Permalänk
Medlem

p35 eller p45?

vilken av dessa är bäst lämpad för överklockning av en q6600?

Permalänk

p45, svalare, modernare och mer uppdaterad version av p35.

Kan förövrigt utläsas relativt enkelt ur beteckningen.

Permalänk

Nisse har rätt, i sitt "Fina" sätt att säga det, P45 är svalare och modernare, kör själv med P35 och funkar fint med en E7200 @ 3.2Ghz

Men har du cash för P45 så kör på det;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379
p45, svalare, modernare och mer uppdaterad version av p35.

Kan förövrigt utläsas relativt enkelt ur beteckningen.

lol, bara för att det är en nyare modell så behöver den inte vara bättre för överklockning.

Permalänk
Medlem

tack för svaren, men är p45 bäst lämpad för överklockning av q6600 då?

Permalänk

svar: Ja. Har en q6700 och jag har haft både p35 och p45-kort, och p45 slår p35 på alla punkter inklusive klockning.. så länge man jämför apples to apples. Menar - klart att ett premium p35kort kan vara bättre än ett budget p45. Om du redan har ett relativt påkostat p35 ser jag ingen anledning att byta upp sig, men om du ska köpa nytt finns det absolut ingen anledning att välja p35 framför p45.

Permalänk
Medlem

då blire en p45 tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shadowfire
lol, bara för att det är en nyare modell så behöver den inte vara bättre för överklockning.

Nej men nu råkar ju fallet vara så att P45 har fler fördelar än P35...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shadowfire
lol, bara för att det är en nyare modell så behöver den inte vara bättre för överklockning.

Verkar ju onödigt att uppdatera en krets och göra den både dyrare och sämre, men visst så hade ju fallet kunnat vara och det va därför jag skrev fördelarna.

Vad du försöker åstakomma förstår jag inte riktigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379
p45, svalare, modernare och mer uppdaterad version av p35.

Kan förövrigt utläsas relativt enkelt ur beteckningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragge
Nej men nu råkar ju fallet vara så att P45 har fler fördelar än P35...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379
Verkar ju onödigt att uppdatera en krets och göra den både dyrare och sämre, men visst så hade ju fallet kunnat vara och det va därför jag skrev fördelarna.

Vad du försöker åstakomma förstår jag inte riktigt.

Jo, i det här fallet stämmer det att P45 är snäppet bättre än P35, men det kryllar av exempel där ett nyare kort inte är bättre på just överklockning. Samma sak gäller BIOS-version osv, bara för att man har den nyaste innebär det inte att den är bäst. I flera fall är det rentav bättre att nedgradera o få ut mer av burken.

Så att man kan utläsa av beteckningen att ett kort är bättre var det jag hakade upp mig på

Permalänk
Medlem

Då är jag med iaf

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite...

om jag sätter in ett PCIe 2.0 kort, kommer P35 vara en flaskhals?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makkez
lånar tråden lite...

om jag sätter in ett PCIe 2.0 kort, kommer P35 vara en flaskhals?

nej.
inte med 1 kort.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makkez
lånar tråden lite...

om jag sätter in ett PCIe 2.0 kort, kommer P35 vara en flaskhals?

Inte med ETT kort, utom möjligen med 4870x2 som ju faktiskt är två kort på en bräda.

edit. damn flopper ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaret