hell Yeah !!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gubben49
Hell Yeah !!!!!!!!!!!!

Roligaste inlägget jag läst på länge. Sov gott mon ami!

Hell YEAH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Roligaste inlägget jag läst på länge. Sov gott mon ami!

Hell YEAH!

U2

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk gnäller på det här, va fan ni sitter på en sida som heter SweClockers och tycker att det är onödigt att dom visar nyheter när nya VÄRLDSREKORD sätts inom överklockning?
Kan ni inte bara hålla er till aftonbladet eller nått istället då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Fattar inte att folk gnäller på det här, va fan ni sitter på en sida som heter SweClockers och tycker att det är onödigt att dom visar nyheter när nya VÄRLDSREKORD sätts inom överklockning?
Kan ni inte bara hålla er till aftonbladet eller nått istället då.

Precis

Va ett jävla grinande på att någon gör ett världsrekord.
"Orka trimma en bil så den går i överljuds hastighet det funkar jue inte 24/7"

edit: Kör OS / VM lite oftare och tillåt doping. "Orka göra en nyhet om det. Kommer ändå slås inom en snar framtid"

Permalänk
Medlem

Mer bilder, mer bilder!

Sånt här är alltid roligt att läsa om.

Hur länge tror ni att man skulle kunna spela/använda datorn innan den kapejsar ? Jag menar, hur länge räcker den torra isen?

Visa signatur

Antec Sonata III - e4300 - true . 8800gts 320mb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
tror inte du ens vet hur en dator defineras, så stfu

Jag bryr mig inte vad du tycker, men jag skulle inte vilja ha nåt som ser ut så där

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag bryr mig inte vad du tycker, men jag skulle inte vilja ha nåt som ser ut så där

Men fatta och förstå att det inte är en bruksdator utan en världsrekordrigg. Jag skulle inte vilja åka och storhandla i en dragracer heller, men vad har det med diskussionen att göra? Du verkar inte förstå skillnaden tydligen, tragiskt!
Med en sån inställning måste du ha ett tråkigt liv.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Vet jag inte om jag är, men jag tycker däremot att sånt där är jävligt tråkigt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Visst förutsättningarna skiljer givetvis mellan olika atleter men i grund och botten har dom alla samma grundmaterial att arbeta med dvs den mänskliga kroppen.

Tycker du själv att ditt senaste inlägg var bra och träffsäkert?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Finns väl även rekord i grenarna vattenkylning och luftkylning som kanske är mer intressant för konsumenter. Men jag tycker ändå att det är "unlimited" klassen som är häftigast

havoc: angående rekord i 23 år och en hundradel. Tycker det är ganska naturligt då jag vågar påstå att datorns utveckling går betydligt mer än 100 ggr snabbare än den mänskliga evolutionen

Permalänk
Avstängd

Det är ju inte så svårt att slå rekord om man hela tiden minskar på kraven man har på en normal dator. Det är ju som att ändra förutsättningarna på en tävling under tiden den pågår.

En maskin som inte klarar exempelvis ett halvår på ett kontor tycker inte jag är intressant på något vis.

Jag kan slå alla rekord på 100 meter om jag parkerar mitt arsle på en atombomb, men hur meningsfullt är det? Det blir åtminstone ett rejält häcklopp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Geez, det är ju inte det man är ute efter. Det är inget uthållighetsrace.

Du lär inte bry dig om löpning på kortare sträckor, ingen orkar ju springa 100-meterslopp-fart i ett maratonlopp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy

Vad är meningen med att slå rekord öht?
Det handlar om att pressa gränser.

Tack, jag vet, jag är mycket väl medveten om att det handlar om att spräcka nya rekord, framgick inte det i mitt förra inlägg? Nåväl, jag gav bara min åsikt angående vad jag tycker om det och som jag sa så finner jag detta rekordrace väldigt ointressant pga tidigare nämnda anledningar.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Det är ju inte så svårt att slå rekord om man hela tiden minskar på kraven man har på en normal dator. Det är ju som att ändra förutsättningarna på en tävling under tiden den pågår.

