Permalänk
Medlem

hur kan man se vart datan är?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
hur kan man se vart datan är?

Beror väl på vilken data du menar?

Datorn borde du kunna spåra genom ett "tracking number" som du fått utav Apple. Antar att det är UPS som levererar datorerna så det är på deras hemsida du bör söka efter försändelsen med numret.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Handlar förmodligen om att man fått information om paketet i Holland och inte själva produkten. Kan tänka mig att UPS har speciella rutiner för att komma runt tull osv snabbare.

Vilken dator har du beställt?

Jo det kan nog stämma. Senaste jag kan se är att den blivit ankomstskannad i Korea. Så på två dagar har den ite hunnit längre. Kanske skickas med båt. Köpte enklaste MBP. UPS skriver inte längre ut planerad leverans på sidan.

Permalänk
Medlem

haha, tullverket tog mina v-Moda som kom tillbaka efter reparation, de kräver 500 kr för att ge ut dem, vilket jag inte kommer betala. De är så fula så de lär ta min MB med för att försöka mygla till sig lite mer.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

"Skickades den: Oct 22, 2008"

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Beror väl på vilken data du menar?

Datorn borde du kunna spåra genom ett "tracking number" som du fått utav Apple. Antar att det är UPS som levererar datorerna så det är på deras hemsida du bör söka efter försändelsen med numret.

har beställt en MBP men ska dra in på apple.se å hitta nr
thx

ps. hittar inte något tracking nr :S å sen har dom satt tidigast lev 6 nov ist för 4 ds.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

För att spåra paketet så måste man ha UPS nummer som man får från apples hemsida sedan gå in på ups.com och klicka på track by reference.

Min dator är i changhai....

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Pro eller inte det är frågan...
Någon som har någon uppfattning om prestandan på nyare spel med MB och MBP. Tänker kanske ffa på kommande starcraft 2, diablo 3 och Spore. MBP är självklart bättre men MB verkar ju klara sig hyffsat när det gäller lite äldre spel som CoD4. Tror ni den pallar SC2 och diablo3? Någon som vet något om systemkraven för dessa spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Moreau
Pro eller inte det är frågan...
Någon som har någon uppfattning om prestandan på nyare spel med MB och MBP. Tänker kanske ffa på kommande starcraft 2, diablo 3 och Spore. MBP är självklart bättre men MB verkar ju klara sig hyffsat när det gäller lite äldre spel som CoD4. Tror ni den pallar SC2 och diablo3? Någon som vet något om systemkraven för dessa spel?

SC2 borde inte vara några problem och D3 är lite svårt att gissa till säkert mer än 2 åt till innan det kommer ut.

Permalänk

SÅ en vanlig MB borde klara SC2? Låter ju fint. Fick för mig att D# skulle komma nästa år men jag har inte så bra koll, kan inte påstå att jag är någon riktig gamer.
Några stora fördelar med MBP frånsett grafikkortet? Dom verkar ju vara väldigt lika i övrigt. Firewire tror jag inte jag behöver, vet faktiskt inte riktigt vad man använder det till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Moreau
SÅ en vanlig MB borde klara SC2? Låter ju fint. Fick för mig att D# skulle komma nästa år men jag har inte så bra koll, kan inte påstå att jag är någon riktig gamer.
Några stora fördelar med MBP frånsett grafikkortet? Dom verkar ju vara väldigt lika i övrigt. Firewire tror jag inte jag behöver, vet faktiskt inte riktigt vad man använder det till.

Största anledningen jag hade nr jag beställde min MBP var större skärm hade gärna sett lite högre upplösning också. Spela spel tycker jag funkar bäst på en stationär dator med Windows.

Permalänk

Jovisst, har alltid tidigare haft en stationär windowsburk, men den åker ut då jag vill ha en bärbar och jag vill inte ha flera datorer. Tillräckligt många prylar ändå. Dessutom sugen på att testa mac.
Visst vore större skärm trevligt men frågan är om det är värt pengarna? Blir ju också klumpigare att bära och jag har en stor skärm (TV 42") som jag tänkte koppla upp den på när jag är hemma. Har än så länge kvar min 19" skärm, men den åker nog snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Några som gjort någon fet beställning?

Kommer slänga iväg en beställning imorgon förhoppningsvis på:

Macbook 2,0 Ghz + Apple remote + Mini --> DVI conveter
Canon skrivare
Ipod 16gb

Det enda jag är lite orolig över är att leveransdatumet kanske blir rätt långt, och då kanske "Back-to-school" kampanjen hinner gå ut och jag inte kommer kunna få mina pengar? Kommer detta att kunna hända?

