Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Beställde en dator ifrån er den 11/8 -08

Det har nu gått 7 (5 arbetsdagar) och först var det "Preliminära sänddatumet" 27 Augusti. Ni har nu ändrat det fram till först den 3 September.
Har heller inte fått mail om "orderbekräftan" vilket jag borde fått sekunderna efter jag gjorde beställningen.
Skicka gärna ett PM så skall ge er Ordernr + annan e-mail adress.

Har skickat två mail ang. detta men utan svar. Hoppas nu på ett svar här.

Det skall väl inte ta ca 20 (arbetsdagar) att bygga å skicka iväg en liten dator, eller? Hört av en del andra att det tagit max 5 arbetsdagar innan dem haft grejerna hemma. Men nu blir jag lite osäker på detta.
MVH Martin

Visa signatur

- Antec 900 - Intel Core 2 Duo 3.0Ghz - Zalman CNPS9500 - Sapphire Radeon HD 4870 X2 2GB - 4 Gb Corsair RAM - 500Gb WD Caviar + 250 GB WD Extern - Corsair 550W -

Permalänk
Komplett.se

Bäste medlemmar på Sweclockers.

Det är kul att det ställs frågor och ges åsikter i tråden. Vi försöker svara efter bästa förmåga så snart vi kan. Här följer några svar på de senaste diskussionerna:

Joonry och jag har fört en diskussion gällande de problem som han upplevt med sin nya dator. Vi har hittat en lösning som vi känner att båda parterna är nöjda med, vilket jag tror att Joonry kan bekräfta.

joelh ställde en fråga gällande BIOS-versioner:

Citat:

Jag skulle gärna se att ni skrev vilken BIOS version det är på moderkorten ni säljer.

Jag har tagit upp detta med ansvarig person hos oss. Detta är dessvärre inte möjligt i dagsläget. Då samma moderkort kan skeppas med olika versioner av BIOS skulle detta innebära en omöjlighet att kontrollera och rapportera på ett träffsäkert sätt. Jag håller dock med om att det är något jag skulle vilja se på hemsidan. Kanske hittar vi en lösning på detta i framtiden.

muSashi hade åsikter om vår hantering av hans order:

Citat:

Tycker det är fel att jag ska behöva betala 187,50kr, eftersom jag skrev till dom i god tid att skicka ordern samtidigt som mina övriga ordrar och jag har ingen möjligt att hämta ut paket just nu, upptagen med en massa jobb.

Vi beklagar självklart att vi dröjt med svaret på ert mail. Vi jobbar ständigt med att snabba upp vår hantering av inkommande ärenden. När det gäller avgift på ej uthämtad order reserverar vi oss att ta ut sådan i de fall där vi känner det befogat. Det innebär givetvis en kostnad för oss att skicka saker fram och tillbaks mellan lagret och butikerna. Om ni anser att ni blivit orättvist behandlad ber jag er kontakta oss per telefon för att reda ut det hela. Ni når oss som vanligt på 031-7102000.

liveordie ville gärna se att vi bjöd på frakten alternativt startade hämtbutik i Gävle:

Citat:

Alldeles för dyr frakt nu vet jag att det redan har nämnts men när jag såg att datorn jag plockat ihop för [närmare 22k] så tycker man att man ska får billig/gratis frakt. men nej 600 kr skulle ni ha för det =S

skaffa hämtbutik i gävle !

Vi försöker i första hand hålla låga priser på våra produkter. Detta hoppas vi att ni kunder uppskattar. Frakten innebär en merkostnad och för att kunna införa gratis sådan skulle vi behöva höja våra priser på hela sortimentet. Vi tycker att det är mest rättvist att man får betala för den vikt och volym man beställer.

Gällande hämtbutiker i andra städer än de som redan finns kan jag säga att det ligger för undersökning. Dessvärre kan jag inte kommentera detta vidare och ingenting är bestämt. Mitt tips till dem som skulle vilja ha en hämtbutik i sin stad är enkelt: se till att handla mycket och meddela era vänner att göra detsamma. Ju större kundkrets desto större chans.

