Permalänk
Medlem

Era tv/media-bänkar

Håller på att flytta till en ny lägenhet, vilket innebär en massa nya möbler och inredning. Bland det svåraste att hitta och bestämma mig för var förvånande nog tv-bänken. Dels tycker jag att det är svårt att hitta snygga för vettiga priser (upp till ca 3000), dels kan jag inte bestämma mig för vilken typ jag vill ha, en smal som tv:n sitter upphängd på, eller en bred, där den står på med stativet.
Har tyvärr ingen möjlighet att fästa tv:n på väggen.

(Dessa två är bara exempel. Ikeas Lack känns lite för bacis (och är dessutom för låg för recievern), men stativet från NetOnNet, den nedre bilden, känns rätt ok)

Skulle vara intressant att se era lösningar, och få lite inspiration. Skriv gärna var möbeln är inköpt också, och eventuellt vad den heter.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Så här löste jag det, tänkte det skulle vara en temporär lösning tills jag kunde fräsa in kablarna i väggen. Det var för 1½ år sedan och nu ska jag också flytta så inget att tänka på...Bilderna är något gamla men bänkarna är kvar. Inköpta på Netonnet men jag tror modellen är utgången. Allt är taget med mobilkamera...

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut för tillfället, kablarna ska gömmas så småningom.
Inköpt för ~2000:- på OnOff.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

bestå den e rätt schyst för 2795kr

3725kr, och jävligt nice

nu kanske du inte ville ha ikea men tänkte dom e snygga så måste iallafall visa så du sett dom.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Under uppbyggnad, benet som står brevid ska sitta på egentligen, men bytte ut dem mot snyggare i stål.

Så ser det ut nu:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Under uppbyggnad, benet som står brevid ska sitta på egentligen, men bytte ut dem mot snyggare i stål.

Så ser det ut nu:

Som synes har jag projektor, alltså måste jag ej ha någon elektronik där framme, så jag använde en sideboard.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min tv-bänk inköpt på Rusta för det facila priset av 995:-. Tror dock inte att den säljs längre.
Jag har betsat ner den, original var den ljusare, i ek-faner:

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Dålig bild och bänken är inte klar. Ska ännu komma en ekskiva på för att dölja springorna och bli lite snyggare.
Byggt med IKEA bestå stommar och dörrar.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Jag har en sån här äldre Kayman-bänk i glas, ~2400:- på netonnet. Är dock inte särskillt förtjust i den idag. Svårt att gömma kablar och att hålla ren från allt damm, och så är den tung som fan och otymplig att flytta på (Särskillt när det står ~70kg elektronik på den) om man skulle vela komma åt kablar och dylikt. Ska jag vara helt ärlig så har jag fått sätta en kloss i mitten under den understa hyllan, då glaset inte pallar vikten.

Så nja, jag rekomenderar inte glas-hyllor om du har mycket grejer. Det känns lite ute dessutom som stereo-bänk. Jag har däremot spanat lite på en ny möbel på Mio. Boheme heter den;

http://www.mio.se/Sortiment/Forvaring/Byraretc/Boheme/?p=1

Tänkte om man slänger lådorna, flyttar mitten-skåpet till högersidan, och så ställer man recievern och slutsteget i mitten på två plan. Sen har man centern och PS3 ståendes där uppe. Tror det skulle se jäkla najs ut. Men tyvärr blir det för trångt i min nuvarande lägenhet. Så det får vänta för min del

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på om jag har tv-bänken "lack", men den här köpte vi på ikea för 800 pix tror jag.. Hyllan ovanför tror ja vi gav 300 spänn för..

Ursäkta alla jävla kablar

EDIT: FAN, det gör ont att se alla kablar..

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Tror jag måste torka av ramen med ren trasa nästa gång=)

Bänk köpt på rum och det är en Sony 40w4000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag är osäker på om jag har tv-bänken "lack", men den här köpte vi på ikea för 800 pix tror jag.. Hyllan ovanför tror ja vi gav 300 spänn för..

Ursäkta alla jävla kablar

http://i34.tinypic.com/2pyt7v7.jpg

EDIT: FAN, det gör ont att se alla kablar..

din hylla ser ut som en synvilla

jag använder tjock-tv, den stora tv-n i vardagsrummet står på ett ikea nattygsbord, egentligen för litet men när det blev en 28" widescreen fick det duga ändå.
Det är hjul under så det går o vrida på.
Har nästan likadant i mitt sovrum

Bild väntar, förmodligen ingen som vill se, då CRT är omodernt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Har sett denna flera gånger när jag surfade runt på möbelsidor, och hittar nu inte igen den. Någon som känner igen den?

