Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrayAfro
Hejsan gott folk!

Fick min Nox häromdagen vilket är väldigt trevligt.

Men,
jag försöker få igång Battlefield 2 utan att lyckas. Någon som vet hur jag ska göra för att få BF2 att rulla på min Vista x64 ?

Kanske står i tidigare inlägg men orkar inte gå igenom 56 sidor dessvärre så ber om ursäkt om det finns ett svar. Men har inte lyckats hitta något vid sökning.

Vore oerhört tacksam för lite hjälp!

Med tanke på att du inte beskriver felet mer ingående blir det svårt att hjälpa dig.

Går spelet att installera? Startar det över huvud taget? Om så, när krashar det? Utveckla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrayAfro
Hejsan gott folk!

Fick min Nox häromdagen vilket är väldigt trevligt.

Men,
jag försöker få igång Battlefield 2 utan att lyckas. Någon som vet hur jag ska göra för att få BF2 att rulla på min Vista x64 ?

Kanske står i tidigare inlägg men orkar inte gå igenom 56 sidor dessvärre så ber om ursäkt om det finns ett svar. Men har inte lyckats hitta något vid sökning.

Vore oerhört tacksam för lite hjälp!

Har du uppdaterat drivrutinerna för grafikkortet?
Detta verkar många nya Nox/Mythos ägare missat... Det första man gör när man får en ny dator är ju att skaffa dom senaste drivrutinerna...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrayAfro
Hejsan gott folk!

Fick min Nox häromdagen vilket är väldigt trevligt.

Men,
jag försöker få igång Battlefield 2 utan att lyckas. Någon som vet hur jag ska göra för att få BF2 att rulla på min Vista x64 ?

Kanske står i tidigare inlägg men orkar inte gå igenom 56 sidor dessvärre så ber om ursäkt om det finns ett svar. Men har inte lyckats hitta något vid sökning.

Vore oerhört tacksam för lite hjälp!

Hej!
Ja, jag satt rätt länge med att försöka få igång bf2. Jag vet inte om jag gjorde allt rätt men skiten funkar så det är ju alltid något.

Högerklicka och kör egenskaper på bf2 ikonen som man får på skrivbordet. Gå under fliken kompatibilitet, välj att köra programmet i Windows XP (Service pack 2) sen checka så att programet körs som admin.

Sen gå in på:
Mina dokument--> Battlefield 2--> Profiles--> Default

Högerklicka sen på video.con och öppna filen med anteckningar. Här ändrade jag så att det står 61hz istället för 60hz (som jag tror det står från början) under VideoSettings.setResolution 1280x1024@61Hz. Efter detta rullar mitt battlefield som tåget.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarneht av att att använda A15 med dockningstation?
Jag är sugen på det när jar köpt en och ska spela hemifrån där jag har skärm och gamer tangentbord etc.
Förslag på dockningstaionèr?

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Hej!
Ja, jag satt rätt länge med att försöka få igång bf2. Jag vet inte om jag gjorde allt rätt men skiten funkar så det är ju alltid något.

Högerklicka och kör egenskaper på bf2 ikonen som man får på skrivbordet. Gå under fliken kompatibilitet, välj att köra programmet i Windows XP (Service pack 2) sen checka så att programet körs som admin.

Sen gå in på:
Mina dokument--> Battlefield 2--> Profiles--> Default

Högerklicka sen på video.con och öppna filen med anteckningar. Här ändrade jag så att det står 61hz istället för 60hz (som jag tror det står från början) under VideoSettings.setResolution 1280x1024@61Hz. Efter detta rullar mitt battlefield som tåget.

Fan va grymt! Nu fungerar det! Tack som fan för hjälpen!

Permalänk

Noooooo! Jag missade UPS med en kvart. Får se till att stanna hemma imorgon, är det tre leveranser de kör?

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk

Någon som fått call of duty 4 att fungera på nox/mythos med vista 64?

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Medlem

Hur går det till det med UPS? Jag förväntas få datorn imorgon men är i skolan hela dagen. Min syster är dock hemma, visst skulle väl hon kunna ta emot datorn?

UPS skickar inte SMS eller något när de är 10 -15 minuter ifrån ens bostad? Då har man i alla fall tid till att dra hem. Aja får hoppas det går bra.

Ps. Mellan vilka tider leverar de? 08.00 - 16.00?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jiihan
Hur går det till det med UPS? Jag förväntas få datorn imorgon men är i skolan hela dagen. Min syster är dock hemma, visst skulle väl hon kunna ta emot datorn?

jadå, jag fick min nox förra veckan av UPS, min styvfar tog emot den utan några problem, så det ska nog gå bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hubcruiser
Någon som fått call of duty 4 att fungera på nox/mythos med vista 64?

Ja, inga problem...

Gissar vilt på att du inte skaffat senaste grafikdrivrutinen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Någon som har erfarneht av att att använda A15 med dockningstation?
Jag är sugen på det när jar köpt en och ska spela hemifrån där jag har skärm och gamer tangentbord etc.
Förslag på dockningstaionèr?

Jag använder den här som dokningsstation:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=77647

Den stödjer inte externa skärmar, annars fungerar den finfint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huej
jadå, jag fick min nox förra veckan av UPS, min styvfar tog emot den utan några problem, så det ska nog gå bra

Men hur funkar det om ingen i hushållet är hemma under dagtid alls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Colemeister
Men hur funkar det om ingen i hushållet är hemma under dagtid alls?

Då får du en lapp i brevlådan att ups varit där och försökt lämna paketet och att de gör ett nytt utkörningsförsök dagen efter.
Tips ring och ändra adressen till där du kommer vara under dagen tex arbetet så säger du era öppettider och så kommer de under dom och lämnar datorn till dig.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

Tjenare

Jag har försökt installera ZeptoMobileUtilities men det funkar inte, när jag försöker packa upp filen med winzip lr winrar så kommer alla filer två gånger:S de är oftast uppdaterade vid olika tidpunkter men har exakt samma namn. När jag sen försöker installera så funkar det ej.

ngn med samma problem?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Jag fick igår min Nox A15, trots en del krångel med UPS.
Datorn levererades 6 dagar senare än zepto lovat vid beställning, men det är ingen större försening tycker jag.

Fick 5,9 i experience Index med:
2,53Ghz
320 7200rpm

Min grekiska gudinna spinner på mycket tillfredställande.
Jag trodde att den svarta designen skulle vara ganska tråkig men den är förvånansvärt vacker. Ångrar inte att jag bytte från Mythos till Nox, fick ju både bättre processor och hårddisk för samma pris.

Helt klart värt väntetiden och priset.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Jag använder den här som dokningsstation:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=77647

Den stödjer inte externa skärmar, annars fungerar den finfint!

Använder du en USB-Hub som dockningsstation ?

Permalänk
Medlem

Ringde dom igår och de sa att senast nästa vecka skulle jag ha min dator...
Idag fick jag ett roligt mail:

We are pleased to be able to inform you about the expected delivery date of your Zepto notebook with NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3 graphic board.

We expect to ship all orders on NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3 graphic board no later than week 45 (from November 3rd – November 7th, 2008).

och så klart är deras telefon avstängd idag! känns som de planera att alla skulle bli grymt förbannade.

Skicka ett mail istället och fråga vad det är som stämmer. Vad dom sa till mig igår eller mailet som jag fick idag.

Stämmer mailet kan de dra åt helvete och jag kräver kompensation eller så tar jag mina pengar någon annanstans och snackar skit om zepto till alla.

Finns redan datorer på marknaden med 9650m och bättre gpu's som kan levereras till mig inom 2-3 dagar.

EDIT: håller på att bråka med dom över mail för tillfället
Ser ut som att det blir en avbeställning och väldigt dåligt betyg på prisjakten.
De säger att den bara har blivit 2 veckor försenat fast jag har bevis att de skulle skicka ut datorn den 29/9.

Finns ändå bättre datorer nu som Toshiba Qosmio X300

Permalänk

Du kommer inte att få nån kompensation. Jag har beställt en Nexus som är nästan 2 månader försenad men då det är deras underleverantörer som krånglar så ger de ingen kompensation. Det fick jag höra iaf, möjligt att jag är för tofflig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Finns ändå bättre datorer nu som Toshiba Qosmio X300

Dealbreakern är ju dock 5400RPM och 3MB Cache processor. :/
Designen var ju gräslig också, överhypad.

Tittar fortfarande på Zepto.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Använder du en USB-Hub som dockningsstation ?

Typ, ja. Förvisso går det, av naturliga skäl, inte att koppla in skärm och högtalare till USB-hubben, men resten av mina tillbehör jag har hemma använder USB (Ext. hårddisk, mus, tgb).

Då de Zepto Nox som säljs just nu inte stödjer dockningsstation kände jag att det var den enklaste lösningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Colemeister
Du kommer inte att få nån kompensation. Jag har beställt en Nexus som är nästan 2 månader försenad men då det är deras underleverantörer som krånglar så ger de ingen kompensation. Det fick jag höra iaf, möjligt att jag är för tofflig.

Då tar jag helt enkelt mina pengar och går någon annanstans. Och får en dator innan ens zepto hinner skicka ut min.

Värdelösa leveranstider. Har aldrig varit med om det och jag har beställt allt möjligt via nätet. Bärbara, högtalare, recievers, tv, datorkomponenter etc etc etc. Aldrig varit med om sån här leveranstid på en grej man har betalt för.

