Nya MacBook Modellerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Moreau
Argh! Kan inte bestämma mig för vilken modell jag ska köpa, Macbook eller pro:n? Rätt dyrt med pro men trevligt med ett snabbare grafikkort? Fast jag spelar ju rätt lite spel... Suck, vilka oöverstigliga problem när man är så oförmögen att fatta beslut som jag.

Men är du förmögen i övrigt är det ju inga problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Köpte du 4GB minne också, från apple?

Ne, trodde jag skulle få den snabbare om jag inte gjorde det. Men tji fick jag, så var det när jag beställde den senaste november 07. Jag valde till en mini-dvi och fick vänta 7 dar extra, nu köpte jag standard för att få den fort. Men inte händer det

Jag ångrar att jag inte tog mer minne från Apple då det är billigt med extra minne nu, men jag får trycka i det själv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Men är du förmögen i övrigt är det ju inga problem

Nä det är ju sant! Och jag är ju ganska rik...

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått sin Macbook Pro av den kraftigare modellen skickad än?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Är det någon som har fått sin Macbook Pro av den kraftigare modellen skickad än?

De har skickat den och planerad leverans enligt UPS är 22Oct.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
De har skickat den och planerad leverans enligt UPS är 22Oct.

När beställde du? Har du specialbeställt något t.ex. Mer RAM eller något annat?

Vilket var ditt uppskattade leveransdatum det datum du lade din beställning?

Permalänk
Medlem

Enklaste modellen det ända extra jag beställde till var en fjärkontroll. Min order gick genom 20:25 den 14 okt. Det första budet jag fick om datum var 3-4 nov. Den befinner sig fortfarande i China.

Permalänk
Medlem

Fan jag kommer nog att beställa en snart.

Stämmer det att jag kommer att kunna beställa min MB (jag har CSN-kort) för:

10 800 kr för MB'n.
En Ipod för 275 kr. (jag betalar hela sen kräver jag tillbaks pengar?)
Kommer jag också att kunna köpa en Canon skrivare för 99kr? (kräver tillbaks pengarna sedan)

Permalänk
Medlem

Macforum har sålt några av den billigare Pro modellen men inga av den dyrare. Apple hade inte skickat ut några alls sist jag frågade. Hoppas de får tummen ur snart.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Var helt inne på att köpa en MBP innan, men eftersom MB har fått en sån "boost" och är minst lika fin, så valde jag den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Macforum har sålt några av den billigare Pro modellen men inga av den dyrare. Apple hade inte skickat ut några alls sist jag frågade. Hoppas de får tummen ur snart.

Jaa, det hoppas jag. Jag vill nämligen ha min snaart!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

10 800 kr för MB'n.
Kommer jag också att kunna köpa en Canon skrivare för 99kr? (kräver tillbaks pengarna sedan)

Så har jag förstått det. Och jag har dessutom läst villkoren, men observera att du måste skicka kravet på skrivarrabatten och iPod-rabatten i samma kuvert då kopior av etiketter etc inte accepteras, alltså från datorn.

Kommer tyvärr inte ha ekonomi att köpa en MacBook förän efter jul jag, synd då jag gärna skulle skaffat en iPod för de pengarna :(.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Min MBP har kommit till nederländerna. Så den bör hinna hit tills imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

10 800 kr för MB'n.

Tja!

Jag kollade nyss på hemsidan och tänkte beställa samma som du. Kommer då att ta den billigaste nya macbooken, en ipod 8gb och en canon skrivare.

Men jag får bara fram priset 11275kr. Hur gör du för att få 10800?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Tja!

Jag kollade nyss på hemsidan och tänkte beställa samma som du. Kommer då att ta den billigaste nya macbooken, en ipod 8gb och en canon skrivare.

Förmodligen studentrabatt eller att han räknat av pengarna han får tillbaka för ipoden.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Tja!

Du går in på den hemsidan som står på ditt studentkort, jag har
mecenat.se. Sen loggar du in och går via den hemsidan till apple store. Så
får du mer rabatt.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

De har ändrat status på min beställning nu till: Förberedd för avsändning
Någon som har en uppfattning om hur lång tid det kan tänkas ta att frakta grejerna?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Någon som har en uppfattning om hur lång tid det kan tänkas ta att frakta grejerna?

Mitt skickades samma dag som det stod så.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa

När och vad beställde du?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk

Jag beställde den 14 Oktober, 2008 kl. 20:39 och Apple har ändrat status på min med :). Det står "Förberedd för avsändning" och jag beställde den billiga macbooken och en ipod nano 8GB.

Visa signatur

Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag beställde den 14 Oktober, 2008 kl. 20:39 och Apple har ändrat status på min med :). Det står "Förberedd för avsändning" och jag beställde den billiga macbooken och en ipod nano 8GB.

Ok. Beställde också den 14/10 dock klockan 20:49.. MBP 2.53GHz. Fortfarande "Ej skickad ännu". Hoppas dom får iväg den snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
När och vad beställde du?

MB 2,0 med 250gb hdd och en dvi adapter den 15/10

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Verkar som att Macbook:arna kommer iväg snabbare. Suck. Mee want mine!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Några som gjort någon fet beställning?

Kommer slänga iväg en beställning imorgon förhoppningsvis på:

Macbook 2,0 Ghz + Apple remote + Mini --> DVI conveter
Canon skrivare
Ipod 16gb

Det enda jag är lite orolig över är att leveransdatumet kanske blir rätt långt, och då kanske "Back-to-school" kampanjen hinner gå ut och jag inte kommer kunna få mina pengar? Kommer detta att kunna hända?

Permalänk
Medlem

fasen att jag missade canonskrivaren för 99:-.. men vill inte riktigt avbeställa å få ännu längre lev- tid.. 5-6 november är sent nog!

hoppas att de e snabbare än de påstår.. vill ha nu! måst eju ha nåt bra att tentaflykta med..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
fasen att jag missade canonskrivaren för 99:-.. men vill inte riktigt avbeställa å få ännu längre lev- tid.. 5-6 november är sent nog!

hoppas att de e snabbare än de påstår.. vill ha nu! måst eju ha nåt bra att tentaflykta med..

hehe, vi sitter nog i samma positioner :), men jag hoppas mer på att jag inte får datorn innan tentaveckan är slut

Visa signatur

Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
hehe, vi sitter nog i samma positioner :), men jag hoppas mer på att jag inte får datorn innan tentaveckan är slut

Underskatta aldrig en bra flykt

har sista tentan på torsda, så lär ju aldrig hända att macen kommer innan dess

Permalänk
Medlem

Humor enligt UPS så är mitt paket i Kina igen efter att ha varit i Holland. Stod dock i meddelandet PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING när det stod att det var i Holland de kanske hittade något kul i paketet och skickade tillbaks det igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Humor enligt UPS så är mitt paket i Kina igen efter att ha varit i Holland. Stod dock i meddelandet PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING när det stod att det var i Holland de kanske hittade något kul i paketet och skickade tillbaks det igen.

Handlar förmodligen om att man fått information om paketet i Holland och inte själva produkten. Kan tänka mig att UPS har speciella rutiner för att komma runt tull osv snabbare.

Vilken dator har du beställt?

Visa signatur