Permalänk
Medlem

På tal om Vista...

Funkar inte XP på Noxen?
Minns at Zepto hade knepiga "Funkar endast på Vista" saker på sina CPUs(Tror jag) för inte så länge sedan..

Är inte mycket av ett Vista fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cc0000
På tal om Vista...

Funkar inte XP på Noxen?
Minns at Zepto hade knepiga "Funkar endast på Vista" saker på sina CPUs(Tror jag) för inte så länge sedan..

Är inte mycket av ett Vista fan..

XP fungerar utmärkt, när dom skriver "Endast vista" osv så är det för att vista kan utnyttja några muppiga energispar-funktioner

Hur vet jag det? Jag mailade och frågade när jag beställde min NOX (8 Juli )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Njae, den känns gummiaktig och stabil ála Zepto från 2008!

Windows Vista är nu förinstallerat. Dags att sova.

Imorgon ska jag ge mig in på att stänga av den där Wake-on-lan-tjaffset, eller var det är som vill boota varje gång jag stänger av datorn, samt installera alla drivrutiner. Ha det bra, hörs imorrn!

Goodie goodie

Bra att få höra av nån som har fått en! Jag är intresserad av om den känns klumpig eller enkel att flytta/hoppa runt med? och hur byggkvaliten känns, tangentbordet, skärmen, ett gäng med bilder är alltid trevligt!

Kan berätta till alla andra, att jag hade beställt först en Znote 6324, men det blev knas med den pga av delar som saknades osv. vid leverans. Magnus från Zepto som jag pratade med var mkt tillmötesgående så jag har inget att klaga på, för jag var förmodligen en jättejobbig kund som ville dividera med honom om vad han trodde var en smidigare lösning i fråga om size och prestanda hursomhelst så avbeställde Znote:en och beställde en mythos istället. Hoppas bara det inte är ett as att bära omkring samt använda i olika miljöer.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilder! =D Posta bilder... Min kommer inte förrän nästa vecka o vill sitta o dregla lite här medans ens egen nox äntligen ska ha skickats till "produktion" nu enligt kundtjänst och realistiskt datum = nästa vecka, har fortfarande en del hopp i mig oboostat av kompensationer...

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilder! =D Posta bilder... Min kommer inte förrän nästa vecka o vill sitta o dregla lite här medans ens egen nox äntligen ska ha skickats till "produktion" nu enligt kundtjänst och realistiskt datum = nästa vecka, har fortfarande en del hopp i mig oboostat av kompensationer...

ja jag lär ju få vänta, jag har nog beställt sist

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaret kattvirre!

Uh, nu har Zepto lagt till 64Gb SSD för typ samma pris som 32'an jag beställde förra veckan... -.- Blir till att ringa och prata lite med dom..

Finns även 128Gb SSD nu! För den som är rik. >_>

Permalänk
Medlem

Hej, vad kommer ni köra för OS på era zepto´s, 32bit eller 64bit? Såg att man kan ladda ner alla drivrutiner man behöver på deras hemsida. Då borde det inte vara något krångel med att hitta drivisar till 64bit versionen av vista för all utrustning i datorn.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

Ang bilder så kan ni gå på närmaste Computercity butik och kika live istället.
Samtliga butiker ska fått in Nox A15 i fredags.

Mvh Linus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragile
Ang bilder så kan ni gå på närmaste Computercity butik och kika live istället.
Samtliga butiker ska fått in Nox A15 i fredags.