Cyphris undrade om våra arbetstider:

Citat:

Jag har en ganska simpel fråga: Jobbar komplett på helger? alltså ihop-plockning av datorer och liknande?

Vårt lager jobbar även viss tid under helgerna för att kunna leverera ut varor i början av veckan. PC-byggarna jobbar enligt min uppgift inte på helgerna om inte speciella behov finns. Vid ovanligt högt tryck eller om vi saknar bemanning kan det givetvis förekomma att samtliga avdelningar jobbar på helgerna för att klara av de mål vi ställer, precis som på de flesta andra arbetsplatser. Vi har dock nästan alltid kundservicepersonal som svarar på mail under helgerna.

Maskingevär ställde följande fråga:

Citat:

Om jag köper denna

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346269

Vad kostar montering då?

Detta är ett så kallat "PC-i-delar" paket, vilket innebär att datorn levereras omonterad. Detta ser vi som en bra möjlighet för de som själva föredrar att stå för montering och test av systemet men vill veta att delarna är kompatibla med varandra.

mudden, jag skulle önska att ni kontaktar oss per telefon så att vi kan hjälpa er på bästa sätt. Även om vi försöker hålla oss så synliga och aktiva som möjligt på diverse forum vill vi helst inte sköta någon direkt support via denna kanal. Se kontaktuppgifter nedan.

Som vanligt vid frågor som inte passar här, eller som kräver mer akut behandling, rekommenderar jag er alltid att ringa oss på 031-710 20 00 eller maila på support@komplett.se. Tack för alla era inlägg! Ni hjälper oss att bli bättre!
Med vänliga hälsningar

Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelning

Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Varför kan ni inte erbjuda en mer friare konfiguering av datorpaket ?
t.e.x jag önskar andra sorters chassin än dom som erbjuds.

mvh / Anna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoonLady
Varför kan ni inte erbjuda en mer friare konfiguering av datorpaket ?
t.e.x jag önskar andra sorters chassin än dom som erbjuds.

mvh / Anna

Alla chassin passar ju inte till alla moderkort... Tror det är så "få" grejjer där för att dem enbart visar delar som är kompatibla med varandra.. Men jag är ingen expert så jag ska igentligen bara sitta ner och hålla tyst.
Mvh Martin

Visa signatur

- Antec 900 - Intel Core 2 Duo 3.0Ghz - Zalman CNPS9500 - Sapphire Radeon HD 4870 X2 2GB - 4 Gb Corsair RAM - 500Gb WD Caviar + 250 GB WD Extern - Corsair 550W -

Permalänk
Medlem

Det vore roligt om ni tog in några fler minnesproducenter, speciellt tänker jag på typ G.skill

Permalänk
Medlem

Asus Pundit P1-AH2, problem med Xp Sp3

Ang. Asus Pundit P1-AH2, problem med Xp Sp3

Får inga drivrutiner till moderkortet att fungera med Xp SP3, chassi/moderkort är inhandlat från er på komplett. Har ni (någon) en lösning på problemet?

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Kompenserad

+

Permalänk
Medlem

Hmm.. På måndag blir det den tredje veckan jag väntat på min dator. Förstår fortfarande inte vad som är problemet då jag endast får svar som "Din dator är inte monterad än" Men det står "Förväntat sänddatum 21/8"

Börjar fundera på att avbeställa ordern och beställa från ett företag som vet hur man sätter ihop en dator och skickar iväg den under den nämnda tidsramen som visas på hemsidan.

Otroligt seg leverenstid.

Visa signatur

- Antec 900 - Intel Core 2 Duo 3.0Ghz - Zalman CNPS9500 - Sapphire Radeon HD 4870 X2 2GB - 4 Gb Corsair RAM - 500Gb WD Caviar + 250 GB WD Extern - Corsair 550W -

Permalänk
Medlem

I en organisationsstorlek av kompletts samt i det segment de opererar i, IT, så är en sms-funktion om att leverens är inställd - inte en omöjlig funktion, vad tycker ni?

Ganska skrämmande dålig affärskultur om man ser till att det är ett multinationellt företag och jag tror, motiverat enligt grundläggande marknadsföringsteorier, inte kommer ge återkommande, nöjda kunder.

Mycket resurser läggs på att locka kunden i form av lagersaldo ner till st nivå, imponerande leverantider mfl. Men uppenbarligen tafatta försöka att upprätthålla sin marknadsföring..

Permalänk
Komplett.se

Kära medlemmar på Sweclockers,

Här följer svar på en del av de frågor som ställts under veckan:

MoonLady, precis som mudden skriver har vi valt att begränsa urvalet av chassin beroende på kompatibilitet. En annan stor anledning är att vi vill kunna snabba på produktionstiden och leverera produkten snabbare.

Thewli, jag kommer att framföra er önskan till vår inköpskoordinator. Om vi ser det möjligt att inkludera detta märke i vårt sortiment bör dessa inom kort finnas för beställning.

Klockad, jag skulle vilja rekommendera er att kontakta Asus på 08-58769407 och höra med dem om de känner till problemet. Ni kan annars givetvis kontakta oss på 031-7102000 för hjälp med felsökningen.

Aalleexx, jag beklagar verkligen att ni drabbats av en leveransförsening. Det är vår drivkraft och målsättning att samtliga ordrar som beställs innan klockan 17 skall levereras dagen efter. För att ni kunder skall kunna följa processen så bra som möjligt skickas ett sms ut när ordern är klar att hämtas. Det är givetvis viktigt att man väntar på detta innan man åker till vår butik. I vår information om hämtbutikerna står även detta angivet. Det är självklart viktigt för oss att ni känner er väl bemött i all vår kontakt med oss, oavsett om det rör sig om kundtjänst eller hämtbutiken och det är givetvis beklagligt om så inte varit fallet. Om ni kan kontakta mig på jt@komplett.se vill jag gärna se närmare på ert ärende.

Mudden, jag rekommenderar er att ta kontakt med vår kundtjänst på 031-7102000 så vi kan se över vad det är som gör att er order dröjer.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelning
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett.se no-no

Surfade runt efter en Garmin Forerunner 205 och hittade den för 1390:- hos Komplett.se, lagerstatus visade 5 st i lager (Läser på hemsidan om lagersaldo och får följande info: Grön bock betyder att varan finns på lager och är redo för direkt leverans. Vi visar exakt lagerstatus mellan 1 till 49 st.) kanon tänker jag, kan inte bli tydligare........

Lägger in en beställning 2008-08-23 08:11 och kan omgående se:
1) Lagerstatus ändras på produkten från 5 till 4 st i lager.
2) På min kontosida hos komplett ser jag min beställning med artikel, st, pris samt en Grön bock med orden Bekräftad bakom.

Fortsatt kanon !!!

Har sedan valt att få varan skickad till Hämtbutiken i Göteborg, och enligt Komplett.se så är helgbeställningar före söndagar 13:00 leveransklara i vald hämtbutik på måndagar, så min order ligger drygt dygnet före deadline.

Söndagen förflyter och jag loggar in och ser att det inte längre finns någon produktsaldo på den specifika produkten, dock blir jag inte speciellt orolig eftersom min order är bekräftad på Komplett.se.

Idag måndag gick man lite i väntans tider, inte för att jag nödvändigtvis behövde min pryl idag utan mer av spänning och längtan, jag ger det fram till strax efter 13:00 innan jag skickar ett mail till supporten på Komplett.se där jag frågar om varan är skickad och när den ankommer butiken i Göteborg.

Strax innan jag gör detta så tar jag även en skärmdump på min order hos Komplett.se då det bla på detta forumet varit en del klagomål på supporten och vill ha "bevis" om det skulle komma något svar som inte överrensstämmer med sanningen.

