Apple Screen Sharing från XP-burk, problem med tangenter

Permalänk

Apple Screen Sharing från XP-burk, problem med tangenter

Försöker fjärrstyra min Mac Mini från en Windows XP-burk med UltraVNC. Sätter jag inte keyboard settings till US English på XP-burken funkar inte svenska tecken. Även när svenska tecken fungerar så kan jag inte skriva '@'-tecknet tyvärr. Det är inget klientrelaterat problem då det fungerar utmärkt med samma klient till en annan XP-burk med VNC Server (och samma tangentbordsuppsättning). UltraVNC killarna sa följande:

Citat:

I guess, the mac server handle the input a little different, but we are not able to debug and test that. Only way to fix this is to get some attention from a mac developper who is able to see what happen insite the mac code... sorry.

Nån som har koll på hur man går vidare med ärendet?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Re: Apple Screen Sharing från XP-burk, problem med tangenter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Försöker fjärrstyra min Mac Mini från en Windows XP-burk med UltraVNC. Sätter jag inte keyboard settings till US English på XP-burken funkar inte svenska tecken. Även när svenska tecken fungerar så kan jag inte skriva '@'-tecknet tyvärr. Det är inget klientrelaterat problem då det fungerar utmärkt med samma klient till en annan XP-burk med VNC Server (och samma tangentbordsuppsättning). UltraVNC killarna sa följande:

Nån som har koll på hur man går vidare med ärendet?

Vet inte säkert och kanske är ute o cyklar, men slänger dig min tanke som du kanske redan tänkt på..

när polarna tycker de e tufft med "Svorak" och andra uppsättningar på sina tangentbord så laddas dessa in separat, så de måste finns nån windows/mac uppsättning som finns... Och jag vet att de fått de att funka (mac->xp, xp->mac) med VNC och windows egna remote program för mac, va de nu hette:S

Ta det som en tanke, inte ett svar

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com