Mvh Linus

Alla bor inte i sthlm eller gbg

Jag har fått leveransbesked nu iaf, skickas idag.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Hmpf. Efter ha installerat Vista, alla drivrutiner samt "Zepto Mobile Utilities" började datorn blåskärma. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m8ght
Hej, vad kommer ni köra för OS på era zepto´s, 32bit eller 64bit? Såg att man kan ladda ner alla drivrutiner man behöver på deras hemsida. Då borde det inte vara något krångel med att hitta drivisar till 64bit versionen av vista för all utrustning i datorn.

funderar åxå på samma ska man köra 32 elr 64bit ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmpf. Efter ha installerat Vista, alla drivrutiner samt "Zepto Mobile Utilities" började datorn blåskärma. :/

Låter ju jäkligt oroväckande. Vad säger blåskärmens felmeddelande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Låter ju jäkligt oroväckande. Vad säger blåskärmens felmeddelande?

En massa jibberish.

Jag är ganska säker på att jag startade om efter varje enskild drivrutin, trots att vissa ej krävde det. Är därav rätt så säker på att problemet började efter den sista installationen, "Zepto Mobile Utilities" som verkade vara någon OSD-aktig sak som antagligen visar volymkontroll, om strömsladden sätts i/tas ur osv.

Återkommer senare.

Edit: Äh, blåskärm trots att jag avinstallerade de flesta av drivrutinerna... Nu ominstallerar jag Vista och hoppas på att det var något tillfälligt.

Edit2: Windows gick faktiskt igång efter att jag körde "Reparera Windows" från skivan... Nåväl, jag gör en ominstallation ändå, för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
I torsdags sa Magnus att min antagligen skulle skickas när jag ringde då, ringde idag igen och han sa samma sak, "den är färdig för att skickas, och går förhoppningsvis ut idag"

Jag funderar på att avbeställa min, då jag beställt via datorbutiken.com och de ger ingen kompensation, så jag får en sämre dator än vad som går att konfigurera hos zepto för 13000:-

Vet inte om jag orkar vänta flera veckor till dock, om det är värt 1000:-

Kommer inte ha något när jag flyttar då.

Jag har också beställt via datorbutiken och funderar på att avbeställa, ringde och kollade när zepto.se skulle vara klar med denna konfigen om jag skulle beställa hos dem:

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
Onlinerabatt Nox A15 Power
ODD-Bezel - Black
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
320GB 7200rpm SATA Hårddisk
Nox A15 - WSXGA black + Geforce 9650M

Den nya skärmen skulle komma ca den 14-15 sep (och vara 15% bättre/snabbare(?) än den andra) så dotorn skulle då vara klar ca 18-19 sep. Den sämre som är beställd skulle (kanske) komma imorgon, frågan är om man orkar vänta till slutet av september men då få en bättre dator. Det lutar nästan åt det hållet om man ändå ska lägga ut en massa pengar vill man ju ha en så bra som möjligt...
Men sen är det ju den eviga väntan som som är ganska jobbig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarch
Jag har också beställt via datorbutiken och funderar på att avbeställa, ringde och kollade när zepto.se skulle vara klar med denna konfigen om jag skulle beställa hos dem:

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
Onlinerabatt Nox A15 Power
ODD-Bezel - Black
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
320GB 7200rpm SATA Hårddisk
Nox A15 - WSXGA black + Geforce 9650M

Den nya skärmen skulle komma ca den 14-15 sep (och vara 15% bättre/snabbare(?) än den andra) så dotorn skulle då vara klar ca 18-19 sep. Den sämre som är beställd skulle (kanske) komma imorgon, frågan är om man orkar vänta till slutet av september men då få en bättre dator. Det lutar nästan åt det hållet om man ändå ska lägga ut en massa pengar vill man ju ha en så bra som möjligt...
Men sen är det ju den eviga väntan som som är ganska jobbig...

Min från Datorbutiken, skickas idag, det är den bättre skärmen jag beställt, din borde ju också göra det, eftersom de har den i lager nu. Man kan alltid vänta på att det kommer bättre, i sep. har det kommit fler och bättre grejer, så kan man inte hålla på. Jag får en bra dator nu, det som skiljer är att jag bara har en 200gb hårddisk. Men jag klarar mig, kommer ha massor med externa.

