Permalänk

jag vill också vara med!! med mitt lilla ati kort...

Visa signatur

Core 2 Duo E8500@4.5Ghz | Scythe Ninja 2 | Asus p5q-E | Dominator 2X2GB | HIS Radeon HD 4850 512MB | Cooltek 600W | Cooler Master Cosmos 1000 |
WD Raptor 74GB | Samsung TFT 24" | Logitech diNovo Edge + SteelSeries Ikari Laser
macbook pro 15,4" 2,8ghz 4gb ram 500gb 9400m + 9600gt 512m unibody

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
Jaadu, det är knappt... Skulle kunna gå om du klockar lite;)

Hur "lite" behöver man klocka?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Ställer gärna upp i tävlingen jag också, längesen jag körde. Dags nu!
Heter dock Kentsson på Foldingsidan..

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Vill inte låta girig, men... kommer ni försöka göra "grafikkorts-priset" rättvist? Om det blir för de som drar in mest poäng så blir det lite orättvist ju, eftersom alla inte har råd med flera datorer med quad-core processorer som är klockade med flytande kväve, och 108st GTX 280 som foldar som in i helvete att man byggt ett eget litet kärnkraftverk i garderoben för att driva allt.

Jag själv foldar lite jag med, men jag har inte direkt några super-grejer för det, och jag har inte heller råd med något som dig Osgorth, flera stycken Nvidia kort som är dedicerade till endast F@H. Jag har det som syns i min profil. Inget mer, inget mindre. Allt kör F@H, fast min "bästa" dator kör det inte lika ofta som de andra eftersom den används ganska ofta. När den inte används får mitt grafikkort svettas lite.
Håller på att bygga en till dator som den med ska köra F@H den med, fast det är ingen kraftfull jäkel och det blir bara på CPUn.

Jag kan vara med. Ska dra igång F@H på min bästa så den är på typ hela tiden (förutom när jag spelar såklart). Annars har jag bara haft på den när jag inte använder datorn (datorn står på typ hela tiden förutom på nätterna. Är jagi nteh emma så är den på då med).

Permalänk
Medlem

I'm in.

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Även jag hoppar in i leken

Permalänk
Medlem

Japp, vi ska försöka göra priset rättvist. Det är ju mycket roligare för alla inblandade om den som vinner är någon som verkligen uppskattar det.

Som jag skrivit tidigare så visst är det så att alla har olika förutsättningar. Det viktiga är inte att ett fåtal producerar jättemycket, utan att så många som möjligt producerar någonting överhuvudtaget. Den här tävlingen är ett försök till att "få tillbaka" medlemmar som foldat tidigare men av okänd anledning slutat, samt att försöka locka till sig nya medlemmar. Det finns ju säkert många sätt att försöka skapa intresse, och jag hoppas att det vi nu gjort lockar.

Så, kör så det ryker, oavsett hårdvara och möjligheter! Alla bidrag är mer än välkomna!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

jag vill också vara med

Permalänk
Medlem

Har dragit ner programmet nu och ska snart börja folda

Btw jag har Ubuntu och XP på min bärbara och jag hade tänkt o folda med den oxå så göre nån skillnad om man foldar i Ubuntu eller XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Så, för att uppnå 10K i en maskin är det i princip ett krav att köra två Nvidiakort, som det ser ut idag. Det som rekommenderas är ett hederligt 8800GT (eller 9800GT, i stort sett samma kort) som på ensam hand ger ca 5000-5200 PPD beroende på klockning.

När du säger 8800GT tänker du på den med 256MB eller 512MB?

Visa signatur

Mmmm så!

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja va med men ja hittar inte vart och hur så ni får gärna berätta vart programmet finns och hur man bidrar till swec foldinglag

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

AxxarN: Härligt! Om du menar GPU-klienten så går den inte att köra i Linux ännu (well, det går med WINE men det kräver en del kunskaper) så kör helst i XP du. CPU/SMP-klienten går bra vilket som!

MrFiB: Båda skall prestera likvärdigt!

Juckpuck: Läs introduktionstråden i det här forumet, det är en av de klistrade trådarna längst upp.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Japp, vi ska försöka göra priset rättvist. Det är ju mycket roligare för alla inblandade om den som vinner är någon som verkligen uppskattar det.

Som jag skrivit tidigare så visst är det så att alla har olika förutsättningar. Det viktiga är inte att ett fåtal producerar jättemycket, utan att så många som möjligt producerar någonting överhuvudtaget. Den här tävlingen är ett försök till att "få tillbaka" medlemmar som foldat tidigare men av okänd anledning slutat, samt att försöka locka till sig nya medlemmar. Det finns ju säkert många sätt att försöka skapa intresse, och jag hoppas att det vi nu gjort lockar.

Så, kör så det ryker, oavsett hårdvara och möjligheter! Alla bidrag är mer än välkomna!

Låter mycket najs.

Tror inte jag skrev det förut men har även igång F@H på både min laptop och dator 2. Med dator 2 går det lite segt men det går iallafall. Den står på 24/7.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrFiB
När du säger 8800GT tänker du på den med 256MB eller 512MB?

Som jag förstått det så använder klienten mindre än 256mb, så man får mer eller mindre samma poäng på båda korten.

Permalänk
Medlem

Ni kan skriva upp mig också, när jag nu pluppar upp på sidan, namn Redibo, har foldat i ungefär... 15 minuter, hur lång tid tar sånt där innan det registreras..?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

drog ner Folding@home-Win32-x86-systray-620 körde igång får dock bara 25 cpu usage på min q9450 cpu

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

ja hänger på ! ...

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

mitt floding namn är liten1 som du bad om tidigare idag osgorth.

Permalänk
Medlem

Ok jag är PÅ så count me in

F@H user = CenZor

Klenar mej lite på ca 6-6500ppd men det går nog att lösa

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Underbart att se så många nya namn!

Ni som precis har börjat idag har ingen statistik registrerad ännu, det kan vara därför jag inte hittar er i listorna också.. Jag kör en check i morgon så får vi se om någon återstår.

Lycka till allihop!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Japp, vi ska försöka göra priset rättvist. Det är ju mycket roligare för alla inblandade om den som vinner är någon som verkligen uppskattar det.

Som jag skrivit tidigare så visst är det så att alla har olika förutsättningar. Det viktiga är inte att ett fåtal producerar jättemycket, utan att så många som möjligt producerar någonting överhuvudtaget. Den här tävlingen är ett försök till att "få tillbaka" medlemmar som foldat tidigare men av okänd anledning slutat, samt att försöka locka till sig nya medlemmar. Det finns ju säkert många sätt att försöka skapa intresse, och jag hoppas att det vi nu gjort lockar.

Så, kör så det ryker, oavsett hårdvara och möjligheter! Alla bidrag är mer än välkomna!

Skulle ni inte även kunna köra en rekryteringskampanj i de mer allmäna forumen och kanske till o med sätta en klistrad tråd där den syns bra?

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Hej! Jag foldar i stort sett dagligen och har klättrat från 1000 plats till 150 på bara någon månad.

Jag vill gärna va med i tävligen, men jag vet inte hur jag kan göra för att folda snabbare? Den är igång dygnet runt men går inte så värst snabbt ändå tycker jag.

Jag har ett radeon 4870 och foldar genom folding@home gpu. Kan hända att jag ibland inte orkar datan vara på. Då får ps3an stå igång i några dagarn istället.

Oj glömde skriva. Enaros87 heter jag på f@h

Permalänk
Medlem

Ja e me!

Sry om ja e dum nu men.
De va bra om man fick över 10k ppd i snitt, för då kunne man få poäng donerade?
Så ja undrar: Va e de för bra me att få poäng donerade? XD

Ja borde kunna göra typ 11k ppd me mina kort tror ja.
Men ja har inte varit aktiv på ett bra tag så för mig blir de svårt att komma upp i 10k ppd i medel eller?

F@H user = klAAs

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem

Jag började precis, har användarnamnet Wuzzery ^^

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Cenz0r: japp, skall försöka få till det.. Får stryka ledningen medhårs ett tag så får vi se.. *fniss*

Enaros87: Heja, kör hårt! Det är allmänt svårt att öka sin produktion utan extra hårdvara. Du kanske har nån maskin till som kan vara med och leka, kanske kan köra en på jobbet, släkt o vänner, osv osv.

klAAs: Du har ju fin-fina kort för att folda, vore kul om du kom med ja!
Grejen med poäng hit och dit är ju att det är lite sport.. Många tycker det är kul med rankinglistor, att jaga folk osv. Även om det är fånigt så visst är det lite kul att se när man klättrar i ranking och så, hehe..

Medelbetyget som redovisas på den länken jag gav i ursprungsposten beräknas som ett snitt under de senaste 7 dygnen. Det förändras alltså hela tiden!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth

klAAs: Du har ju fin-fina kort för att folda, vore kul om du kom med ja!
Grejen med poäng hit och dit är ju att det är lite sport.. Många tycker det är kul med rankinglistor, att jaga folk osv. Även om det är fånigt så visst är det lite kul att se när man klättrar i ranking och så, hehe..

Medelbetyget som redovisas på den länken jag gav i ursprungsposten beräknas som ett snitt under de senaste 7 dygnen. Det förändras alltså hela tiden!

Aaah ok

meenee, ja har sökt nu ett tag men ja hittar inte hur man gör för att folda med båda grafikkort..
ja har 2 skärmar som man skulle ha, men när ja startar en till GPU - F@H så säger den typ att de finns en annan öppen och att den kommer stängas.
Hjälp.

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem

Fungerar det med SLI eller måste man köra ett program per grafikkort?

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

jag vet inte om du tog mig med, men ja heter skonarn på F@H.... jag har foldat i ca 2 timmar. men den använder bara cpu:n. så här står det nere i tray ikonen: ''CPU - F@H: Working (400/2500)'' vad betyder det? och var kan jag ändra så att den använder grafikkortet?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Corsair H110i | Asus ROG STRIX 1060 6gb | HyperX 16gb DDR4 | Phanteks P400 | Corsair CX550M | Samsung Ultrawide 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Som jag förstått det så använder klienten mindre än 256mb, så man får mer eller mindre samma poäng på båda korten.

Ok, fått för mig jag läst strax över 300 någonstans. 256MB versionen köper man ny för under 800kr annars så jag tänkte ev. plocka ihop en F@H burk.

Visa signatur

Mmmm så!

Permalänk
Medlem

ok, jag är med å kör. Precis installerat.

Visa signatur

Tiden är knapp!