Permalänk
Medlem

Suddig bild

Precis köpt ny dator....men har problem med suddig bild, kör med 2 st 4850! Har tyvärr inte så bra koll längre på datorer.....måste vara nån inställning eller drivrutin som saknas! har provat o mixtra med inställningar i catalyst...men utan framgång! plz lite hjälp!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm, platt eller tjock? Vad kör du för kabel mellan skärmen och datorn, VGA eller DVI?

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem

Kör med viewsonic 2235 platt.....kört med den innan på min gamla datorn med väldigt bra resultat! kör med dvi! Varit med om det här innan för länge sen, då var det drivrutiner som fattades! bilden känns "fattig" o man blir trött i ögonen efter en kort stund! Behöver datorn tills måndag iom jobb!

Läst att man kan testa datorn på något sätt...hur?

Provade o ta bort drivrutiner och på nytt lägga in dem....fick upp att installtionsprogammet hittade ingen drivrutin som var kompatibel med den aktuella maskinvaran eller operativsystemet! Ska sägas att jag kör med en "snålis" win XP pro ENG student.....kanske det som krånglar?

Ni som har ATI radeon 4850......hur många cd-skivor medföljde som installationscd? har ni nån som heter ATI tech. inc installation disk video?? jag har bara en som heter ATI radeon graphics!