Jag tar min nu, vill inte vänta mer

Datorbutikens kundservice och goodwill suger. jag kommer vända mig till zepto så fort jag får problem.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Tittar man på Datorbutikens hemsida ser man att nox finns i deras lager....

Nu har jag förstått varför vi som köpt via zepto fått vänta så länge och inget händer. Zepto vill ju så klart gynna butikerna i första hand, eftersom de annars kommer sluta sälja zepto.

Permalänk
Medlem

Pratade med dom igen. Min var färdigtestad och pågång till logistik, för packning och utskick som enligt magnus var deras stora flaskhals just nu. Han kunde inte säga om den gick idag eller imorgon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Min från Datorbutiken, skickas idag, det är den bättre skärmen jag beställt, din borde ju också göra det, eftersom de har den i lager nu. Man kan alltid vänta på att det kommer bättre, i sep. har det kommit fler och bättre grejer, så kan man inte hålla på. Jag får en bra dator nu, det som skiljer är att jag bara har en 200gb hårddisk. Men jag klarar mig, kommer ha massor med externa.

Jag tar min nu, vill inte vänta mer

Datorbutikens kundservice och goodwill suger. jag kommer vända mig till zepto så fort jag får problem.

Jag har också beställt den med den bättre skärmen, tror du man märker någon större skillnad på prestandan mellan den på datorbutiken och den konfigen som jag pusslade ihop?
Man får ju med både 32 och 64 bitars med den från datorbutiken så prismässigt är det ju inte någon större skillnad...
Skolan börjar på måndag också så det vore ju bra att ha en dator då, samtidigt vill man ju bara ha mer och mer...

Permalänk
Medlem

fan om min skickas idag får man den först nästa vecka, fyfan.

Permalänk

Det är ingen idé att försöka vara på topp när det gäller teknik, tro mig. Det finns inte en chans att du kan ligga på topp, när det är massproduktion och det lanseras nya och nya produkter varje dag iprincip. Visst, du kan köpa det absolut värsta och ha det absolut värsta i maximalt ~2 veckor, sen kommer det "the new shiet" som alltid är snäppet bättre.

Jag tror personligen att Zepto redan har en grym mängd komponenter som är minst dubbelt så bra, bara liggandes och väntar.. på att folk ska köpa det dom har nu, för att sedan sälja det lite bättre. Det "bättre" grafikkortet är ju ett lovande exempel, samt den 320gigs- 7200 rpm hdd:n. Som kom innan vi ens fått våra datorer.

Oavsett vad du beställer just nu, håller det nog åtminstonde ett år. Så jag skulle hellre köpa ett 9600m gt nu, och förhoppningsvis få datorn denna månad, än att vänta på september som jag tvivlar på att det kommer finnas färdigt till endå, med tanke på hur leveranserna har vart utlovade hittils.

lite ot, i know.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Det är ingen idé att försöka vara på topp när det gäller teknik, tro mig. Det finns inte en chans att du kan ligga på topp, när det är massproduktion och det lanseras nya och nya produkter varje dag iprincip. Visst, du kan köpa det absolut värsta och ha det absolut värsta i maximalt ~2 veckor, sen kommer det "the new shiet" som alltid är snäppet bättre.

Jag tror personligen att Zepto redan har en grym mängd komponenter som är minst dubbelt så bra, bara liggandes och väntar.. på att folk ska köpa det dom har nu, för att sedan sälja det lite bättre. Det "bättre" grafikkortet är ju ett lovande exempel, samt den 320gigs- 7200 rpm hdd:n. Som kom innan vi ens fått våra datorer.

Oavsett vad du beställer just nu, håller det nog åtminstonde ett år. Så jag skulle hellre köpa ett 9600m gt nu, och förhoppningsvis få datorn denna månad, än att vänta på september som jag tvivlar på att det kommer finnas färdigt till endå, med tanke på hur leveranserna har vart utlovade hittils.

lite ot, i know.