En maskin som inte klarar exempelvis ett halvår på ett kontor tycker inte jag är intressant på något vis.

Jag kan slå alla rekord på 100 meter om jag parkerar mitt arsle på en atombomb, men hur meningsfullt är det? Det blir åtminstone ett rejält häcklopp

VA ???????
Nån som fattar vad han skriver om ?

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Medlem

Så j*vla offtopic det bara kan bli när gnällspikar diskuterar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag bryr mig inte vad du tycker, men jag skulle inte vilja ha nåt som ser ut så där

Hmmm, vad tror du riggen är till för? Lira WoW? Väx upp och förstå att det är en klockningsrigg/exprimentrigg. Det är inte en normal bruksdator som man skriver lite strunt på och surfar på nätet med. Det finns vissa praktiska skäl till att man inte har ett chassi med plåt runt.

TILL ER ANDRA SOM BARA KLAGAR:
-undvik SweClockers om ni nu inte gillar att läsa om klockning och diverse lösningar. För det är väl det som är grundtanken med forumet eller har jag missat något dom senaste åren jag vart medlem här?

OnTopic
Fortsätt med mera sådana här intressanta reportage. Är det någon här som tror att det är möjligt att komma upp till 30 000 poäng med en stabil plattform som inte behöver underhållas så som denna?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Grattis grabbar!

Som ett flertal skrivit här redan, varför i hela friden är ni här på Sweclockers eller överklockningsforum överhuvudtaget. För er gnällspikar har ni säkert nåt www.syförening.se som passar er betydligt bättre.

Dom här grabbarna har gjort ett superjobb som slagit världsrekord, att ni som inte fattar det ens kommenterar, är en gåta.

Visa signatur

Lian Li V3000+ Intel 14900K Alphacool Core 1 Aurora Asrock Z790 Nova Wifi Asus RTX 4090 TUF Corsair Vengeance DDR5 7200 32 Gb, Razer Blackshark V2 Pro Be Quiet Dark Power Pro 1200W Custom loop EK XTOP Revo Dual D5 EK-Quantum Vector² Strix Quantum Surface 3 X 480 + 360 + 140+240 X-flow Push/Phobya Supernova 1260 990 Pro 2 tb 3 x 980 Pro 1 tb Raid 0 LG 34GN850-B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Så j*vla offtopic det bara kan bli när gnällspikar diskuterar:

Hmmm, vad tror du riggen är till för? Lira WoW? Väx upp och förstå att det är en klockningsrigg/exprimentrigg. Det är inte en normal bruksdator som man skriver lite strunt på och surfar på nätet med. Det finns vissa praktiska skäl till att man inte har ett chassi med plåt runt.

TILL ER ANDRA SOM BARA KLAGAR:
-undvik SweClockers om ni nu inte gillar att läsa om klockning och diverse lösningar. För det är väl det som är grundtanken med forumet eller har jag missat något dom senaste åren jag vart medlem här?

OnTopic
Fortsätt med mera sådana här intressanta reportage. Är det någon här som tror att det är möjligt att komma upp till 30 000 poäng med en stabil plattform som inte behöver underhållas så som denna?

Kanske dröjer det inte så länge till med den farten utvecklingen har
idag och förhoppningsvis har man själv en 30000-poängare om en
snar framtid, tills dess får snålvattnet rinna när man läser om dessa
fantastiska resultat som kan fås med den hårdvaran som står till buds
idag.

Heder åt dom som spränger gränser.
Hell Yeah !!!!!!!!!!!

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Hjälpsam

Re: Grattis grabbar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glennswe
Som ett flertal skrivit här redan, varför i hela friden är ni här på Sweclockers eller överklockningsforum överhuvudtaget. För er gnällspikar har ni säkert nåt www.syförening.se som passar er betydligt bättre.

Dom här grabbarna har gjort ett superjobb som slagit världsrekord, att ni som inte fattar det ens kommenterar, är en gåta.

Tack för länken, jag har letat efter något liknande länge.
Blir nog lite mindre Swec på ett tag framöver dock.
Edit: länken verkar inte funka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Grattis grabbar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Tack för länken, jag har letat efter något liknande länge.
Blir nog lite mindre Swec på ett tag framöver dock.
Edit: länken verkar inte funka.

