Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

nokiaback du har kanske missat att garantier aldrig går över i andra hand, dvs står kvittot på en tv så gäller den endast dig och ingen annan.

Permalänk

Zerotherm Nirvana skulle vara önskvärd

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Kan ni inte ta leveransdatum direkt med kundtjänst istället?

Har gjort det, 3 gånger.

Om det nu var mig du syftade på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
nokiaback du har kanske missat att garantier aldrig går över i andra hand, dvs står kvittot på en tv så gäller den endast dig och ingen annan.

ja jag tycker det är fel.. Då tappar det som sin tjusning om man säljer begagnat ,då kommer jag hädan efter att sälja en vara utan garanti oavsett om den har det eller inte. kanske inte så himla kul för en köpare :S

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

ja men beg är mellan 2 personer, du kan inte jämföra samma sätt, man har inte samma skydd å garantier när man köper beg heller för den delen, visst står det inget namn på kvittot så kan man överföra det om man säljer men är det med ditt namn å adress lär det inte funka.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Komplett.se

Kära Medlemmar,

Mindhunter, Jag ber er ta kontakt med vår kundservice för att få leveransuppdatering gällande er order. Tele 031 710 20 00 Mail: support@komplett.se

nokiaback, Vänligen se länken nedan för info gällande Privatköp från Konsumentverket.
http://ko.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArti...

Kortfattat kan man säga att vårt köpeavtal endast gäller mellan oss och vår kund. Således är även eventuell garanti knuten till denna kund. Om tredje part vill nyttja en garanti som finns på produkten är det något denne måste ta upp med personen han köpt produkten av. Var alltid noga med att skriva bra avtal med personen ni köper produkten av om det är en privatperson. Det sparar alla parter eventuella problem.

---
Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Verkar som det löste sig, dock kanske ni borde uppdatera era ordrar lite fortare. Ringde i morse och då sade dom att den var släppt på plock och skulle troligtvis skickas ut idag, Samma svar som igår.

Plötsligt dyker det upp mail om att det är skickat med kolinummer och så vidare, bara det att det skickades igår

Jag är dock nöjd som vanligt, och vet att det beror på efterfrågan av grafikkortet som troligtvis det blev lite senare än vanligt.

Permalänk
Medlem

Hittade just detta på er sida:
"Nedgradera från Vista till XP Professional GRATIS!
Köper du en dator från HP med Vista Business operativsystem har du nu möjlighet att nedgradera till XP Professional GRATIS!
Erbjudandet avser HP bärbart och stationärt med Vista Business."

Tummen upp på det! Men, vad krävs för att ni ska sälja en dator helt utan operativ?
Datorerna är färdiginstallerade ifrån fabriken, right?
Det vore toppen om man kunde välja vilken modell som helst och köpa den utan operativ.

Permalänk
Komplett.se

Kära Medlemmar,

Alla datorer i sortimentet utöver våra egna ”Komplett PC” kommer färdigställda från tillverkaren. Detta inkluderar även mjukvaran och ger inte något utrymme för ändringar.

Om man önskar skräddarsy sin dator efter specifika önskemål erbjuder vi istället våra olika ”Komplett PC”-datorer. Dessa har olika grundkonfigurationer beroende på behov. Det finns möjlighet att konfigurera produkten om man önskar och även valet att beställa datorn utan Operativsystem. Tyvärr har vi inte någon motsvarande lösning för bärbara datorer.

---
Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, har ett bekymmer med mitt nya chassi som är någon vecka gammalt nu, det är av modellen Zalman Z-machine LQ1000 och pga. konstruktionsfel så överhettas mina hårddiskar emellanåt. Hårddiskarna sitter nämligen mycket instängt och saknar helt kylning samt plats för extra kylning. Jag har fyra hårddiskar i chassit (av fyra möjliga) varav två är WD-raptor diskar och de andra två Seagate Barracuda, i "idle" så ligger de första två på 48grader och de mindre krävande Seagate hårddiskarna omkring 50grader, detta när chassifäktarna går på full effekt. När sedan datorn får arbeta så ökar temperaturerna med 10grader för alla och då stängs slutligen någon (oftast en av Seagate hårddiskarna) av som säkerhetsfunktion efter vad det verkar. På grund av chassits konstruktion så går det inte att använda någon 5,25" konverterare för att montera hårddiskarna. Man skulle kunna tro att ett datorchassi i denna prisklass från Zalman vore funktionsdugligt konstruerat, målgruppen är ju inte direkt vanliga datoranvändare och till det kommer "extremare" hårdvara. Det som förvånar mig är att ni fortsätter sälja den, för att användas som tänkt så krävs det ombyggnad så att hårddiskarna kyls bättre, för det är trots allt mina långsammare lagringshårddiskar som blir varmast och tar stryk, inte raptorhårddiskarna som förväntas bli varmare.
Jag har provat att ändra/förbättra kylningen så gott det gick men utan effekt och kabeldragningen är extremt optimerad då jag la ett dygn på det.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Komplett.se

Skogsvilden, jag rekommenderar er att kontakta oss på telefon 031-710 2000 eller på mail till support@komplett.se för att se vad vi kan göra för att hjälpa er.

