Problem med 32-bit webbläsare och nätverket på Vista 64bit

Permalänk
Medlem

Problem med 32-bit webbläsare och nätverket på Vista 64bit

Hej,

För några dagar sedan installerade jag MS SQL server, IIS, och ett serverprogram för Autodesk applikationer (Vault 2008). Jag har i övrigt ingen kunskap om hur servrar fungerar, eller hur man hanterar dem, men jag lyckades faktiskt få allt att fungera genom att bara installera allt.

Men snart kom det problem efter problem. Samma dag märkte jag att den mapp som jag angett som "databas" mapp för Vault gjorde så att explorer hängde sig när jag gick in i den, och som följd hängde sig hela datorn, och jag var tvungen att starta om datorn den smärtsamma vägen.

Det kunde jag leva med.... Men nu när jag flyttade datorn från landet och hem, så har den helt ballat ur. 32-bit Webbläsare fungerar inte nu. När jag startar Firefox är delen som normalt sett visar hemsidan helt vit, och jag kan inte söka efter en sida, det händer inte något, skärmen förblir vit. Jag kan dock gå in i inställningar och i övrigt navigera i webbläsaren. När jag sedan stänger ner Firefox får jag upp windows meddelande "firefox has stopped working", och sedan inget mer med det. Samma sak varje gång.

Internet Explorer 32-bit har samma problem, men den ger mig faktiskt ett felmeddelande när jag försöker nå en internetsida, den säger "The address is not valid" på allting, inkl. min egen router. Samma sak här, när jag stänger får jag "Internet explorer has stopped working".

64-bit Internet Explorer fungerar däremot helt felfritt, och jag kan även pinga ställen som t.ex. google i CMD.

Även spel har slutat att fungera över internet och lokalt nätverk. Däribland Civilization 4, som säger "network socket error" eller liknande. När jag stänger ner dem COD4, Trackmania, Battlefield 2 etc. kommer det alltid upp "... has stopped working"

Åtgärder jag försökt:

Ominstallera network drivers.
Tagit bort Sql Server, IIS och vault.
ominstallerat Firefox

Inget har löst problemen webbläsarna och spelen i multiplayer. Dock så försvann ju problemen med den där mappen samtidigt som jag tog bort den.

Om någon har den minsta aning om vad felet kan vara, och har lust att hjälpa mig vore det väldigt uppskattat!

Behöver ni ytterligare information är jag glad om ni frågar!

Min dator:

-Windows Vista Ultimate 64-bit edition
-Intel Core 2 Q9450 @ standard-clock
-Gigabyte GA-P35-DS4
-2x 2048 Gb Corsair XMS2 Dominator PC8500
-Gigabyte 9800 GX2 @ standard-clock
-2x 750 Gb Samsung 7200 rpm RAID0
-1x 140 Gb Raptor 10000 rpm (systemdisk)
-HX 620W Corsair nätaggregat
-Kylningen är bra, många fläktar, bra ventilation i ett Antec Ninehundred Chassi.
-Temperaturer är låga

/Fredric