Svaret på mitt mail kommer rätt så snabbt och lyder:

"Bäste kund! er order har precis blivit avbokad på grund av att klockan ni beställt ej kommer att inkomma något mer. Beklagar detta, era pengar kommer återbetalas inom några arbetsdagar. Beklagar detta, önskar er dock välkomna att lägga en ny order. Med vänliga hälsningarDavid N, Kundservicekomplett.se"

Jag kliar mig lite i huvudet när jag läser detta första gången men inser sedan snabbt att jag kan sälla mig till skaran på missnöjda kunder och har följande frågor/kommentarer som vore trevligt att få svar på ifrån Komplett.se då det finns anledning att misstro en hel del information som finns på er hemsida och i ert kundbemötande.

1)Lagerstatus.............. Att skryta med ett realtidssaldo när det handlar om enheter emellan 1-49st är kaxigt men riktigt dålig service när ni inte står upp för det i verkligheten då det lurar kunden vilket ger er dålig publicitet.

2)Bekräftelse................ Att bekräfta mitt köp utan att se över att ni ens kan bekräfta det är dålig service då det lurar kunden.

3)Betalning........... Att reservera/dra pengar från mitt Visa kort innan ni kontrollerat att varan finns är dålig service, att sedan svara mig att jag kommer att få dom åter inom ett par arbetsdagar är oförskämt! Vad ger er rätt att använda mina pengar som kredit för er verksamhet när ni inte har varan jag beställt? Det minsta jag begär att ni kontrollerar detta innan ni reserverar/drar pengar ifrån folks kort.

4)Kundservice........... INGEN från Komplett.se mailar/ringer/sms:ar mig i ärendet och meddelar mig att produkten tyvärr utgått ur sortimentet, utan detta kommer fram först när jag kontaktar er.
Svaret från er support ett sk. politikersvar ifrån en grundmall där det beklagas väldigt mycket men som lämnar mycket mer att önska, tex någon speciallösning på om jag väljer Forerunner 305 istället, men nej inget konstruktivt eller innovativt alls kommer ifrån supporten. Svaret borde dessutom innehålla personlig info med svar på dessa punkter 1-3 utan att jag skall be om det, kundvård är A och O och hade kundservice svarat mig något i stil med följande hade jag besparat er denna negativa skrivelse:

"Bästa Kund!

Vi måste tyvärr meddela att produkten ni beställt utgått ur sortimentet. Hur vårt lagersaldo samt er orderbekräftelse lyckats vara så missvisande är för mig i nuläget omöjligt att svara på men finner det oacceptabelt och kommer att ta reda på mer fakta och återkommer till dig snarast med en förklaring. Den enda lösning jag ser direkt på problemet är att vi kommer överrens om ett specialpris på Garmin Forerunner 305 istället, om du är intresserad ?
Vidare visar det sig tyvärr så att vi redan reserverat pengar ifrån ert Visa kort trots att produkten inte fanns på lager, detta skall egentligen vara omöjligt men har på något sätt lyckats, jag skall även gällande detta ta fram mer fakta och se vad det kan bero på samt hur vi kan undvika att detta drabbar dig och våra andra kunder i framtiden.
Med vänliga Hälsningar / Kundservice"

Så med detta långa inlägg säger jag...

Med min första och sista beställning hos Komplett.se kan jag inte rekommendera deras tjänster till någon.

Mvh
Robert

Tilläggsinfo 16:30:

Sökte precis nu på Komplett.se på "Garmin Forerunner" och ser att Ni nu anger lagersaldo 1st på 205:an.

Man blir riktigt snurrig på Er hemsida måste jag säga, Ni meddelar mig att produkten utgått och makulerar min beställning och lägger sen upp produkten igen på sidan ???

När skall man ta Era lagersaldon på allvar ?

Tilläggsinfo 18:30:

Fortfarande lagersaldo 1st, har även skickat 2 svar på svaret jag fick från kundservice/supporten med antal frågor samt om Ni tänker reservera den enhet Ni nu har i lager till mig, men inte ett ljud.......

