Permalänk
Medlem

4870 fläkt problem

Hej, är såhär att jag har ett Asus 4870 512mb kort sen 2 veckor tillbaka ungefär. Fungerat perfekt tills idag då fläkten har slutat snurra.

Är detta ett kännt fel och finns det något att göra eller är det bara att skicka tillbaka kortet?

mvh..

Permalänk
Medlem

hm, å du har kikat så att kontakten inte hoppat ur? konstigt..

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Har samma kort fast med 1GB minne, när jag laddade ner senaste qatalyst och startade ATI-overdrive så stannade fläkten för att man måste ställa in den manuellt. Tror inte det sulle vara det men det kan vara väst att kolla?

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2xPentium
Har samma kort fast med 1GB minne, när jag laddade ner senaste qatalyst och startade ATI-overdrive så stannade fläkten för att man måste ställa in den manuellt. Tror inte det sulle vara det men det kan vara väst att kolla?

Vadå måste ställa in den manuellt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Vadå måste ställa in den manuellt?

Ifall jag stänger av manuell fläktkontroll så stannar min fläkt och börjar inte snurra förrän kortet når runt 60-70 grader och då endast med ett par procent. Så kör min fläkt konstant på 40%.

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit