Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
vet ni hur man får bort sms ikonen uppe i höger hörn om den har låsts fast sig där? den ska ju försvinna när sms'et e skickat men min ikon stannar kvar hela tiden

Om du inte menar kuvertet så titta i Utkorgen. Ligger det något där så skicka det eller ta bort det.

Permalänk
Avstängd

den ikonen har hakat fast sig hela tiden, dvs den går inte bort

OPS, ja har inte 8gb ver utan budget veriationen ^^

EDIT: N!klas tack det löste sig ikonen e borta ^^ tack igen

EDIT2: hej igen ^^, jag undrar hur man får helbild när man anger en bild som bakgrund?, sen hur man installerar adobe flash 8?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem

Gjorde BL-6F batteri modden idag på min n95a, Hoppas skiten inte exploderar nu bara

Är det någon som vet hur säkert det e o ta bort den där gråa nokia klistermärkt som sitter runt batteriet?

Permalänk
Medlem

nån som kan svara på hur man får BH-600 att fungera med den äldre N95 ?

provat allt i min makt *suckar*

i värsta fall får ja åka till ett ställe be dom kolla på det
suckar mer*

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Gjorde BL-6F batteri modden idag på min n95a, Hoppas skiten inte exploderar nu bara

Är det någon som vet hur säkert det e o ta bort den där gråa nokia klistermärkt som sitter runt batteriet?

Det ska väl inte vara någon fara heller,det är ju bara ett klistermärke:P.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

ny mjukvara till N95-1 e ute.

http://dailymobile.se/2008/09/04/nokia-n95-1-firmware-300015-...

Bah, jag som besöker http://europe.nokia.com/A4577225 ofta.
Där fanns inte infon. Ska testa när jag kommer hem. Har en HTC nu. Nokian ligger hemma och skräpar.

På min N95a har tyvärr den vänstra VAL-knappen slutat funka.
Även 4an och # har dött. Helt sjukt. Har försökt göra rent och kolla om jag kan få den att reagera genom att sluta kontakterna direkt vid knapparna men ingen reaktion så det sitter djupare. Kan bli tal om reklamation men då skylls det väl på vattenskada eller något. När min N80 blev vattenskadad så bytte jag det övre kretskortet själv. N95an har inte råkat ut för något vatten som jag känner till dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

ny mjukvara till N95-1 e ute.

http://dailymobile.se/2008/09/04/nokia-n95-1-firmware-300015-...

Tack för upplysningen.
Kan tyvärr inte hålla med om att auto-rotationen fungerar klockrent dock, aktiverar jag det så börjar telefonen konstant starta om tills jag kör en 3, *, lur

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Hedersmedlem

ni som kör med hackade n95or, installera inte den nya mjukvaran då inga "unsigned" applikationer fungerar längre...

Någon som vet om det går o nedgradera mjukvaran? till 20xxxx mjukvaran?

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna byta produktkod till en som kör på den äldre, eller går inte det? (Har inte testat själv)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Hedersmedlem

testade o byta men skandinaviska produktkoden 0534847 SCANDINAVIA och 0536068 SCANDINAVIA men hittar bara 30.xxxx mjukvaran.

Någon som vet om det finns andra produktkod? måste vara till olåsta telefonen o inte någon 3 brandad osv

Permalänk
Medlem

Jag har lärt mig att det inte går att nedgradera när man väl uppgraderat.

Att byta produktkod hjälper ingenting. Den märker ju att du har en senare installerad än vad som finns tillgängligt för den produktkoden.

Permalänk
Medlem

Kan man installera fartkameravarnare i Nokia N 95?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lvpumpen
Kan man installera fartkameravarnare i Nokia N 95?

Om du menar en fysisk fartkamervarnare - Nej!
Dock kan du självklart lägga in koordinater för kända fartkameror i ditt GPS-program. Tror ej denna funktion finns i Nokias egna men går utmärkt i Garmin/Tomtom/route66 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

ni som kör med hackade n95or, installera inte den nya mjukvaran då inga "unsigned" applikationer fungerar längre...

Funkar inte detta då? kanske är ute och cyklar??

http://dailymobile.se/category/applications-s60-signing/

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rage74
Funkar inte detta då? kanske är ute och cyklar??

http://dailymobile.se/category/applications-s60-signing/

De där fungerar inte med den senaste mjukvaran (v30.xxxxx) då nokia i smyg lagt in en spärr

edit:

Finally its possible to remove that annoying menu icon on the new firmware for Nokia N95 v30.0.015. Words cannot describe how glad i am to get rid of that annoying menu icon

Guide on how to remove the menu icon

Permalänk
Medlem

Fasiken vad Nokia segar med uppdateringen (v30.0.015) till Telialåsta N95 or ??? Någon som har koll på om dom jobbar på en eller om dom övergivit oss Telia N95 ägare!

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem
Citat:

har du testat använda Drakkarious för att köra "unsigned" apps?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger79
har du testat använda Drakkarious för att köra "unsigned" apps?

JAPP, det funkar fint.

här finns en guide som jag hitta på nätet:

http://dailymobile.se/2008/10/23/easy-way-to-sign-your-unsign...

Permalänk
Medlem

Nån som kör med Navigon MobileNavigator 7 ?
När man bara har kartan aktiverad så försvinner pilen (bilen) utanför kartan.
Har kollat som fan i inställningarna men inte lyckats hitta nått som spökar,däremot när man kör navigation så hänger allt med som det ska.

Har Garmin Mobile XT 5 också men tycker navigon känns snäppet bättre.

Gäller min N95-1

Permalänk

Är det någon som vet vart man kan få tag på vattenpass till n95'an, jag har sett flera med sony ericsson som har det och dom har laddat ner det gratis på SE's sida men det går inte att ladda ner det utan en sony ericcson lur.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk

Var ändrar jag så mina bilder och filmer automatiskt sparas på minneskortet? (allt sparas på sim kortet i nu läget) Tacksam för snabbt svar mvh

Permalänk

På SIM-kortet får du inte plats med mycket film, jag förstår att du vill spara på minneskortet istället.

Permalänk
Skrivet av Sheldon Cooper:

På SIM-kortet får du inte plats med mycket film, jag förstår att du vill spara på minneskortet istället.

ja precis, men frågan är vart man ändrar så det automatiskt sparas på minneskortet.. letat överallt