Permalänk

Hej,

Jag måste säga att jag varit nöjd med komplett än så länge och har fått bra och snabba svar på de frågor jag har haft. Dock så måste jag säga att jag ogillar uthämtnings butiken i Malmö. Att placera en butik för utlämning av dator delar på en gågata övergå mitt förstånd.

Permalänk
Medlem

Tilläggsinfo 26/8 06:55:
Nu är produkten Garmin Forerunner 205 borttagen igen på hemsidan, är det någon nervös programerare som har lite för lite att göra som roar sig med att lägga till/dra ifrån enheter ??

Och givetvis heller inget svar från supporten.....

Permalänk
Medlem

För något år sedan hade ni mycket bra dealar på OCZ minnen och hade dessa ofta som veckans vara.
Vet inte om det var något innoficiellt samarbete ni hade med OCZ ?
Iallafall så var det en person ifrån OCZ och skrev här i forumet på SweC (Han skrev på engelska och presenterade sig som representant för OCZ) samtidigt som ni körde fina dealar med dessa minnen.

Kommer detta att hända igen ? Snart dax att gå över till DDR3 och då hade ju detta varit perfekt. Även deras nya SSD diskar är mycket intressanta...

Veckans vara och nice price ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Tilläggsinfo 26/8 13:05:
Nu har det gått snart ett dygn och supporten/kundservice har inte svarat på något av mina påföljande 3 mail...........

Har nu beställt varan hos en annan leverantör (BRC i Malmö AB) som visade lagersaldo 3st och efter dubbelkontroll med deras kundservice så hade dom också 3st i lager.

Lade min beställning, fick sedan inom 5 minuter 2 mail från deras kundservice, först bekräftelse på att min order är mottagen och sedan att ordern är packad och klar för leverans ifrån dom och info att kolliid kommer i ett separat mail senare i eftermiddag när paketet är hämtat ifrån deras lager.

En stor skillnad på customer service mot komplett.se ...........

Produkten kostade förvisso 276:- mer än hos komplett men klart bevisat att billigast inte lever upp till sin egen marknadsföring och sedemera kundförväntningar.

Så ett visdomsord till alla som är som jag.....(iallafall som jag var innan detta)......

Snålheten bedrar i princip alltid visheten på något sätt.

Mvh
Robert

Permalänk
Medlem

Hej!

Något jag upptäckt att jag saknar lite nu och då på komplett är detaljerad specifikation på en vara.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Komplett.se

Kära medlemmar på Sweclockers,

Jag skall här försöka svara på några av de frågor som uppkommit på forumet.

role har skrivit en hel del om en Garmin Forerunner som inte kunde levereras. Jag har kontaktat användaren via våra vanliga kontaktkanaler och givit mitt svar på de frågor somhan har ställt där. Som utdrag ur detta kan följande vara värt att nämna:

Citat:

För det första, när det gäller en produkt som visats i lager på hemsidan men sedan rapporterats som EOL (end of life):

Det förekommer ibland att det är en differens mellan vårt affärssystem och vårt webbgränssnitt. Rena lagerdiffar är sällsynta utan det handlar oftare om att hemsidan inte "hinner med" att uppdatera statusen på olika varor. Detta kan bero på en hastig minskning i saldot av produkten i fråga. Självklart är det högst beklagligt att ni drabbats av en sådan felvisning.

När det gäller reservationen av era pengar:

Så fort ni rapporterar till banken att ni vill göra ett köp på en viss summa så reserverar banken pengarna på ert konto/kort. Detta innebär inte att pengarna förs över till oss, de finns fortfarande på er bank och har aldrig varit hos oss. När vi sedan "släpper" reservationen hos banken, i samband med att er order avbokas, tar det sedan några arbetsdagar innan pengarna åter är disponibla på ert konto. I vissa fall har kunder kunnat kontakta sin bank för att be dem släppa på reservationen tidigare, men det är något mellan er och er bank. Vi har alltså inte "lånat" pengarna under tiden. Först när en vara skickas från lagret görs själva faktureringen och pengarna dras definitivt.

role har även blivit erbjuden att köpa en bättre modell till reducerat pris som lösning på själva problemet.

Tarasus, vi har inte alltid möjlighet att skriva ut detaljerade specifikationer på vissa varor. Oftast är det redan på gång, men behandlingstiden kan vara på några dagar. Jag rekommenderar er att kontakta oss på 031-7102000 för att se ifall våra agenter har mer information på de produkter ni undrar över.

Bogey, av naturliga skäl kan jag dessvärre inte uttala mig om kampanjer tillsammans med tredje part. Jag tror ni har förståelse för detta. Vi jobbar ständigt med att hitta nya, spännande kampanjer och samarbeten som vi tror kan vara av intresse för våra kunder!

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelning
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Uppdaterat 26/8 15:50.

Stämmer mycket riktigt att Johan på Komplett tog sig tid att svara på mina frågor med rätt utförliga (om än med vissa felaktigheter enligt mig) svar och ett erbjudande om att köpa en annan produkt till reducerat pris vilket jag uppskattar.

Lite utdrag på svar ifrån Johan och motsvar ifrån mig:

1) Det förekommer ibland att det är en differens..........

Om detta är sant så använder ni Er utav falsk marknadsföring på hemsidan där denna info ej finns att finna någonstans, däremot finns följande citat:

" - Grön bock betyder att varan finns på lager och är redo för direkt leverans. Vi visar exakt lagerstatus mellan 1 till 49 st. artiklar och sedan i intervaller om 50-99, 100+, 500+, 1000+ och 2000+. "

"När vi har mottagit och registrerat din order kommer den beställda varan bli reserverad för dig. Med andra ord - det är lagerstatusen i beställningsögonblicket som gäller, inget annat. På detta sätt kan vi garantera att den som beställer varan först också får den först. Ett vanligt kösystem helt enkelt."

2) Gällande reservering utav pengar på Visa kort.........

Här kan jag inte argumentera mer då det är över mitt kunnade, det låter rimligt även om jag fortfarande anser att det inte skall gå att reservera pengar på Er hemsida på produkter som inte finns, så lite tillbaka till Era egna citat från hemsidan om Ert realtidssaldo. Hade det stått 0st hade jag ju aldrig kunnat beställa från första början eller hur ?

3) Orderbekräftelse trots att varan utgått ur lager.........

Återigen tillbaka till Era egna citat från hemsidan om realtidssaldo.

4) Tack för erbjudandet om att köpa en annan produkt till ett billigare pris, men jag avböjer vänligen då jag beställt Garmin Forerunner 205 ifrån en annan leverantör redan.

5) Er Kundservice tycker jag Ni borde jobba mer på, jag som kund skall inte förekomma Er, Ni skall förekomma mig med besked om att varan utgått ur Ert sortiment eller med reserverbjudanden etc, inte komma på det i samma stund som jag kontaktar Er i ärendet.

Tycker att Komplett.se skall tona ner sin marknadsföring kraftigt gällande realtidssaldot då det erkänns ovan i Johans svar att det ibland kan förekomma skillnader, detta är nog en sanning med modifikation då det på detta forumet samt flera andra är otaliga människor som är utsatta för att lagersaldot varit totalt felaktigt.

Men återigen, snålheten och visheten är inte kompatibla och anser fortfarande inte att jag kan rekommendera deras tjänster till någon.

Mvh
Robert

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Tror nog mer Johan menar att det är en differens i form av att inget webbsystem kan vara i realtid, det räcker att du såsar lite länge på sidan (utan att du uppdaterar den så är lagersaldot inaktuellt).

Även om du beställer mycket och om det tar lång tid från att du lägger första varan i varukorgen tills du klickar på slutför köp så kan andra hinna före.

