Permalänk
Avstängd

4870 800mhz-850mhz på orginalvcore.
beror på kylning också.

4870/4850 kan köras i crossfire läge med prestanda som 2st 4850.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper

4870/4850 kan köras i crossfire läge med prestanda som 2st 4850.

Crossfire X ?
Men får man inte ut mer av 1 st 4870 + 1 st 4850 Versus 2 st 4850 ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Crossfire X ?
Men får man inte ut mer av 1 st 4870 + 1 st 4850 Versus 2 st 4850 ?

nej.

körs efter den lägre klockade kortet.
de tester jag sett visar samma prestanda som 2st4850.

dock inte en dålig lösning med tanke på prestandan och pris.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
nej.

körs efter den lägre klockade kortet.
de tester jag sett visar samma prestanda som 2st4850.

dock inte en dålig lösning med tanke på prestandan och pris.

Okay, tack för svaret Flopper.

Lite förvånande och synd tycker jag allt att det är att de vassare 4870 degraderas till 4850 vilket innebär att vitsen med detta versus bara 1 st 4870 minskar.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Okay, tack för svaret Flopper.

Lite förvånande och synd tycker jag allt att det är att de vassare 4870 degraderas till 4850 vilket innebär att vitsen med detta versus bara 1 st 4870 minskar.

bara att voltmodda 4850 dock.

900mhz eller så.
då får man ut lite mer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

priset är nu tillbaks på normala nivåer, nu får vi se hur dom kommer lösa det med alla som beställt
än så länge har min order inte tagits bort i alla fall

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt för det tidigare billiga priset får ju gärna meddela här hur det har gått för er.

Permalänk
Medlem

Det där priset är nog inte alls omöjligt.

Jag såg motsvarande priser på 4870 i Japan för två veckor sedan. Det var iofs i butik så priset var antagligen ännu billigare på nätet.

¥30 000 = nästan exakt 1750:-

Visa signatur

Ungos

Permalänk

Orderbekräftelsen jag fick idag säger fortfarande 1745:) hoppas.

Permalänk
Medlem

Det är bara att grattulera er om den ordern går igenom.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Avstängd

Skrev lite till supporten till misco. Här får lite lite information.

K = kaazlav (alltså jag)

S= Support på misco alltså

K: Hej. Jag undrar när ni kommer få hem detta grafikortet mede dettta art nummer 697595 ?

S: Hej! Då detta är en beställningsvara så finns det inget prel datum att ge.

K: Är det säkert att den enns kommer komma in lager då?

S: Hej! Ser att nu att det finns ett prel datum hos en utav våra leverantörer och det är 1/9.

K: Är det säkert att ni kommer få in den då ? & för det priset:)?

S: Som jag skrev så är det ett prel datum till vår leverantör och inte till oss.
Vi får inte hem denna atikel utan en beställning är gjord.
Priset idag är 2017 kt + moms Summa 2521 kr.

K: Okej, det står ju 1800 på sidan

S: Priset på hemsidan visar den summan som jag har angivit idag.
Det är dagspriser på alla varor.

K = kaazlav (alltså jag)

S= Support på misco alltså

/kaazlav

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt dom kan noll och alla priser uppdaterar automatiskt men har man tur så slinker ordern igenom för ingen sitter och kollar sådant längre.

Är lite förvånad att man upptäckte felet hos grossisten så fort då man kan ännu mindre där fast alltid är det någon småhandlare som upptäckt felet och ringt dom för dom har inte råd att inte kolla priserna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

fick ett samtal från misco för några min sen och dom skulle annulera min order. dom "erbjöd" sig att sälja kortet för inköpspris, dvs 2450 kr, lät väldigt fel i mina öron, men som sagt så var det bara på prov om det gick, men det gjorde det inte"!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

attans

samma här, nåja, nu får jag stå och se dum ut

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk

Nooooooooooo, dom ringde nyss o sa att dom inte kan sälja för de priset. Fick annulera

Permalänk
Medlem

Hehe jag fick ett för 1773:- ska hämtas i morgon

Beställde igår kväll, i morse hade priset gått upp till 2560:-
Ringde till dem precis o de står vid att jag får det för priset som står i beställningen, rakryggat som alltid.
Fin service på webbshoppen
Blir nog o hylla dem på prisjakt med.

http://www.webbshoppen.se

Permalänk
Medlem

bara att gratulera i så fall, om man bara hade stått på sig hade man säkert kunna få kortet från misco oxå, man hade ju orderbekräftelse och allt.

Men grattis i alla fall

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nerylf
Hehe jag fick ett för 1773:- ska hämtas i morgon

Beställde igår kväll, i morse hade priset gått upp till 2560:-
Ringde till dem precis o de står vid att jag får det för priset som står i beställningen, rakryggat som alltid.
Fin service på webbshoppen
Blir nog o hylla dem på prisjakt med.

http://www.webbshoppen.se

Det dom förlorar på dig tar dom in med råge på annat. nästan 2600kr!!! för en VelociRapr Rena rånet ju.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vilket förtroende man får för dessa handlare (småhandlare).

