Sony Ericsson C702, LG Secret eller LG Viewty?

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson C702, LG Secret eller LG Viewty?

Har tänkt mig att köpa en ny mobil inom en månad och har fastnat för 3 olika mobiler.
Dom är: Sony Ericsson C702, LG Secret (KF750) och LG Viewty (KU990).

Har inga större erfarenheter av Tucht men det värkar välldigt smidigt.
Har hört att SE:n har välldigt dåliga knappar och att batteri luckan är omöjlig att få upp.
Men det positiva med den är att den tåll stänk och stötar. För jag brukar tappa min mobil ibland.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dom 3 mobilerna så berätta!

Är öppen för andra förslag men mobilen får ej kosta mer än ca 3500.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem

Välj bort Viewty:n.
Supporten är intill obefintlig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Kan inte samsung F480 vara ett alternativ? 3600kr typmen säljs inte förrän om typ en månad(förutom telenor som har dyrt pris på den)

har köpt den själv nu då tycker den är helt suverän, dom har gjort menyerna riktigt smidiga och enkelt så man inte klickar fel o så..

Recension här
http://www.gsmarena.com/samsung_f480-review-236.php

Permalänk
Medlem

Det är små knappar på C702, men dåliga tycker jag inte de är, nu när jag väl vant mig. Batteriluckan förstår jag inte riktigt folks enorma problem med. Det som visas i manualen är inte speciellt vettigt, men lyfter man lite försiktigt på sidorna/nederkant så ger det sig utan våld.

Det jag däremot inte gillar är att en del ytor inte verkar så slittåliga. Har den ensam i en ficka utan nycklar och annat skräp, men det syns lite nötning på hörnen däruppe efter bara några veckor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
Kan inte samsung F480 vara ett alternativ? 3600kr typmen säljs inte förrän om typ en månad(förutom telenor som har dyrt pris på den)

har köpt den själv nu då tycker den är helt suverän, dom har gjort menyerna riktigt smidiga och enkelt så man inte klickar fel o så..

Recension här
http://www.gsmarena.com/samsung_f480-review-236.php

Den värkar vara något att tänka på.
Synd att designen är så ful.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Det är små knappar på C702, men dåliga tycker jag inte de är, nu när jag väl vant mig. Batteriluckan förstår jag inte riktigt folks enorma problem med. Det som visas i manualen är inte speciellt vettigt, men lyfter man lite försiktigt på sidorna/nederkant så ger det sig utan våld.

Det jag däremot inte gillar är att en del ytor inte verkar så slittåliga. Har den ensam i en ficka utan nycklar och annat skräp, men det syns lite nötning på hörnen däruppe efter bara några veckor.

Ok, Har hört mycket negativt om tellefonen men den har ett ok pris och det är bra spec i den.
Rekomenderar du den?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem

F480 är riktigt snygg,
försök att gå kika på den i nån telenorbutik när du har tillfälle

Permalänk
Medlem

Ok, den ser ful ut på bild

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Inaktiv

Kika på nokia n78. Har den sjäv

gillar designen och funktionerna! Är det några fårgor så fråga bara

Permalänk
Medlem

Gillar ej nokia. Min brossa hade en och det var bara problem med den. Tillslut så lämnade han tillbaka den och fick en ny SE. Det med teman och dom konstiga menyerna stör jag mig också på i Nokia.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
Kan inte samsung F480 vara ett alternativ? 3600kr typmen säljs inte förrän om typ en månad(förutom telenor som har dyrt pris på den)

Telenor tar ju 3400 för den vid lägsta abonnangskostnad... Men HTC Diamond har exact samma pris och från vad jag har sett i reviewn har den inte en suck i jämförelse. Menyerna ser ju ut som skit! Nåja, lite

Permalänk
Medlem

mjah tyckte det var för svårt att navigera med htc diamond med endast fingret dvs utan pekpinne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
[B]Kan inte samsung F480 vara ett alternativ? 3600kr typmen säljs inte förrän om typ en månad(förutom telenor som har dyrt pris på den)

Elgiganten har börjat sälja den nu (Men bara med telia )
Ska åka in till Elgiganten och kolla på den imorgon.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
mjah tyckte det var för svårt att navigera med htc diamond med endast fingret dvs utan pekpinne

Jag använder fingrarna 90% av tiden med Diamond... Funkar till och på full qwerty!

Men om man inte gillar det, finns det ju lite val med andra program. Vad kör F480? Kan man lade ner tex ett helt nytt gränsnitt? Vad vitt jag har tolkat det är F480 bara en flashig lur med touchscreen, inte en smartphone/PDA.

För ett pris på 3500+ skulle jag nog inte köpa "bara" en telefon, oavsett den har touchscreen eller ej... Antar kameran kan väga upp det lite, men en för 1500 spänn typ bankar fortfarande skiten ur mobil kameror.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Välj bort Viewty:n.
Supporten är intill obefintlig.

Är det ett stort problem?

Var och pillade på en LG Viewty idag... Siken mobil!! Grymt nice tutch och almänt härlig. Är det något som jag borde tänka på innan jag köper denna mobil?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||