Permalänk
Medlem

2gb vs 4gb macbook

Jag har just nu 1gb, men jag tkr det går lite segt ibland. Räcker det med 2gb, eller ska man ta 4gb? Eller kommer 4gb bli lite "overkill"? Jag har ganska många program öppna, men spelar inte annat utom WC3..

Permalänk

Med tanke på hur billigt minne är nu så är det bara dumsnålt att inte köpa 4Gb direkt

Permalänk

Jag kör 2Gb på min iMac och tycker det är klent. Om du har råd, snåla inte! Kör på 4Gb direkt, du kommer att ångra dig annars.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354470 869 + frakt de har ju en "Apple/Mac" avdelning:P

annars har ju dustinhome billiga minnen
www.dustinhome.se/pd_5010169277.aspx dock inte helt 100% på om de ä kompatibla? men ganska säker

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354470 869 + frakt de har ju en "Apple/Mac" avdelning:P

annars har ju dustinhome billiga minnen
www.dustinhome.se/pd_5010169277.aspx dock inte helt 100% på om de ä kompatibla? men ganska säker

Men Apple/Mac minnena är mkt dyrare. Det borde ju gå med de jag länka till.

Permalänk
Medlem

Ingen fara, det ska funka bra.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

De borde funka ja. Och jag rekommenderar själv 4gb ist för 2gb. Kör själv med 4gb i min och ångrar inte mig ett dugg att jag valde det.

Permalänk
Medlem

Röstar också för 4GB, jag hade 2 i min Macbook när jag köpte den och en uppgradering till 3GB (max i den) hjälpte gott! Man kan aldrig ha för mycket ramminne.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Okej tack för all hjälp, jag har nu beställt 2x2gb som jag får på måndag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Okej tack för all hjälp, jag har nu beställt 2x2gb som jag får på måndag

Nan som har overgatt fran windows till mac? Hur kanns det att mac, hur , ar det med progam och sa, typ kan man hitta de flesta progam som man anvander i windows till mac?

kor just nu dell xps m1330 med vista och ubuntu och njuter av ubuntun.... kanske blir mac snart nar nehalem processor kommer till laptops nasta ar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
Nan som har overgatt fran windows till mac? Hur kanns det att mac, hur , ar det med progam och sa, typ kan man hitta de flesta progam som man anvander i windows till mac?

ja du kan hitta de flesta progam till mac som du har till win.

Det är en vanesak som tar sin lilla tid när man går över. Gjorde den i februari 08.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna

kor just nu dell xps m1330 med vista och ubuntu och njuter av ubuntun.... kanske blir mac snart nar nehalem processor kommer till laptops nasta ar...

Lite fel tråd men, jag har använt windows i 10 år. Jag har nu använt Mac i 1 månad. Mac äger. Mac är så, enkelt. I windows finns det skitmycket saker överallt. Mac däremot, det är ett snyggt os, och det är lätt. Jag har iaf inte känt att många program inte finns till Mac. VLC, Firefox, Thunderbird, Msn, iTunes är de program jag använder mest. Microsoft Office finns till Mac, men själv föredrar jag Apples iWork 08. Visst finns det inte så många spel som e kompatibla med Mac (alla blizzard spel är det) men Mac är ju inte gjort för att spela på