Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Noxen är då verkligen inte plastig. Deras snack om Maximal tålighet stämmer. Datorn känns verkligen robust och stabil med sitt alluminium chassi. Fläkten störs jag inte av personligen. Den drar igång ungefär var 20:onde sekund. Ska dra hem speedfan sen och undersöka värmeutvecklingen.

Drar den verkligen igång var 20:e sekund? Det låter ju inte direkt något vidare... Drar den igång på fullt blås eller bara lite försiktigt? Även i idle?

Permalänk
Medlem

Eftersom Zepto sa den 15e för leverans blir väl 2 dagars försening tisdag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Eftersom Zepto sa den 15e för leverans blir väl 2 dagars försening tisdag?

15e? Det har de aldrig sagt till mig.

Det dom har sagt är det som fortfarande står på hemsidan.

Citat:

Leverering av Nox A15
Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08.

Därefter sade de 1-2 dagars försening.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Jaja, skitsamma. Har man tur får man den på tisdag, då hinner man ner på stan på måndag och köpa en slipmaskin så att man kan slipa bort Zepto-loggan.
På måndag kommer jag förövrigt ringa och höra vad dom hade tänkt sig för kompensation för den ytterliggare förseningen.

Köp laptop-dekor istället. På måndag släpper Clas Ohlson en för 49:-
Annars finns det dyrare på http://www.bluebox.se/gelaskins.asp kostar dock 235:-

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Tack för dina första upplevelser av din nox Ortmond. Om du har lust och tid skulle det vara trevligt med en utförlig recension av noxen. Skulle vara trevligt att få information om saker som tex: Temperaturer (under idle/ spelande), batteritiden, skärmens kvalitet osv.

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk

En fulländad "youtube-recension" av Nox a15 skulle inte sitta helt fel. Dels för att det är söndag och dels för att det regnar, dystert. Har du tid och lust Ortmond, underhåll oss stackars nox-väntare

buzzlightyear signing out.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Vad är det för responstid på den fläskigare skärmen,
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3 ? Hittar ingen information om det.

Visa signatur

Jämställdheten vänder vid högakustenbron. - Framtidsteatern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lotus
Vad är det för responstid på den fläskigare skärmen,
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3 ? Hittar ingen information om det.

Har inte sett någon info om det jag heller, när jag tänker efter... Det bästa är väl att ringa dem och fråga.

Permalänk
Medlem

***Håller tummarna för leveransbesked idag för oss alla blivande Noxare***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
15e? Det har de aldrig sagt till mig.

Det dom har sagt är det som fortfarande står på hemsidan.

Därefter sade de 1-2 dagars försening.

Mailet jag fick från dem så skulle alla ut den 13e för att klara att levereras senast den 15e. Dvs 1-2 dagars försening blir då måndag eller tisdag.

Permalänk
Medlem

Fail... Min nox klarade inte kvalitetstestet:( helvete. Får den nog inte imorn:( jävlä skit

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Avstängd

kan någon göra recension?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Fail... Min nox klarade inte kvalitetstestet:( helvete. Får den nog inte imorn:( jävlä skit

Har du fått mail om detta? Vilken j-vla mardröm!

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Fail... Min nox klarade inte kvalitetstestet:( helvete. Får den nog inte imorn:( jävlä skit

:´(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Fail... Min nox klarade inte kvalitetstestet:( helvete. Får den nog inte imorn:( jävlä skit

Aj fanken, det måste svida rejält.

Min hade klarat sig igenom allt och ligger nu på "allra sista läget". Går den inte iväg idag, ja då skickar jag ett anonymt paket med pepparkakor ner till monteringsfabriken i Danmark!

Permalänk
Medlem

Låter som ni tele-terrar Zepto idag:)

Undrar om man ska våga sig på o slänga iväg ett mail och kolla läget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Låter som ni tele-terrar Zepto idag:)

Undrar om man ska våga sig på o slänga iväg ett mail och kolla läget?

Självklart Tele-terrar vi. Vad ska vi annars göra i brist på vår Nox?

Jag rekommenderar att du ringer, då får du snabbare svar. Dock är det säkert många som ringer så bli inte förvånad om du får stå i telefon-kö med dansk smörsång i någon minut.

Permalänk
Medlem

Mailade. Då kan de svara utan stress lol

Hoppas bara jag får svar lite snabbare denna gången

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Har du fått mail om detta? Vilken j-vla mardröm!

/J

Nä jag ringde:( maxiaml otur!

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Ortmon - dina bilder funkar inte längre, bara den med kartongen..
Btw..du kanske ska se över namnvalet på bilderna......
Jag vill se NOX inte en brud!!!!

Permalänk
Medlem

Ugh... När jag beställde min nox i torsdags stog det att det var 8 dagars leverans... nu står det 21 dagar på hemsidan. -.-,

Permalänk

Satt nyss i 10 minuter och lyssnade på de mycket omtalade smörsångerna. Väl efter svaret så fick jag höra till min chock att datorn fortfarande var i produktion och om jag fattade det rätt var den inte ens byggd. Det vill säga datorn kommer inte imorgon men möjligtvis onsdag. Totalt har det blitt en sjujävla väntetid.

Negativa aspekter:
Zepto får sämsta betyg i att hålla leverans datum, ever.

Positiva:
Jag har fått en total onlinerabatt på ca 1648 kr.

Dom har slängt med en datorväska, vet ej vilken.

Jag har fått snäppet värre processor än vad jag
beställde, dvs det var utom deras vetskap. Detta
bjuder företaget väldigt snällt på.

Bjuder på en expressleverans.

Allt som allt är det nu tycker jag väldigt värt att vänta på datorn,
med tanke på hur mycket dom har offrat för en stackars kund.
Goodjob Zepto

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Väskan torde bara den de erbjöd i massmailet, Zepto någonting Pro, svart laptopväska utan lullull.

Jag fick byta väskan mot express lev. o så fick jag 1300 i rabatt på ordern.
Trodde inte att jag var berättigad till rabatten så den nämnde jag bara i mailet (svar på mass-mailet) ang byte väska mot xpresslev istället.

Hoppas hoppas den kommer nu denna veckan!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Dom har slängt med en datorväska, vet ej vilken.

I min leveransbekräftelse som kom idag runt 12:40 (Beställd 18/7) stod det att de skickat med en Zepto Business Pro SE, antagligen är det den väskan som alla får som kompensation.

Permalänk

har lyssnat på dansk smörsång i en halvtimma nu..... vart är magnus när man behöver honom?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
har lyssnat på dansk smörsång i en halvtimma nu..... vart är magnus när man behöver honom?

Förhoppningsvis vid datorn o svarar på mail

Permalänk
Medlem

Fick just min orderbekräftelse (Beställde i torsdags)..
..Beräknad leverans är 5/9

Bara så ni vet som funderar på att köpa en nox.
Tydligt att dom på Zepto har haft stora problem..

Permalänk
Medlem

Ja det verkar som om deras leverantörer inte håller vad dom lovar :/

Malfurion- hur går det med samtalet? Fortfarande smörsång?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Ja det verkar som om deras leverantörer inte håller vad dom lovar :/

Malfurion- hur går det med samtalet? Fortfarande smörsång?

Jag fick tag på honom efter ungefär 40 minuter (totalt), min dator är fortfarande i produktion och kan förhoppningsvis skickas idag (liten chans), antagligen imorn, och om jag har otur så tar det ännu längre tid