Trist men sant

Helt korrekt. Jag skulle kanske varit tydligare i min formulering där.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén,
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Tror nog mer Johan menar att det är en differens i form av att inget webbsystem kan vara i realtid, det räcker att du såsar lite länge på sidan (utan att du uppdaterar den så är lagersaldot inaktuellt).

Även om du beställer mycket och om det tar lång tid från att du lägger första varan i varukorgen tills du klickar på slutför köp så kan andra hinna före.

Trist men sant

Westbound = förklädd Komplett.se arbetare ?

Skämt åtsido......

Jag kan bara tala för min egen erfarenhet, min beställning lades en lördag morgon runt 08:00 snåret på en produkt med 5st i lagersaldo, jag såsar inte vid datorn och beställde bara en produkt och att det var minst 5 andra inloggade just på den specifika produkten vid den tidpunkten är osannolikt om än inte en total omöjlighet... Men det måste ju vara så det gått till eftersom annars tog produkten slut redan på fredagen eller ännu tidigare beroende på hur ofta webbsystemet blir uppdaterat mot det reella saldot.

Om inget webbsystem kan vara i real så blir det bara tillbaka till ruta 1, nämligen att Komplett.se svänger sig med marknadsföring som inte överrensstämmer med verkligheten.

Ogillar skarpt när den lille mannen alltid skall bli lurad av stora stygga vargen, vilket man blir när man är blåögd och tror på rader som:

" - Grön bock betyder att varan finns på lager och är redo för direkt leverans. Vi visar exakt lagerstatus mellan 1 till 49 st. artiklar och sedan i intervaller om 50-99, 100+, 500+, 1000+ och 2000+. "

"När vi har mottagit och registrerat din order kommer den beställda varan bli reserverad för dig. Med andra ord - det är lagerstatusen i beställningsögonblicket som gäller, inget annat. På detta sätt kan vi garantera att den som beställer varan först också får den först. Ett vanligt kösystem helt enkelt."

Så jag vill bara medverka till att Komplett.se tar sitt ansvar och tonar ner sin marknadsföring så slipper fler folk bli sura = bättre för både kunden och framförallt Komplett.se.

Mvh
Robert

Permalänk
Medlem

Tänkte slå till på en ny dator, tittade på packerbjudanden och fick fram något i min prisklass:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159 6.995:-

Var säker på att jag hade sett detta packetet 500kr billigare förra veckan och började bli fundersam, tog fram alla prudukter från Komplett från lista i URL och fick fram priset 6.877:-.

Så nu förstår jag inte vart själva erbjudandet ligger här, bli grundlurad?

Antagligen är det billigare än 6.877kr för ni säljer inte bulk 550w men likvärdig ligger på 695kr men för det priset får man en 650w med 8sata istället för 4s, så dra i från en hundring till minst.

Nu kommer jag självklart inte beställa detta super erbjudandet men undrar också hur många som har blivit lurade.

För guds skull ta bort "Antistatisk Armlänk 1.8 meter BW-106BL-L4" från packerbjudanden, ingen tror på att en sketen sladd med krokodilklämma kostar 119kr när det räcker med att ta tag i elementet för att unvika statisk elektricitet.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Tänkte slå till på en ny dator, tittade på packerbjudanden och fick fram något i min prisklass:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159 6.995:-

Var säker på att jag hade sett detta packetet 500kr billigare förra veckan och började bli fundersam, tog fram alla prudukter från Komplett från lista i URL och fick fram priset 6.877:-.

Så nu förstår jag inte vart själva erbjudandet ligger här, bli grundlurad?

Antagligen är det billigare än 6.877kr för ni säljer inte bulk 550w men likvärdig ligger på 695kr men för det priset får man en 650w med 8sata istället för 4s, så dra i från en hundring till minst.

Nu kommer jag självklart inte beställa detta super erbjudandet men undrar också hur många som har blivit lurade.

För guds skull ta bort "Antistatisk Armlänk 1.8 meter BW-106BL-L4" från packerbjudanden, ingen tror på att en sketen sladd med krokodilklämma kostar 119kr när det räcker med att ta tag i elementet för att unvika statisk elektricitet.