Här kommer en som funkar:www.svenskaspetsar.se

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Hjälpsam

Re: Re: Re: Grattis grabbar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gubben49
Här kommer en som funkar:www.svenskaspetsar.se

Tack så mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ni som säger att 3DMark är bluff, hur tycker ni att man ska mäta system då? antal GHz? GHz är ju betydligt mer bluff än testpoäng. Hur kan en C2D på 2,1GHz vara bättre än en P4 på 3,2GHz?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Ni som säger att 3DMark är bluff, hur tycker ni att man ska mäta system då? antal GHz? GHz är ju betydligt mer bluff än testpoäng. Hur kan en C2D på 2,1GHz vara bättre än en P4 på 3,2GHz?

Hur många watt ett datorsystem förbrukar, borde ju vara det bästa måttet på spelprestandan.

Annars är det alltid intressant och se hur snabbt ett persondatorsytem går att klocka, i detta fall var det bara marginell ökning vilket inte gjorde det så intressant med tanke på att rekordet dessutom troligen inte varar länge.
Dessutom har de hållit på med flytande kväve många år tillbaka i datorsystem, var väl en 15år sedan jag hörde det först. Så många har slutat att bry sig om dessa ständigt nya rekord, men för det så behöver man inte kritiksera de som fortfarande tycker det är roligt.
*edit*
Minst 5% högre poäng borde vara krav för ett nytt världsrekord med tanke på hur snabbt utvecklingen går.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jag vill se någon klocka s**en ur ett matrox kort. det hade varit kul.

Förresten någon som vet om det finns några sådana här tävlingar där man bara kör fläktar?

Visa signatur

BAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Så j*vla offtopic det bara kan bli när gnällspikar diskuterar:

Hmmm, vad tror du riggen är till för? Lira WoW? Väx upp och förstå att det är en klockningsrigg/exprimentrigg. Det är inte en normal bruksdator som man skriver lite strunt på och surfar på nätet med. Det finns vissa praktiska skäl till att man inte har ett chassi med plåt runt.

TILL ER ANDRA SOM BARA KLAGAR:
-undvik SweClockers om ni nu inte gillar att läsa om klockning och diverse lösningar. För det är väl det som är grundtanken med forumet eller har jag missat något dom senaste åren jag vart medlem här?

Ja, vi kan ju införa censur och diktatorskap här på forumet när vi ändå håller på.. Meningen med forumet är ju att alla ska få en chans att säga sitt, eller? Visst är det ett överklockningsforum, men man har väl fortfarande rätt att få kritisera det som skrivs, om nyheten inte faller en i smaken så måste man ju få säga sin åsikt även om det inte passar alla..

Jag är jättenöjd med Swec-redaktionens nyhetssidor, utförligt skrivna och framförallt en snabb tillförsel av nya artiklar och uppdateringar, ni gör ett kanonjobb grabbar, fortsätt med det

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Profetengus
Jag vill se någon klocka s**en ur ett matrox kort. det hade varit kul.

Förresten någon som vet om det finns några sådana här tävlingar där man bara kör fläktar?

http://www.sweclockers.com/nyhet/7452-varldsrekord_i_3dmark_m...

Permalänk

Tack för länken Chibariku.

Visa signatur

BAS

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är jäkligt intressant att man får upp en "dator" i sådana hastigheter. Det är sådana poäng som vi vanliga dödliga bara kan drömma om. Jag tror faktist att sådana extrema tester kan gynna "alla" i framtiden. Det ger tillverkarna en vink om vad extrem kapaciteten för deras produkter klarar av. Och genom detta kan tillverkare hitta nya sätt till att öka kapaciteten. Det är inte för intet att vi idag sitter med Gigahertz processorer istället för megahertz.

Sidenote: Extrema överklockningstävlingar är rätt mycket likt tävlngar i billjud. En gren kan vara att under max 2 sekunder få så högt billjud som möjligt. En extremklockad dator är inte gjord för att stå på 24/7

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w