Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Avstängd

Klockat min phenom 9550 till 2.4 ghz får ut 887 PPD.

klockat min 5000+ till 2.8 ghz och får ut 722 PPD.

vad får ni foldare ut med era amd?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Vi är just nu på väg att ramla ner en placering (från 54 till 55).

Komigen alla passiva foldare...

Ja, det går lite åt fel håll just nu:

Ser lite bättre ut om vi vänder på det:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Ja, det går lite åt fel håll just nu:
http://img392.imageshack.us/img392/7923/usersinfobadxf0.jpg

Ser lite bättre ut om vi vänder på det:
http://img50.imageshack.us/img50/8608/usersinfobettertt0.jpg

http://www.x64bit.net/site/board/style_emoticons/default/fold...

Vi får hoppas att sweclockers hjälper oss med lite nyheter om foldingen under höst kanten så vi kommer igen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

En ny beta-exe av Windows x86 SMP-klienten är ute. Den ska åtgärda problem med EUE (Early Unit End) i nuvarande klienten. http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=46&t=4764

Mer info om den och kommande version 6.23 här http://folding.typepad.com/news/2008/08/update-on-winsmp-clie...

Permalänk
Medlem

Jag trodde det skulle funka nu med dem nya drivisarna utan att man måste mecka med cudart o skit, har ett 8800GTX ..win XP
Ska man behöva köra med drivisar från stenåldern bara för man ska kunna folda ?
Funkar det med nån moddad INI tillsammans med 177.83 drivisarna ?

Länka isåfall gärna tack. hittar iaf ingen ..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
Jag trodde det skulle funka nu med dem nya drivisarna utan att man måste mecka med cudart o skit, har ett 8800GTX ..win XP
Ska man behöva köra med drivisar från stenåldern bara för man ska kunna folda ?
Funkar det med nån moddad INI tillsammans med 177.83 drivisarna ?

Länka isåfall gärna tack. hittar iaf ingen ..

Jag kör med 8800GTX på min Vista64 Utan problem. Jag tankade drivarna och klienten från http://www.nvidia.co.uk/content/forcewithin/uk/download.asp.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Jag kör med 8800GTX på min Vista64 Utan problem. Jag tankade drivarna och klienten från http://www.nvidia.co.uk/content/forcewithin/uk/download.asp.

MMM jag laddade också ner därifrån men den klagar ändå på cudart.dll, men jag har som sagt XP ..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Ni kanske skulle ha ställt GPU-frågor i den här tråden i stället http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Men om du t.ex. inte startar GPU-klienten via den genväg som skapas i autostartmappen så får du problem. Läs FAQ till klienten och sök i deras forum http://foldingforum.org/search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=cu...

Permalänk
Medlem

mmkay men det är dock en folding tråd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender

Om du inte startar klienten från Start > Program > Folding@home-gpu > Folding@home så klagas det definitivt på cudart.dll. Men startar du därifrån och fortfarande får samma fel prova gärna detta.

Permalänk

När datorn står på 23/7 så äre väll snällt att dela med sig av CPU och GPU kraft när man inte använder det... Så nu ligger det i autostart...

Är det någon annan som hör ett litet pip från GPUn när den tänker till?
piiip, piiiip, piiip, piiip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kinglevel
När datorn står på 23/7 så äre väll snällt att dela med sig av CPU och GPU kraft när man inte använder det... Så nu ligger det i autostart...

Gött

Citat:

Ja ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ville bara kolla om det är någon mer är jag som får konstiga WU's med "AMBER"-kärnan i SMP-klienten? Den ger bara 100-200 PPD, vilket är lite tråkigt tycker jag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Jag ville bara kolla om det är någon mer är jag som får konstiga WU's med "AMBER"-kärnan i SMP-klienten? Den ger bara 100-200 PPD, vilket är lite tråkigt tycker jag!

Det verkas som att du inte kör med -smp-flaggan, kolla i min smp-guide om du behöver hjälp med att lägga till den.

Permalänk
Citat:

piiip, piiiip, piiip, piiip.

Jag hör med ett svagt pip och det hörs högre när jag överklockar grafikkortet.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Inaktiv

Orkade inte först, men kom på att prova den grafiska klienten. Den var så enkel som jag vill ha det, så jag kör den.

Bättre den än inget alls

Permalänk
Medlem

Trevligt med sånna här intiativ, nu e jag med å....var med i ngt liknande för en 7-8 år sedan när man hängde på Daft...undrar om det projektet las ner lr nåt....?

Permalänk
Medlem

FOLDERS nu jävlar ska jag joina har bara tittat lite försiktigt men bidra till o lösa världens problem lite till låter kul

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
FOLDERS nu jävlar ska jag joina har bara tittat lite försiktigt men bidra till o lösa världens problem lite till låter kul

håller ,med fixat up det nu med mitt 8800gts 512mb verkar flyta på rätt bra har 80fps iaf vad fraps visar

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem

en helt annorlunda fråga kanske...
Projektet har nu pågått sen oktober 2000 om jag inte förstått det fel.
Det är snart 8 år.