Hej Bootcha,

Jag har talat med ansvarig för "Pc i delar" om detta. Vi hade inte specificerat ut samtliga tillbehör som medföljer i paketet på hemsidan, detta är nu korrigerat. Priset för de separata delarna överstiger nu paketpriset så som man kan förvänta sig.

Antistatarmbandet är en viktig del av paketet då detta säkerställer att inga fel på grund av statisk elektricitet uppkommer under monteringen.

Vi tackar för uppmärksamheten och åsikterna, det hjälper oss i vårt ständiga jobb att förbättra vår verksamhet och våra erbjudanden.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett-Johan.

Det är snart dags för en ny dator varpå jag undrar vad denna "Bulletin" från Lian-Li innebär för kompletts kunder.

"All Lian Li cases sold by Komplett Norway will not comes with any warranty & after-service from Lian Li and Microplex"

http://www.lian-li.com/v2/en/contact_us/index1.php

Vore tacksam för svar

Vänliga hälsningar

ska-snart-köpa-ny-dator-Johan

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Hej Komplett-Johan.

Det är snart dags för en ny dator varpå jag undrar vad denna "Bulletin" från Lian-Li innebär för kompletts kunder.

"All Lian Li cases sold by Komplett Norway will not comes with any warranty & after-service from Lian Li and Microplex"

http://www.lian-li.com/v2/en/contact_us/index1.php

Vore tacksam för svar

Vänliga hälsningar

ska-snart-köpa-ny-dator-Johan

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=469...

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att komplett precis har tappat minst 2 st av deras mest kompetantaste FLS/First service och att MR Johan Thoren har ett par gigantiska hål att fylla,.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Hej Komplett-Johan.

Det är snart dags för en ny dator varpå jag undrar vad denna "Bulletin" från Lian-Li innebär för kompletts kunder.

"All Lian Li cases sold by Komplett Norway will not comes with any warranty & after-service from Lian Li and Microplex"

http://www.lian-li.com/v2/en/contact_us/index1.php

Vore tacksam för svar

Vänliga hälsningar

ska-snart-köpa-ny-dator-Johan

Hej Johan,

För närvarande har vi 24 månaders garanti på de Lian-Li chassin vi säljer. Individuella företags uttalanden av detta slag påverkar givetvis inte det lagstadgade ansvar vi har mot våra kunder. Detta gäller självklart även konsumenters treåriga reklamationsrätt.

Vid defekter på chassin från Lian-Li tar vi helt enkelt in dem till oss för undersökning och lämplig åtgärd.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hejsan!

Har skickat mail till er med.

Ligger till så här, jag beställde en dator förra veckan, och det sades att grafikortet då skulle komma in 9/9, igår allstå.

Nu under helgen, och tills idag har jag fått 3-4 mail, om att allt ändras och donas framåt.

Och nu när jag kollar på Sapphire 4870x2, Står det att ni får in i Oktober? Kan det verkligen stämma, kommer jag få vänta så länge på en datorn?

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ta leveransdatum direkt med kundtjänst istället?

Permalänk
Avstängd

jag kan säga så här jag har 2 saker som jag vill att Komplet ska ändra på innan jag överhuvudtaget handlar där igen.

1.INGA personliga garani kvitton .,med det vill jag mena att skulle jag en dag vilja sälja produkten till en snubbe på andra sidan Sverige så ska han inte behöva ta kontakt med mig för att göra en RMA ifall produkten går sönder

2.Fler betalnings sätt lägg till att man kan betala med hjälp av ett ocr nummer o man betalar alltså direkt från sin internet bank ,samt sänk frakt kostnaderna o sätt dom efter hur stor varan är exempel en dvdbrännare till datorn ska inte måsta kosta 400kr inkl frakt då köper man hellre den på en lokal datorbutik.
Detta är en av dom större skälen att jag hellre köper via www.datorbutiken.com istället

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.