Permalänk

Asus P5Q Pro vs Gigabyte GA-EP45-DS3

Som ni kanske anade när ni läste rubriken så undrar jag vilken som är bäst,
Asus P5Q Pro eller Gigabyte GA-EP45-DS3?

Kommer kanske köra Crossfire

Snabba svar vore trevligt, ska köpa så snart jag kan

Visa signatur

Antec 300, Intel C2D E8500, Asus P5Q Pro,
Corsair 550w, Corsair 6gb XMS2 6400, Club3D HD4850, Seagate barracuda 7200.11 320 gb. Å vista 64bit =)

Permalänk
Medlem

Vet inte med Gigabyte men är grymt nöjd med mitt Asus PQ5 Pro, hur stabil som helst. Dock vet jag inte hur det funkar med crossfire ingen expert men läst nåt om att har man 2 kort kör man ena slotet på x8 och andra x16, alltså inte båda på x16. Rätta mig om jag har fel..

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Avstängd

går Asus PQ5 Pro att flasha till ett PQ5 premium?

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk

Ska nog köpa ett P5Q Pro så jag kan nog passa på att fråga MickeBu: är det något man bör tänka på innan man installerar OS? Några inställningar i bios eller liknande?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Enda jag gjorde var att installera det som fanns på cdn som följer med jag kör windows vista 64 utan problem iaf.

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradiddle
Ska nog köpa ett P5Q Pro så jag kan nog passa på att fråga MickeBu: är det något man bör tänka på innan man installerar OS? Några inställningar i bios eller liknande?

Att säga åt dumfan till kort att jag vill boota från cd'n först.. För det ville inte moderkortet...

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett Gigabyte GA-EP45-DS3, och kan bara tala bra om det. Finns inte så mycket att säga förutom att det håller samma utmärkta kvalitet som mitt förra Gigabyte kort.

Permalänk
Avstängd

Tycker att Asus och i synnerhet deras BIOS blivit väldigt dåliga på senare tid. Mina tre senaste asuskort har haft följande fel.

1. Ett serverkort för dubbla xeon där acpitabellerna var ofullständiga. Det gjorde det svårt att installera vissa operativ.

2. Ett p4-kort där jag inte kunde stänga av USB. Gjorde jag det så skrek bios på att det var för hög spänning på USB och stängde sen av maskinen.

3. Nu senast ett P5E-V som inte ens bootar om man stänger av det interna ljudet.

Men det är ju mina egna begränsade erfarenheter. Tre kort är ju inte riktigt bra som statistiskt underlag