Kampanjen att få tillbaka pengarna är väll att beställa innan sista oktober och sen har man till sista november på sig att skicka in kampanjpapperet?

Och innan dess bör du ha fått din MacBook och tillbehör.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
För att spåra paketet så måste man ha UPS nummer som man får från apples hemsida sedan gå in på ups.com och klicka på track by reference.

Min dator är i changhai....

vad finns det? jag har ju Beställningsnummer men den funkar inte på ups sida

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vad finns det? jag har ju Beställningsnummer men den funkar inte på ups sida

Du får ett trackingnummer när ordern skickats, inte tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Kampanjen att få tillbaka pengarna är väll att beställa innan sista oktober och sen har man till sista november på sig att skicka in kampanjpapperet?

Och innan dess bör du ha fått din MacBook och tillbehör.

Tack så mycket! Är väl så, har läst igenom alla villkor och sådant nu också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Du får ett trackingnummer när ordern skickats, inte tidigare.

damn, såg det nyss står "ej skickat" fy fan när tänker dom skicka? hoppas jag får den 6 nov å inte senare... när jag beställde stod skickas efter 8 arbetsdagar kommer säkert bli mer...så dålig när man betalar över 23k....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

damn, såg det nyss står "ej skickat" fy fan när tänker dom skicka? hoppas jag får den 6 nov å inte senare... när jag beställde stod skickas efter 8 arbetsdagar kommer säkert bli mer...så dålig när man betalar över 23k....

För min del ska den levereras 3-4 november och de har inte skickat än. Har ju dock väntat sen i januari på datorn så det gör väl inget att vänta ett par dagar till

Permalänk
Medlem

T

Citat:

Tog dem 3 arbetsdagar att få iväg min om man inte räknar den dagen jag beställde. Sen är den inne på tredje dagen transport.

Permalänk
Medlem

Oh, skönt att se att det är fler som inte fått sina beställningar skickade än. Jag sitter och läser lite på 99-forumet och där har flera stycken fått sina MBP 2.53-maskiner skickade. Orättvist!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
För min del ska den levereras 3-4 november och de har inte skickat än. Har ju dock väntat sen i januari på datorn så det gör väl inget att vänta ett par dagar till

what? min står det 6 nov - 12 nov! fy fan...det är ju skit många dagar emellan jämfört med 3-4...det stod 4 nov när jag beställde men du har dom förlängde det! hoppas det är bara en marginal apple vill ha...annars kommer det ta 10 år ju... jag har bara väntat sen dom sa att det skulle komma med den nya MBP xD har aldrig haft apple innan men leveranstiden gör mig inte glad! dom borde ha haft ett stort lagar lr redan skickat ut till alla i-länder innan dom har en keynote om den!

har dom på 99 fått dom lr står det bara skickat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Först var leveransdatumet 3-4nov.
Sedan ändrade de den till 30okt (kan komma att ändras).
Nu står det på sidan: 24 okt 2008 (kan komma att ändras)

Det blir bara bättre o bättre... Men frågan är om de får hit den på 2 dagar från changhai.

Edit:
NICE!!
APELDOORN,
NL 10/22/2008

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Först var leveransdatumet 3-4nov.
Sedan ändrade de den till 30okt (kan komma att ändras).
Nu står det på sidan: 24 okt 2008 (kan komma att ändras)

Det blir bara bättre o bättre... Men frågan är om de får hit den på 2 dagar från changhai.

Edit:
NICE!!
APELDOORN,
NL 10/22/2008

Det var bara något tull meck i NL. För den skickas till Korea först. Var så för mig och såg en bild på 99.

Permalänk
Medlem

ok så du menar.... kina->changhai->nederländerna->(nord/syd)korea->nederländerna(igen)->sverige?

och inte bara
kina->changhai->nederländerna->sverige

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Min skickades igår, beräknas vara framme 3-4 september T_T
Hoppas det går fortare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Min skickades igår, beräknas vara framme 3-4 september T_T
Hoppas det går fortare.

september, tror du menar nov. annars hade du nog redan haft den

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Citat:

september, tror du menar nov. annars hade du nog redan haft den

Haha så sant, shet vad tiden går fort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Haha så sant, shet vad tiden går fort

hehe.

När på dygnet uppdaterades allas status, de som fått de skickade?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ok så du menar.... kina->changhai->nederländerna->(nord/syd)korea->nederländerna(igen)->sverige?

och inte bara
kina->changhai->nederländerna->sverige

La till en bild i mitt inlägg.
Man får ju hoppas att de inte skickade till NL först och sen till Kina igen.

Förresten så ligger Shanghai i Kina.

Permalänk
Medlem

Drar applestore pengarna från ens kort direkt vid beställning eller vid leverans?