Permalänk
Medlem

Posta gärna lite resultat när ni hunnit klocka dom lite.

Permalänk
Medlem

yes, klockade i en kvart ungefär å småpillade lite. har nu fått upp den i 4208mhz. 443*9.5. ökade volt lite, men inte så värst mkt, minns inte vad idlevolten låg på, men i load ligger den på 1.232/1.240 enligt cpu-z, med en temperatur på ca 48 grader i realtemp, ca 10 grader mer i everest. vilken är att lita på? hur som helst, hittills 7 minuter stabilt i orthos, verkar vara riktigt trevlig processor dehär! Är så in i h*lvete nöjd hittills

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Visa signatur

GA-P35-DS4 | E8500 3160 MHz @ 4303 MHz | Ultra-120 Extreme | 3x Noctua | GeForce 8800GTS 512MB | http://www.minhembio.com/Kneeclass

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga resultat, får jag liknande så blir jag också extremt nöjd.

Vad är en säker spänning att köra den 24/7 i?

Har en noctua att kyla den med.

Permalänk
Medlem

ja och mer ska jag ge:) ska väl lägga upp en cpuz när jag har haft lite mer tid, ser att kneeclass har 4.3ghz på 1.360v, jag har 4.2 ghz på 1.304v, så jag ska väl ge lite mer:) kneeclass, vad har du för temperaturer? mäter du med realtemp? den verkar vara den enda som visar rätt? Åsa-Nisse, säker spänning antar jag ligger under 1.4-1.5 volt. körde min e6750 i 1.6 volt så jag tror inte det är så farligt bara man kyler den bra:)

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Min ligger på ca 62-65 grader i full load i orthos.

Är ganska nöjd med 4303 mhz

Vet inte om jag ska försöka nå 4400mhz eller inte.

Visa signatur

GA-P35-DS4 | E8500 3160 MHz @ 4303 MHz | Ultra-120 Extreme | 3x Noctua | GeForce 8800GTS 512MB | http://www.minhembio.com/Kneeclass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kneeclass
Min ligger på ca 62-65 grader i full load i orthos.

Är ganska nöjd med 4303 mhz

Vet inte om jag ska försöka nå 4400mhz eller inte.

Kan ju alltid testa, behöver du inte öka Vcore så mycket kan det ju vara värt det, om inte annat ser du var det börjar krävas mycket Vcore för en liten ökning i MHz, sedan är det väl bra om man backar en bit från den punkten.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en ny disk från inet, blev en

640GB Western Digital Caviar SE SATA II WD6400AAKS

Men nu ser jag att dom har

750GB Samsung SpinPoint F1

för ungefär samma pris.

Tycker ni jag ska byta min Western mot Samsungen?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk

På min står det: S-spec SLB9K, betyder det att min är en E0?

Visa signatur

Antec 300, Intel C2D E8500, Asus P5Q Pro,
Corsair 550w, Corsair 6gb XMS2 6400, Club3D HD4850, Seagate barracuda 7200.11 320 gb. Å vista 64bit =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indianajöns
På min står det: S-spec SLB9K, betyder det att min är en E0?

japp

Permalänk

Fick en E0 jag med :). (mycket bra service på Inet!)

Har inte riktigt försökt klocka den men drog upp den till FSB på 400 och då 3.8 Ghz, allt annat på auto. Hann inte köra Orthos så länge men det verkar stabilt.

Enda är att min kylare Scythe Ninja2 är lite kass. Kommer upp i 62-65 grader orthos full load (48 idle) vilket kan tyckas vara lite högt. Volten är på lite drygt 1.2 enligt CPU-Z men vet inte om det är att lita på.

Ska jag byta kylare eller kylpasta (nu Arctic Silver 3)?

E8500 E0, Asus P5Q-E, 4 Gb Corsair 6400, Radeon 4850, Antec Threehundred chassi.

Permalänk
Medlem

wunderbaum, vilket program har du för att se tempsen? verkar som att Real temp är det enda program som läser av temperaturerna rätt, då alla andra visar 10 grader för mkt. så du kanske har 52 grader?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axan
Jag beställde en ny disk från inet, blev en

640GB Western Digital Caviar SE SATA II WD6400AAKS

Men nu ser jag att dom har

750GB Samsung SpinPoint F1

för ungefär samma pris.