Jo, visst är det sant, att ha det senaste är en fajt man aldrig någonsin kommer att vinna.
Det gör inte så mycket om den inte är den hetaste datorn om ett år bara den funkar till det jag ska ha den : )
Jag tror inte jag har råd att skaffa 9600m gt även om jag hade velat, ca 12000 är det jag precis har råd med, sista steget till att bli fattig student...

Jag vill bara försäkra mig om att det, som sagt, inte är jättemycket skillnad prestandamässigt (snälla, säg att det inte är någon märkbart stor skillnad!) så att jag gör ett misstag med att köpa den från datorbutiken...

Permalänk
Medlem

Men jisses.... Så fort jag installerar "Zepto Mobile Utilities" version 0.95 (följer med på drivrutinsskivan) börjar datorn blåskärma av glatta livet. Varning för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jisses.... Så fort jag installerar "Zepto Mobile Utilities" version 0.95 (följer med på drivrutinsskivan) börjar datorn blåskärma av glatta livet. Varning för det.

Du kan ju ta tillvara på blåskärmarna genom att ta lite smaskiga bilder under tiden det tar för datorn att återhämta sig. Pretty please!

För övrigt ser jag gärna att Zepto besvarar min fråga om studentrabatt nu.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad innehåller det paketet?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarch
Jag har också beställt den med den bättre skärmen, tror du man märker någon större skillnad på prestandan mellan den på datorbutiken och den konfigen som jag pusslade ihop?
Man får ju med både 32 och 64 bitars med den från datorbutiken så prismässigt är det ju inte någon större skillnad...
Skolan börjar på måndag också så det vore ju bra att ha en dator då, samtidigt vill man ju bara ha mer och mer...

Jag personligen behöver inte ett bättre grafikkort. När det gäller hårddisk så tycker jag att det är skitsamma, 200gb eller 320gb, jag kommer ha många externa diskar ändå. Så jag tänker hämta min Nox, imorn antagligen, då den har blivit skickad från Datorbutiken redan.

Citat:

Är det drivisar för Bluetooth osv? Inte kul om det ska krångla ju, ringt zepto?

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Som jag tidigare nämnt så får jag blåskärm av att installera "Zepto Mobile Utilities" på min Nox med ett purfärskt Vindows Vista 32bit (Svenskt). Blåskärmen visar sig ungefär precis innan login-skärmen ska komma fram.

Det hjälper ej att avinstallera Zepto Mobile Utilities, utan man får antingen reparera Windows eller ominstallera Vista helt.

Tills Zepto kommer med en uppdatering av antingen programvara eller BIOS kommer jag inte ta i det programmet med en 5 meter lång pinne ens.

Om ni andra får samma fel som jag, ring Zeptos support direkt så de får veta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm. Version 0.95 låter ju lovande. Jag sysslar med mjukvaroutveckling och normalt passar man sig noga från att släppa något som har versionsnummer < 1.0. (Även om det är bara nästan klart till en första version ger man namnet 1.0 för att åtminstånde ge intrycket av att det är en färdig första version)

/J

Permalänk

Vart är alla bilder, recensioner och allmänt pladder om hur datorn FUNGERAR? ni som har den, share some love!

snälla snälla snälla nox kom senast fredag!

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Vart är alla bilder, recensioner och allmänt pladder om hur datorn FUNGERAR? ni som har den, share some love!

Har inte hunnit med mycket med alla mina blåskärmar.

Har träning ikväll, men efter det ska jag se till att pröva lite spel och sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som jag tidigare nämnt så får jag blåskärm av att installera "Zepto Mobile Utilities" på min Nox med ett purfärskt Vindows Vista 32bit (Svenskt). Blåskärmen visar sig ungefär precis innan login-skärmen ska komma fram.

...

Kan du se vilken drivis det är som dumpar? Paketet verkar innehålla en hel del drivisar för just acpihid, Montevina samt 3 andra delar...