Tycker att den var ruskigt stilren, hoppas bara att den finns i en mörkare variant. Tar gärna emot tips på bänkar med liknande design.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Såg att du söker något som liknar den modell du länkade, här är iaf den jag tagit inspiration ifrån.

Killen som har den heter raydreamer på minhembio för fler bilder, själv gillar jag stuket då den är diskret och "stängd" så att säga.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag tycker Omni-mount har hel del snygga bänkar, de är rätt prisvärda också..

http://www.omnimount.com/consumer/Default.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Har sett denna flera gånger när jag surfade runt på möbelsidor, och hittar nu inte igen den. Någon som känner igen den?

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=141592.jpg

Tycker att den var ruskigt stilren, hoppas bara att den finns i en mörkare variant. Tar gärna emot tips på bänkar med liknande design.

Finns hos MIO: http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Mediamobler/Moa/?p=1
Ganska dyr dock, som det mesta hos MIO.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Såg att du söker något som liknar den modell du länkade, här är iaf den jag tagit inspiration ifrån.

http://img186.imageshack.us/img186/8201/tvasd15sx0.jpg

Killen som har den heter raydreamer på minhembio för fler bilder, själv gillar jag stuket då den är diskret och "stängd" så att säga.

Den är riktigt snygg, men eftersom jag kommer att ha tv:n _på_ den, så går ju hela översta hyllan åt, och jag måste ju ha öppna hyllor gör hifi- och mediautrustningen.

Men den är precis i min smak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Jag tycker Omni-mount har hel del snygga bänkar, de är rätt prisvärda också..

http://www.omnimount.com/consumer/Default.aspx

Jo, definitivt, men har de någon vettig återförsäljare i Sverige? Jag hittar bara enstaka produkter lite varstans, och mest bara väggfästen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Finns hos MIO: http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Mediamobler/Moa/?p=1
Ganska dyr dock, som det mesta hos MIO.

Tackar, där var den. Riktigt stilig, men typ 2000 över min prisgräns..
Undrar om det finns en billigare (sämre kvalité) version någonstans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ingen TV men väl en mediabänk:

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Den är riktigt snygg, men eftersom jag kommer att ha tv:n _på_ den, så går ju hela översta hyllan åt, och jag måste ju ha öppna hyllor gör hifi- och mediautrustningen.

Men den är precis i min smak.

Jo, definitivt, men har de någon vettig återförsäljare i Sverige? Jag hittar bara enstaka produkter lite varstans, och mest bara väggfästen.

Tackar, där var den. Riktigt stilig, men typ 2000 över min prisgräns..
Undrar om det finns en billigare (sämre kvalité) version någonstans.

Jag kommer också köra med tvn på, och mina prylar inuti själva bänken. Kommer inte köra med "lådor" utan dörrar med gånggärn. För att kunna ha allt stängt kör du bara med en IR-bender, kostar nån hundring på kjell eller liknande butik

Fast vill man se alla prylar så är det kanske inte det bästa alternativet, man skulle ju iofs kunna skippa dörrarna.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag är osäker på om jag har tv-bänken "lack", men den här köpte vi på ikea för 800 pix tror jag.. Hyllan ovanför tror ja vi gav 300 spänn för..

Ursäkta alla jävla kablar

http://i34.tinypic.com/2pyt7v7.jpg

EDIT: FAN, det gör ont att se alla kablar..

har en sån med..

upphängd med upphängd tv ovanför

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Så nja, jag rekomenderar inte glas-hyllor om du har mycket grejer. Det känns lite ute dessutom som stereo-bänk. Jag har däremot spanat lite på en ny möbel på Mio. Boheme heter den;

http://www.mio.se/upload/sortiment/boheme/boheme_16470_a.jpg

http://www.mio.se/Sortiment/Forvaring/Byraretc/Boheme/?p=1

Tänkte om man slänger lådorna, flyttar mitten-skåpet till högersidan, och så ställer man recievern och slutsteget i mitten på två plan. Sen har man centern och PS3 ståendes där uppe. Tror det skulle se jäkla najs ut. Men tyvärr blir det för trångt i min nuvarande lägenhet. Så det får vänta för min del

Väcker upp den här gamla tråden igen. Har precis flyttat och nu är det fags att börja införskaffa nya möbler. Tänkte bara höra ifall det är någon som kört på Mr Bravos idé här?

Jag tycker den är riktigt snygg! Någon som har den som kan beskriva lite hur den är och ifall den faktiskt funkar som TV-Bänk?

Permalänk
Medlem

Jag byggde en tv-bänk istället, hittade verkligen ingen som passade in till det jag ville ha i den. Iaf inte för rimliga pengar.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Även jag har gett mig in i att bygga min egna tvbänk. är inte klar så vi får se hur det går.
men verkar bli ganska okej om jagi nte lyckas snubbla med sågen.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."