Backup av installerade program?

Permalänk
Medlem

Backup av installerade program?

Hej, jag tänkte skaffa mig 64-bits Vista och planerade att på vägen formatera min C: disk osv.

Till frågan, jag känner mig inte överdrivet sugen på att installera om all mjukvara som jag använder nu, går det att göra en backup av de installerade programmen och att de fungerar felfritt sen? Bara att föra över till "Program"-foldern på "nya" C: disken?
Tänkte mest på registernycklar och sånt som krävs för vissa program (typ photoshop om jag minns rätt), men det kanske inte är så vanligt att program kräver dom?

Och sen såklart hur många kompatibilitetsproblem som kan tänkas uppstå när man byter från 32-bit till 64-bit.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

är det ett simpelt program så som Notepad så kan du flytta filen från en mapp till en annan. Är det ett mer avancerat i stil med Officepaketet så kan du inte flytta filer hit och dit.
Programmet har en programmapp där filerna ligger programmet behöver ev vissa tjänster som ska installeras (under services.msc) programmet lägger in information i registret och använder delade filer som ligger i bl.a. All users application data osv...

Snabbaste är ändå att ominstallera programmen.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket hörru!