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem

Aldrig mer misco

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Avstängd

Jag fick mitt svar imorse klockan 8:45 så här står det:)

Misco AB

Artikelnr Beskrivning Antal á pris Pris Lagerstatus
697595 MSI R4870-T2D512-OC - grafikadapter - Radeon HD 4870 - 512 MB 1 1745 1745 Ej i lager

Fraktkostnad 0,00 kr
Order exkl. moms 1396,00
Order inkl. moms 1745,00

Hmm ska bli skoj och se om dom hör av sig någon dag angående priset,jag valde iofs sig att hämta det i butik i lidköping men det borde väl inte påverka??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det dom förlorar på dig tar dom in med råge på annat. nästan 2600kr!!! för en VelociRapr Rena rånet ju.

Fick du med "Här jobbar jag" vibbar av det inlägget Malo ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Fick du med "Här jobbar jag" vibbar av det inlägget Malo ?

Du får ha vilka vibbar du vill kan va ditt a**s som fladdrar.

Jobbar som elektriker dock i samma stad som de ligger, visst de är inte billigast men jäkligt bra service o trevligt bemötande alltid!

Tycker ni e löjliga som håller på som ni gör när någon talar gott om någon annan än komplett eller alina mm

Nu menar jag inte just er 2 som nämns här men i det stora hela.

Har i samma veva beställt betydligt mer grejer från inet så det spelar ingen roll av vem jag handlar bara jag får grejerna till humana priser snabbt!

Nog om det blev lite ilsken!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Fick du med "Här jobbar jag" vibbar av det inlägget Malo ?

Ja men jag vågar inte anklaga folk för dom blir så fula i mun...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ja men jag vågar inte anklaga folk för dom blir så fula i mun...

Mm märkte det, undras vad det var han försökte kalla mig, men inte vågade ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag skickade en fråga till min konsumentrådgivare för min komun angående denna händelsen bara för skoj skull. skickade både min orderbekräftelse och bild från prisjakt med dom låga priserna sen i fredags, så jag ska vänta på vad denna person kommer svara. Alltid kul att lära sig lite juridik oxå

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Jag skickade en fråga till min konsumentrådgivare för min komun angående denna händelsen bara för skoj skull. skickade både min orderbekräftelse och bild från prisjakt med dom låga priserna sen i fredags, så jag ska vänta på vad denna person kommer svara. Alltid kul att lära sig lite juridik oxå

Hade faktiskt en dispyt med komplett för ca ett halvår sedan ang en vara med bra pris som jag fått orderbekräftelse på och de sedan sade sig inte ha, men att de hade likadana till dubbla priset om jag ville köpa.

Sa till dom att de hade gett mig orderbekräftelse och att jag därmed förväntade mig att få den varan levererad till det pris jag beställt den för (demoex på en cpukylare).
Nej det gick inte, men de kunde skicka en till inköpspris blev svaret efter ett par mail. (100:- mer än den jag beställde)

Nope sa jag och bad att få prata med hans chef...som sa samma skitsnack till mig..inköpspris.

Nej sa jag och upplyste dom att när de lämnat orderbekräftelse, så har de ingått ett bindande köpeavtal och att jag garanterat skulle gå vidare med ärendet.

Jag fick min kylare till det pris jag beställde den för.

Principen är likadan här med era beställda gkort...någon som fått pengar dragna från kort?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

hmm, när jag loggar in så står ordern fortfarande där (misco), vi får väl se hur det går.
Dom lär annulera den snart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Fick du med "Här jobbar jag" vibbar av det inlägget Malo ?

orka.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hade faktiskt en dispyt med komplett för ca ett halvår sedan ang en vara med bra pris som jag fått orderbekräftelse på och de sedan sade sig inte ha, men att de hade likadana till dubbla priset om jag ville köpa.

Sa till dom att de hade gett mig orderbekräftelse och att jag därmed förväntade mig att få den varan levererad till det pris jag beställt den för (demoex på en cpukylare).
Nej det gick inte, men de kunde skicka en till inköpspris blev svaret efter ett par mail. (100:- mer än den jag beställde)

Nope sa jag och bad att få prata med hans chef...som sa samma skitsnack till mig..inköpspris.

Nej sa jag och upplyste dom att när de lämnat orderbekräftelse, så har de ingått ett bindande köpeavtal och att jag garanterat skulle gå vidare med ärendet.

Jag fick min kylare till det pris jag beställde den för.

Principen är likadan här med era beställda gkort...någon som fått pengar dragna från kort?

Visst har pengar dragits från mitt konto, men som sagt står ordern kvar på deras sida. Men genom att jag sagt att det varit okej att annulera min order så är det väl redan för sent att klaga?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Visst har pengar dragits från mitt konto, men som sagt står ordern kvar på deras sida. Men genom att jag sagt att det varit okej att annulera min order så är det väl redan för sent att klaga?

De har ingått ett avtal och tagit betalt för det med ...Skulle vara kul och se någon hårdra denna saken

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?