Det värsta är också att de lovade mig att det skulle levereras nästa vecka, 2 gånger.. Va fan stoppar dom från att försena det igen? ska jag vänta 1 år på datorn?

Du kanske inte fick någon kompensation för att du var inte beredd att göra en avbeställning, vilket jag är

Permalänk

jag äger en nox a15 och är mycket nöjd hittils. dock en liten kort fråga angående crysis, bioshock, ut3 och liknande krävande spel.

klarar eran maskin av att lira dessa på högsta upplösning (eller hög) och med settings på över normal eller kanske t.om högsta?

lite kort om min spes:

wsxga+ 1680x1024 @ 9600m gt 512
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
4gig ram
320g 5400 hdd
os: win vista 64 bits business men kör nuvarande med win xp pro

i ut3 / bioshock så hänger inte datorn med riktigt tycker jag, på de högre settings, vad kan detta bero på?

tacksam för svar

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
jag äger en nox a15 och är mycket nöjd hittils. dock en liten kort fråga angående crysis, bioshock, ut3 och liknande krävande spel.

klarar eran maskin av att lira dessa på högsta upplösning (eller hög) och med settings på över normal eller kanske t.om högsta?

lite kort om min spes:

wsxga+ 1680x1024 @ 9600m gt 512
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
4gig ram
320g 5400 hdd
os: win vista 64 bits business men kör nuvarande med win xp pro

i ut3 / bioshock så hänger inte datorn med riktigt tycker jag, på de högre settings, vad kan detta bero på?

tacksam för svar

Nix de funkar inte så bra för mig...:/

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Värdelösa leveranstider. Har aldrig varit med om det och jag har beställt allt möjligt via nätet. Bärbara, högtalare, recievers, tv, datorkomponenter etc etc etc. Aldrig varit med om sån här leveranstid på en grej man har betalt för.

Det är en rätt stor skillnad, eftersom Zeptos datorer byggs på beställning. Dock är det inte okej att de inte håller de utlovade leveranstiderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunteman
Det är en rätt stor skillnad, eftersom Zeptos datorer byggs på beställning. Dock är det inte okej att de inte håller de utlovade leveranstiderna.

det gör dell också och man får datorn inom 1 vecka...

Nu vägrar dom också svara på mitt mail eftersom jag bevisa att de hade fel.. ska ta och ringa dom imorgon och fråga va fan det är för företag som håller på såhär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Ja, inga problem...

Gissar vilt på att du inte skaffat senaste grafikdrivrutinen?

Fick det att fungera

Men är drivrutinerna på zeptos sida dom bästa/senaste? Vart hittar man annars? Och kommer nvidia inte släppa drivrutiner på sin sida alls till kortet?

edit: en annan sak, borde man ta ut batteriet när man har datorn stående? Hur mycket "slits" det av att laddas hela tiden?

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
det gör dell också och man får datorn inom 1 vecka...

Nu vägrar dom också svara på mitt mail eftersom jag bevisa att de hade fel.. ska ta och ringa dom imorgon och fråga va fan det är för företag som håller på såhär.

1. Dell är ohyggligt mycket större
2. Man får vänta rätt mycket på dem också ibland.

Jag försvarar inte Zepto egentlligen, men skillnaden är stor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
jag äger en nox a15 och är mycket nöjd hittils. dock en liten kort fråga angående crysis, bioshock, ut3 och liknande krävande spel.

klarar eran maskin av att lira dessa på högsta upplösning (eller hög) och med settings på över normal eller kanske t.om högsta?

lite kort om min spes:

wsxga+ 1680x1024 @ 9600m gt 512
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
4gig ram
320g 5400 hdd
os: win vista 64 bits business men kör nuvarande med win xp pro

i ut3 / bioshock så hänger inte datorn med riktigt tycker jag, på de högre settings, vad kan detta bero på?

tacksam för svar

Tror du har fått lite fel uppfattning om vad Noxen är kapabel till då det inte är någon renodlad gaming dator. Zeptos Nox är en mellan portabel midrange spel/media dator som inte är ämnad för att maxa ut de mest krävande spelen.

Utan Zeptos Nox styrka ligger i att den är relativt liten/lätt för dess prestanda. Sen att modellen är en av de mest stilrena bärbara på marknaden är ju bara ett plus!

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skitföretag...

De svarar inte på mail längre och har telefonen avstängd KAN INTE AVBESTÄLLA MIN JÄVLA ORDER½!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Vilket jävla skitföretag...

De svarar inte på mail längre och har telefonen avstängd KAN INTE AVBESTÄLLA MIN JÄVLA ORDER½!!!

Zepto säger: "Muhahahahaha!"