Fler tillskott i Radeon HD 4000-familjen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Du kan inte på allvar tycka att Nvidias GT/GTS/GTX/GX2-system är enklare än ATis rena numreringar? Större siffra = bättre kort.

Skit i GTS, de kort Nvidia släpper nu heter ju 9500GT, 9550GT och 9600GT, där är större siffra = bättre kort. Se bilden för ett ej omdöpt 9800GT.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

fan den artikel har ju blivit så offtopic..
aja skriver lite från ämnet iaf. Ni på Sweclockers borde inte ens klaga. Hur svårt är det att googla ett grafikkort för prestanda?
sluta gnäll!
Så fort ett grafikkort släpps så kommer det välidgt snabbt upp recensioner på alla olika slags modeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Hur ska vanliga konsumenter veta att 4670 är sämre än 3870? Att motsvarande Nvidia-kort 9550GT är sämre än 9600GT är inte så svårt att gissa.

Fast som Pontus_mRI redan påpekat så jämför du där två olika generationer av ATI serie där. Det är ju samma sak som att jämföra 8800 med 9500, det är ju större siffror på de senare så det måste ju vara bättre eller? Det problemet kommer man ju aldrig ifrån.

Det fel nVidia gör i mina ögon är vad gäller namnsättning är den ful ovanan att ge olika kretsar (eller spec på kretsarna) samma namn. Kan inte förstå poängen med det. Varför inte bara öka på siffrorna lite så man ser att det handlar om en refresh som de gjorde med 5950 t ex.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Ni får nog ljuga och överdriva lite bättre om det inte ska synas vilka fanboys ni är.

Ja.. Det är _vi_ som är fanboys, och inte du som försvarar Nvidia i vått och torrt. Ingen av oss säger annat än att ATi har bäst kort ute just nu (vilket de har) och att de har bättre/vettigare namnsättning.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Diskettstation hade jag inte råd med
Nu så här i efterhand var ju hela charmen med skiten att sitta där och vänta på att spelet skulle laddas. Vissa spel kunde man ju gå och äta middag innan man fick spela

håller med, nu när jag tänkte efter så insåg jag hur jag saknade det, på ett sätt - på ett sätt inte

men jag hade faktiskt diskettstationen också, men även mängder med band

/Daniel

Permalänk
Medlem

Haha.. Någon som har lust att baka kaka i sandlådan?

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

den bästa grafikkort serie som jag tycker att nvidia gjort är nog 6xxx serien , älskade mitt nya 6800LE som jag hade för nåra år sen som jag öppnade alla pipelines på, och fick den upp i gt liknande prestanda. eller är det bara jag som tycker att geforce 6 serien var bra ? ati har nästan alltid varit lite inveklad på namn men efter x1xxx serien så skärpte dem faktist till sej.

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
behöver ett budget kort snart så det blir bra (har slutat spela)

Samma här Det äger!

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meurk
Samma här Det äger!

Du kan få köpa ett S3 Trio 64V+ som jag har liggande...
Det äger då det är helt kass på allt men billigt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ja.. Det är _vi_ som är fanboys, och inte du som försvarar Nvidia i vått och torrt. Ingen av oss säger annat än att ATi har bäst kort ute just nu (vilket de har) och att de har bättre/vettigare namnsättning.

Orka bry sig vem som är bäst, det är kvalitén man är ute efter å det kan man ju säga att ATI inte har nån vidare bra kvalle på sina kort xD, kolla på grafikkort forumet typ 60% står i rubrik ''4870 hjälp eller 4850 defekt?'' ETC. -.-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Orka bry sig vem som är bäst, det är kvalitén man är ute efter å det kan man ju säga att ATI inte har nån vidare bra kvalle på sina kort xD, kolla på grafikkort forumet typ 60% står i rubrik ''4870 hjälp eller 4850 defekt?'' ETC. -.-

Kan det bero på att det inte finns så många som klagar på sina GTX-kort för att det inte finns några som köpt dem? Var samma vända när 8800GT och 3870 kom, många klagade på 8800GT för det var många som köpte dem.

Och nej, det är inte "kvalité" man är ute efter, för det får man inte från en bilig stockkylare. Det är prestanda man vill ha och ska man ha kvalité så köper man en ny kylare.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Kan det bero på att det inte finns så många som klagar på sina GTX-kort för att det inte finns några som köpt dem? Var samma vända när 8800GT och 3870 kom, många klagade på 8800GT för det var många som köpte dem.

Och nej, det är inte "kvalité" man är ute efter, för det får man inte från en bilig stockkylare. Det är prestanda man vill ha och ska man ha kvalité så köper man en ny kylare.

So say we all.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ja.. Det är _vi_ som är fanboys, och inte du som försvarar Nvidia i vått och torrt. Ingen av oss säger annat än att ATi har bäst kort ute just nu (vilket de har) och att de har bättre/vettigare namnsättning.

Jag har jag inte alls försvarat Nvidia i vått och torrt, de är knappast perfekta, och jag har inget emot ATI som företag (fast Furmark-fusket är ju ett lågvattenmärke). Det störande är alla som hela tiden gnäller och klagar på Nvidia och hyllar ATI och överdriver deras korts fördelar och som tokar förnekar alla nackdelar. Det är inte bara jag som stör mig på det.

Är faktiskt sugen på att köpa antingen ett HIS HD 4850 IceQ 4 eller ett LeadTek GTX 260, synd bara att jag inte behöver något nytt kort egentligen...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Hur stor är skillnaden mellan ett bra internt grafikkort och ett externt budgetkort för ett par hundralappar?

Internt - i datorn, Integrerat - på moderkortet.

Externt - utanför burken likt XGP.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

När kommer dessa små budgetkort då?
Vill köpa ett så fort som möjligt...orka vänta

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se