Tycker ni jag ska byta min Western mot Samsungen?

nej din är bättre.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gregk
japp

Wiiihoooo!

Visa signatur

Antec 300, Intel C2D E8500, Asus P5Q Pro,
Corsair 550w, Corsair 6gb XMS2 6400, Club3D HD4850, Seagate barracuda 7200.11 320 gb. Å vista 64bit =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indianajöns
Wiiihoooo!

jo, jag hoppas att jag slipper bli den första som inte får den nya steppingen, beställde när det var ca 0 st kvar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
wunderbaum, vilket program har du för att se tempsen? verkar som att Real temp är det enda program som läser av temperaturerna rätt, då alla andra visar 10 grader för mkt. så du kanske har 52 grader?

Tack, med Realtemp är tempen ca 10 grader lägre.

Inte helt fel, 3.8 Ghz, lätt som en plätt (stabil nu efter 23 min...)

Permalänk

Nu har jag hunnit stressa min cpu lite mer.
Spelade Cod4 i 5 timmar och så körde jag 1 timme orthos.

Va tvungen att öka vcoren ytterligare lite så nu ligger den på 1,36v + lite lite till.

100% stabil på 4303mhz

100% load = 68 grader men peakar på 70 ibland.

Funderar på om jag skulle köpa bättre kylpasta då jag för tillfället använder den pasta som följde med min TRUE.

Skulle säkert kunna få den att gå i 4400 med lätthet.. men efter som den är så våldsamt stabil just nu vill jag inte peta på den.

Visa signatur

GA-P35-DS4 | E8500 3160 MHz @ 4303 MHz | Ultra-120 Extreme | 3x Noctua | GeForce 8800GTS 512MB | http://www.minhembio.com/Kneeclass

Permalänk
Medlem

Nice.

Trodde min var stabil i 4180 MHz (9,5x440) efter 10,5 timmar i orthos, men så öppnade jag firefox och sedan msn live, då fick jag en bsod. :/

Hade 1,35 Vi BIOS men i windows, under load visade cpu-z bara 1,264 V.

Vet inte om det är lönt att försöka få den stabil i 4+ GHz eftersom man verkar behöva höja spänningen mer och mer, att dra upp den till 1,4 V är ju nästa steg om jag vill få den stabil i 4,2+ GHz?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Nice.

Trodde min var stabil i 4180 MHz (9,5x440) efter 10,5 timmar i orthos, men så öppnade jag firefox och sedan msn live, då fick jag en bsod. :/

Hade 1,35 Vi BIOS men i windows, under load visade cpu-z bara 1,264 V.

Vet inte om det är lönt att försöka få den stabil i 4+ GHz eftersom man verkar behöva höja spänningen mer och mer, att dra upp den till 1,4 V är ju nästa steg om jag vill få den stabil i 4,2+ GHz?

Jag ska ta en bild på hur det ser ut i mitt bios när jag kommer hem från jobbet idag.

Det är inte bara vcore jag ändrat.

Visa signatur

GA-P35-DS4 | E8500 3160 MHz @ 4303 MHz | Ultra-120 Extreme | 3x Noctua | GeForce 8800GTS 512MB | http://www.minhembio.com/Kneeclass

Permalänk
Medlem

Samm problem har jag haft med min q6600 i evigheter, sen tog jag ett samtal med min bäste vän(GOOGLE) o vips lite tips till fel sökning.

mina bsod kom vid surfning och online spel.
det va någon driv till moderkortet som strula, tänkte inte dra in nåt sånt allt funka ju med vista direkt så jag brydde mig inte, men tjo inte en bsod på flera veckor nu o högre klock!

kan vara tänkvärt för mhz pundare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kneeclass
Jag ska ta en bild på hur det ser ut i mitt bios när jag kommer hem från jobbet idag.

Det är inte bara vcore jag ändrat.

Låter bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Nice.