Det är alltid bättre att använda sig av de vanliga kontaktvägar som finns när det gäller rena supportärenden.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelningen
Komplett.se

Visa signatur

Permalänk

En fråga:
Beställde en dator från er nyss.
Jag fick orderbekräftelsen i PDF till min mail och där stod det högst upp:

komplett Student a10
1.00 ST förväntat på lager 2008.09.29

Efter det så listas alla olika delar upp och där står det att allting är i lager.
Så vad är det som gäller egentligen?

Jag koonfigurerade den ganska mycket och valde annat grafikkort, proccesor, minnen osv...
Och när jag valde delarna till den så valde jag bara sådana som fanns i 100+ i lager eller åtminstone 50+.
Måste jag då vänta till den 29e innan ni ens kan börja bygga ihop den eller står det fel på min orderbekräftelse?
Låter väldigt konstigt om man måste vänta tills den 29e om alla delarna redan finns i lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Balthazor
En fråga:
Beställde en dator från er nyss.
Jag fick orderbekräftelsen i PDF till min mail och där stod det högst upp:

komplett Student a10
1.00 ST förväntat på lager 2008.09.29

Efter det så listas alla olika delar upp och där står det att allting är i lager.
Så vad är det som gäller egentligen?

Jag koonfigurerade den ganska mycket och valde annat grafikkort, proccesor, minnen osv...
Och när jag valde delarna till den så valde jag bara sådana som fanns i 100+ i lager eller åtminstone 50+.
Måste jag då vänta till den 29e innan ni ens kan börja bygga ihop den eller står det fel på min orderbekräftelse?
Låter väldigt konstigt om man måste vänta tills den 29e om alla delarna redan finns i lager.

Denna frågan hör väl mer hemma hos deras kundjänst?

De datorerna jag beställt så har datumet varit beräknat leveransdatum.

Ring/maila så får du svar.

Permalänk
Medlem

EDIT: Bekymret avstyrt, bra support och kan nog t.o.m. fortsätta handla på komplett, även om jag föredrar GNT...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Era frakt kostandar är dyr om köper masa saker till en dator ,
slänger med ett chassi kom jag upp i pris frakt 460 kr ?

Jag har märkt många av era priser är lite dyrare än hos inte.se

Det tycker jag inte om blivit lit små dyra på det mesta dära med frakten

Var för kan ni inte ha samma frakt kostnader som inet ? vid samma varor

inet har kört om er verksamhet fått masa bra betyg på inertent .

Vad gör ni för att bli lik värdig bilägare än andra ?

Trots ni har minska på personal in fört nyare system
så blir era varor lite små dyra mot andra var för ?

Det som kalls konerans att vara bäst leda markanden . själar antal

låga priser det som styr , vilka som kan hålla låga priser .

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

Jag har tyvärr varit tvungen till några RMA senaste månaderna. Dessa har behandlats med sådan snabbhet att jag faktiskt häpnat. Ny produkt har skickats samma eller påföljande dag som ni erhållit den defekta från mig.

Att jag alltid skriver minutiösa felrapporter och packar perfekt kanske påverkar, men jag är otroligt imponerad av hur ni har hanterat dessa ärenden. Stort Tack!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Komplett skickar från Norge, Inet från Göteborg(?), kanske kan vara en bidragande faktor?

dom har haft den kostnad förut i från norge 99 kr

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

guide till datorbygge?

har beställt denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354601 som ska komma nu på måndag ifrån er och ja undrar om det finns någon guide på hur jag ska bygga ihop den så inte något går fel, eller minimerar risken att det händer?
Eller utifall det finns någon som kan förklara hur man ska göra?
Tack på förhand/ Jimi

Permalänk

Re: guide till datorbygge?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fishhouse
har beställt denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354601 som ska komma nu på måndag ifrån er och ja undrar om det finns någon guide på hur jag ska bygga ihop den så inte något går fel, eller minimerar risken att det händer?
Eller utifall det finns någon som kan förklara hur man ska göra?
Tack på förhand/ Jimi

längst ner på sidan du paste:ade står en länk med beskrivning

http://www.datorbyggarskolan.se

Permalänk
Komplett.se

Balthazor, Efter det att alla produkter reserverats för er "Komplett PC" så placeras er order i monteringskö. Leveransdatumet beräknas sedan efter detta.