Är det någon som vet / kan svara på / kan länka till faktiska resultat som detta projekt bidragit till?

Visst att man kan klicka på "results" på deras hemsida och se en miljon flashiga papers...

Men vad jag undrar är, vad mer konkret har detta bidragit till?
T ex, har behandlingar av dessa sjukdomar blivit bättre, som ett direkt resultat av just detta projekt (och inte allmän framgång inom det området)...?

Antagligen en relativt svår fråga att svara på, men vem vet, det kanske sitter nån insatt forskare el. dyklikt här på forumet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Det verkas som att du inte kör med -smp-flaggan, kolla i min smp-guide om du behöver hjälp med att lägga till den.

Tack så mycket! Jag följde guiden för någon vecka sen för att installera om SMP, och jag tror faktiskt inte du hade uppdaterat den då, så jag skrev in dom gamla flaggorna, men jag kan ha sett fel också!

Den började strula när jag bytte flags, men efter att ha tagit bort "work"-mappen och laddat ner ny core flyter det som vanligt, tack igen!

BTW, har du fått många brudar via foldingen? Jag såg ditt inlägg i nyhetskommentarerna!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tack så mycket! Jag följde guiden för någon vecka sen för att installera om SMP, och jag tror faktiskt inte du hade uppdaterat den då, så jag skrev in dom gamla flaggorna, men jag kan ha sett fel också!

Den började strula när jag bytte flags, men efter att ha tagit bort "work"-mappen och laddat ner ny core flyter det som vanligt, tack igen!

BTW, har du fått många brudar via foldingen? Jag såg ditt inlägg i nyhetskommentarerna!

Det kanske funkar o visa upp foldinjg farmen för tjejer?!

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
en helt annorlunda fråga kanske...
Projektet har nu pågått sen oktober 2000 om jag inte förstått det fel.
Det är snart 8 år.

Är det någon som vet / kan svara på / kan länka till faktiska resultat som detta projekt bidragit till?

Visst att man kan klicka på "results" på deras hemsida och se en miljon flashiga papers...

Men vad jag undrar är, vad mer konkret har detta bidragit till?
T ex, har behandlingar av dessa sjukdomar blivit bättre, som ett direkt resultat av just detta projekt (och inte allmän framgång inom det området)...?

Antagligen en relativt svår fråga att svara på, men vem vet, det kanske sitter nån insatt forskare el. dyklikt här på forumet

Det handlar om grundforskning, alltså inte att ta fram ett magiskt piller som botar cancer. Utan grundforskning kan man inte gå vidare till nästa steg, dvs. tester i laboratorier som syftar till att ta fram behandlingar.

Jämför med upptäckten av atomen. Skulle vi aldrig vetat hur en atom är uppbyggd hade vi inte heller haft kärnkraft.

Det Folding@Home försöker ta reda på är hur vissa proteiner viker sig under olika förutsättningar. När en protein "viks" ändras dess egenskaper, bland annat tror man att vissa sjukdomar uppstår när en protein viks fel. Att ta reda på hur detta går till är förutsättningen för att kunna forska vidare inom området, likt atomen och kärnkraft.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det handlar om grundforskning, alltså inte att ta fram ett magiskt piller som botar cancer. Utan grundforskning kan man inte gå vidare till nästa steg, dvs. tester i laboratorier som syftar till att ta fram behandlingar.

Jämför med upptäckten av atomen. Skulle vi aldrig vetat hur en atom är uppbyggd hade vi inte heller haft kärnkraft.

Det Folding@Home försöker ta reda på är hur vissa proteiner viker sig under olika förutsättningar. När en protein "viks" ändras dess egenskaper, bland annat tror man att vissa sjukdomar uppstår när en protein viks fel. Att ta reda på hur detta går till är förutsättningen för att kunna forska vidare inom området, likt atomen och kärnkraft.

Hur många teraflops har dom tillgodo när folk foldar åt dem?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Hur många teraflops har dom tillgodo när folk foldar åt dem?

bra fråga, skulle också gärna vilja veta det om någon orkar ge sig på ett uppskattande

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blockbuster
bra fråga, skulle också gärna vilja veta det om någon orkar ge sig på ett uppskattande

As of March 30, 2008, there are 40,276 PS3s providing 1,216,000,000 MFlops of processing power.

Gäller endast PS3orna då.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

det är ju endel det! det är alltså 1200 tflops på bara ps3orna ;P det är ju mer än världens snabbaste superdator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte än, men det kommer, det kommer ^^ Toxic Crow har lyckats dock

Permalänk
Medlem

bah orkar inte leta hur gör man för att regga sitt namn?
hittade var man kunde kolla om det var upptaget men inte regga...
Hjälp mig att hjälpa världen

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
bah orkar inte leta hur gör man för att regga sitt namn?
hittade var man kunde kolla om det var upptaget men inte regga...
Hjälp mig att hjälpa världen

Det går inte att regga, du väljer helt namnet först och hoppas sedan att ingen annan väljer detsamma. Är du rädd att folk "fuskar" under ditt namn så skaffar du en passkey (funkar bara för v6-klienter), då är de resultat du foldar bundet till just dig.