Permalänk

Mmm tack för fin respons. I helgen + >månda >tisda smäller de. Fick hem min beställning igår (20) och de var ju fantastiskt fina prylar måste ja säga. Har en bunt med bilder som ja kommer lägga upp på kylning och klocknings-delen.

HÖJDPUNKTEN!
IHS a.k.a Heatspreadern på processorn ska bort, fixar bilder på detta sen också. Undra just om de ens är nån här i forumet som testat tricket som ja råkar veta fungerar

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Snyggt projekt! Men jag har funderat på om det inte skulle kunna vara en fördel att inte montera fläktarna direkt på radiatorerna utan att ha dem separat så att lådan fungerar som en extra stor "shroud" - då borde du få effektivare kylning (dvs jämnare luftflöde över hela radiatorerna, och inte blockerat vid centrum av varje fläkt som det blir när man monterar fläktarna direkt på radiatorn)!? Ganska enkelt att ändra - det vore kul att se hur stor skillnad det kan göra på temperaturerna.

Edit: Jag har nu testat min teori och det verkar fungera. Se följande länk till min "gettomodifikation" : http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=802...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

Mmm de finns alltid opterimeringar man skulle kunna göra. Har inte lagt upp några sista bilder ännu vilket ja beklagar. Nu har hjärnan börjat få andra tankar om just projektet och den säger *INTE NÖJD* och som somliga av oss vet är inte detta första gången. Var på LAN nu senast i helgen och hade då med mig lådan skärm och dator.. och de tar sån plats så de finns inte. Ja är riktigt trött på att den blev så stor som den blev. Får lägga upp sista bilderna helt enkelt och sen blir de en Ver 3.0 tråd =/

Måste dock bygga klart servern. Slänger in ny disk varje månad nu i princip.

Höhö! Update 23 Juli Nu ska den bli klar!! med plexiruta i sidan och allt övrigt.

Visa signatur

Permalänk

Grymt Gjort!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manahenriksson
Grymt Gjort!

Fattas lite bilder ja inte lagt in ännu.

Visa signatur

Permalänk

man blir grymt sugen på att försöka sig på något sånt här själv när man ser hur snyggt ditt blev
Dock så har jag lite dårligt med pengar just nu och farsan är helt imot vattenkylning då han inte vill att jag ska hålla på för mycket i min nya data som jag lagt ut åtskilla tusenlappar på :/
Vi får se, jag kanske bestämmer mig för vattenkylning iaf