Gabor29, Vi tackar för er input gällande våra fraktkostnader. Det är viktigt för oss att höra vad våra kunder har att säga om vår verksamhet!

Vi jobbar aktivt för att ge våra kunder alternativa leveranssätt och för de kunder som har möjlighet att nyttja våra hämtbutiker så rekommenderar vi varmt dessa på grund av snabbare leveranser samt låga fraktkostnader oberoende av storlek och vikt (29kr).

Vårt mål är självklart att alla kunder skall vara så nöjda som möjligt och era synpunkter kommer att framföras till berörda personer.

---
Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Permalänk

Hejsan!

Blir också häpen när jag läser att ett RmA har varit påväg tillbaka efter ett eller 2 dygn för jag skickade in prylar för en vecka sedan och har bara fott mail om att det är motaget i onsdags.
snabbare returtjänst önskas. Om ni nu har sån väldig snabb vanlig leverans på mindre än 24 timmar så tycker jag att det vore en idé att försöka jobba för returhanteringen också ska bli snabbare och effektivare.
Annars är jag väldigt nöjd med er snabba support och varohantering

mvh
/Kladde

ps Fler fläktar vore inte dumt på erat sortument exempel ninja eller nirvana som är populära bland sweclockers ds

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni inte erbjuder betalning via internet bank ? betala 150kr postförskott för ett grafikkort är inte direkt lockande

Permalänk

Mycket snabb leverans (beställde på måndagsmorgonen, hämtar på tisdagen i hämtbutik stockholm)

Dock så fick jag fel moderkort. Kanske skulle det vara idé att det tog 1 minut längre per paket vid plock, men att man då är förvissad om att det är rätt saker i paketet. I mitt fall fick jag betala för en dyrare variant på moderkort, men fick en billigare. Det är redan RMA:at och inlämnat, men det kändes som en rätt onödig grej. Jag har ju ändå fördelen av att kunna åka ned till hämtbutiken på 30 minuter....

Annars, bra hemsida. Gillar starkt att det finns omdömen att läsa. Keep going!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Ni har blivit bra mycket dyrare senaste tiden. Har kikat lite på AMD:s processorer hos er och det skiljer flera hundralappar på de flesta modeller jämfört med andra återförsäljare listade hos Pricerunner och Prisjakt.

Permalänk
Medlem

Monterad dator

Hej!

Då jag går i tankarna att köpa en helt ny dator (dvs. alla komponenter) under hösten och har tittat runt hos de olika större aktörerna. Jag har resonerat som så att om det finns möjlighet till det betalar jag gärna lite extra för att få sakerna monterade.

Jag tycker att ni har bra möjligheter för att beställa egen konfigurerade datorpaket. Ni har inte lika stora valmöjligheter som datorbutiken av de stora aktörerna dock. Jag har förståelse för detta då ni vill ha färre olika produkter vid montering samt kunna garantera kompatibilitet.

Dock är jag lite missnöjd med de komponenter man kan välja i PC-konfiguration eller för att ändra på befintliga paket. Vad använder ni för kriterier när ni väljer ut dessa produkter?

Ett förslag från min sida är att försöka välja populära produkter inom olika prissegment. Detta har ni också gjort på vissa komponenter som t.ex nätaggregat där ni har olika kraftiga Corsair aggregat. När det gäller chassin har ni dock inte med sådana populära och prisvärda produkter som Antec 180/182P, 190P, Antec Three Hundred och Cooler Master Cosmos. På grafikkort sidan finns inget GTX 260 däremot tre olika 4870, samma sak gäller 9800GTX+. Både är i min mening prisvärda alternativ som jag tror era kunder vill ha. På moderkortsfronten saknar ni Gigabyte kort från den populära DS serien t.ex.

Sammanfattningsvis tror jag att ni behöver se över, om ni nu vill ha få alt, vilka produkter man kan välja. Vi är en hel del datorintresserade kunder som är slöa när det gäller monteringen av datorn och jag tror att datorbutiken tar väldigt många av era kunder i detta segment (om de nu löser sina problem).

Permalänk
Medlem

När ska Komplett börja med Core i7?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
När ska Komplett börja med Core i7?

Tjenare!

Du hittar Core i7 här!

http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=i7

MVH
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Permalänk

Ett förslag på förbättring:
Informera vid varje grafikkort om huruvida man får med "PCI-express -> Molex"-sladd. Jag köpte själv http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=365219 + http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=376200 förra veckan och blev lite trött på att ha lagt ut 49kr i onödan på strömsladden, då två stycken följde med grafikkortet.. (jag vet att det inte är någon förmögenhet, men fortfarande )
Annars tycker jag att ni är väldigt bra att ha att göra med (stort plus för hämtbutiken i Gbg! )