Trodde min var stabil i 4180 MHz (9,5x440) efter 10,5 timmar i orthos, men så öppnade jag firefox och sedan msn live, då fick jag en bsod. :/

Hade 1,35 Vi BIOS men i windows, under load visade cpu-z bara 1,264 V.

Vet inte om det är lönt att försöka få den stabil i 4+ GHz eftersom man verkar behöva höja spänningen mer och mer, att dra upp den till 1,4 V är ju nästa steg om jag vill få den stabil i 4,2+ GHz?

Har du Loadline Calibration påslagen? På vissa moderkort funkar den så "bra" att den ger ett litet vboost istället för vdroop. Det kan ge stabilitet i load och bsod när du idlar

Vad är din vcore i load och i idle?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gregk
Har du Loadline Calibration påslagen? På vissa moderkort funkar den så "bra" att den ger ett litet vboost istället för vdroop. Det kan ge stabilitet i load och bsod när du idlar

Vad är din vcore i load och i idle?

1,264 V i idle och 1,232 i load, och i BIOS är det 1,30 V (tror dom siffrorna stämmer, spelar lite nu så kan inte kolla just nu).

Finns loadline calaibration i mitt BIOS, har ett Gigabyte EP45-DS3 bios F8 (och ska det isf vara enablat eller disablat)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
1,264 V i idle och 1,232 i load, och i BIOS är det 1,30 V (tror dom siffrorna stämmer, spelar lite nu så kan inte kolla just nu).

Finns loadline calaibration i mitt BIOS, har ett Gigabyte EP45-DS3 bios F8 (och ska det isf vara enablat eller disablat)?

om det är disablat och du får bluescreens i idle så kan det iaf inte vara felet

Asus P5Q serien får en vboost av LLC, så jag tänkte att detta kanske var fallet

om du ska ha det enablat eller inte beror mest på vad du vill ha, vissa säger att det krävs mer vcore i load med det på, andra att det är lättare att få stabila overclocks. Du borde testa det själv någon gång, men se till att fixa dina bluescreens först.
Kneeclass skulle posta bilder från hans bios, det kanske hjälper

Permalänk
Medlem

hur högt har ni kommit med era e8500 nu då?:) min ligger på 4408mhz just nu, 1.4v i cpuz, 1.45 (tror jag) i bios, då är den stabil i minst en timme i orthos iaf.. temperaturer upp emot 66 grader efter ett tag, med zalman 9700led på lågt varvtal, blir att skaffa en TRUE snart

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
hur högt har ni kommit med era e8500 nu då?:) min ligger på 4408mhz just nu, 1.4v i cpuz, 1.45 (tror jag) i bios, då är den stabil i minst en timme i orthos iaf.. temperaturer upp emot 66 grader efter ett tag, med zalman 9700led på lågt varvtal, blir att skaffa en TRUE snart

Hur högt kan man höja spänningen och kunna köra 24/7 med den så?

Har som sagt en E8500 E0.

Permalänk
Medlem

Hur går det för er alla med era E0 cpu's klockar de bra eller??
Vill se lite screens!!

Visa signatur

| MSI P35 Platinum | C2D E6700 | Crucial BallistiX TRACER 6GB PC2-6400 | ASUS 8800 GTS 640MB | 960GB HDD, Raid 5 | Corsair 750W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backspace
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Något fel på den tråden?

AJ då ledsen!

Visa signatur

| MSI P35 Platinum | C2D E6700 | Crucial BallistiX TRACER 6GB PC2-6400 | ASUS 8800 GTS 640MB | 960GB HDD, Raid 5 | Corsair 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kneeclass
Jag ska ta en bild på hur det ser ut i mitt bios när jag kommer hem från jobbet idag.

Det är inte bara vcore jag ändrat.

Hur går det med bilderna?

Min är stabil i 9,5x450 ~4275 MHz och då har jag spänningen satt till 1,4 V i BIOS, i load får den 1,312 V, har också höjt volten till MHC med 0,1 V till 1,2 V.

Testade med 1,45 V och 460 i FSB men den startade om när jag körde linpack (vilket pressar upp värmen mycket mer än vad orthos gör och mycket snabbare).

Det känns snarare som ett värmeproblem än att processorn inte vill högre.