Nya MacBook Modellerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Drar applestore pengarna från ens kort direkt vid beställning eller vid leverans?

Vid beställning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Drar applestore pengarna från ens kort direkt vid beställning eller vid leverans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Vid beställning.

Mina reserverades vid beställning och är fortfarande endast reserverade - alltså inte 100% dragna.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

det dras inte med den resveras å det är typ nästan som draget, därför tycker jag att det är dåligt när man får vänta minst 2 veckor när man betala över 23k.. dom borde ha räknat med många beställningar...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
det dras inte med den resveras å det är typ nästan som draget, därför tycker jag att det är dåligt när man får vänta minst 2 veckor när man betala över 23k.. dom borde ha räknat med många beställningar...

Det har dom säkerligen också, det betyder inte att dom haft tid att "bunkra" upp ett stort lager. Eftersom t.ex. 17-tummaren inte hann "bli färdig" innan releasen så kan man tänka sig att det var ganska kort tid mellan man bestämde att de var klara och lanseringen. Tror jag iaf.

Sen är ju Sverige inte den största marknaden, USA har ju mängder med maskiner och de skickades ut redan dagen efter lanseringen om man bor i USA/köpt en USA-maskin. Det är nog där dom satsade på att bygga massvis av maskiner.

Vi får nöja oss med tillverkning vid beställning såhär i början.. och andra sidan så gör det inte jättemycket att dom tar lite tid att tillverka datorerna, bättre det blir bra kvalité än något hastigt ihopsatt skit.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Det har dom säkerligen också, det betyder inte att dom haft tid att "bunkra" upp ett stort lager. Eftersom t.ex. 17-tummaren inte hann "bli färdig" innan releasen så kan man tänka sig att det var ganska kort tid mellan man bestämde att de var klara och lanseringen. Tror jag iaf.

Sen är ju Sverige inte den största marknaden, USA har ju mängder med maskiner och de skickades ut redan dagen efter lanseringen om man bor i USA/köpt en USA-maskin. Det är nog där dom satsade på att bygga massvis av maskiner.

Vi får nöja oss med tillverkning vid beställning såhär i början.. och andra sidan så gör det inte jättemycket att dom tar lite tid att tillverka datorerna, bättre det blir bra kvalité än något hastigt ihopsatt skit.

jo, självklart men jag menar inte bara sverige, jag menar det borde vara ungefär samma leveranstid i hela europa? självklart vill man ha bra kvalite men man vill ju ha kort lerveranstid!!! dom tar mina 23k å bara sitter på dom xD vill ju ha min produkt som har betalat för! men men om man väntar på något gott bla bla bla får spela farcry 2 ist under 2 veckors tid

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt en MacBook 2,0 + en Ipod Nano 8gb.

Beräknad leverans 5-6 November.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

jo, självklart men jag menar inte bara sverige, jag menar det borde vara ungefär samma leveranstid i hela europa? självklart vill man ha bra kvalite men man vill ju ha kort lerveranstid!!! dom tar mina 23k å bara sitter på dom xD vill ju ha min produkt som har betalat för! men men om man väntar på något gott bla bla bla får spela farcry 2 ist under 2 veckors tid

Du kommer säkerligen att få din dator. Sitt lugnt i båten så länge. hehe. Jag kan knappt själv hålla mig.. men att "gnälla" om att jag betalat för den och inte fått den är ju lite fel. Så är det ju alltid när man beställer med kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kommer säkerligen att få din dator. Sitt lugnt i båten så länge. hehe. Jag kan knappt själv hålla mig.. men att "gnälla" om att jag betalat för den och inte fått den är ju lite fel. Så är det ju alltid när man beställer med kort.

dom kan ju lika bra vänta till den skickas men men inget man kan göra bara sitta å gnälla för att dom är sega! tänk va mkt annat man skulle kunna göra för 23k hoppas det blir 6 nov å inte 12 nov

Jag tror att det är kortare leveranstid till MB än MBP

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjar närma sig nu är den i DE. Så kanske hinner få den innan helgen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Börjar närma sig nu är den i NL. Så kanske hinner få den innan helgen.
http://i33.tinypic.com/2wqbton.png

Hur söker man sitt paket på UPS? Vilket nummer ska man använda? Har fått ett beställningsnummer från apple, men kan bara kolla status på deras sida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Hur söker man sitt paket på UPS? Vilket nummer ska man använda? Har fått ett beställningsnummer från apple, men kan bara kolla status på deras sida

Som jag förstått det så ska du se ett trackingnummer på Apples status-sida när den är skickad. Det använder du sedan på UPS sida för att spåra paketet.

Min har fortfarande statusen "Ej skickad ännu" - ikväll är det 7 arbetsdagar sen jag beställde den. Jag blir så trött om det skjuts upp, speciellt med tanke på att andras MBP 2.53 verkar ha levererats. Även konfigurerade maskiner.. min är helt standard.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan... trodde det var nära nu men.. icke. Men det står ändå på apples spårningssida att det beräknas vara framme i morgon.

INCHEON,
KR 23/10/2008 10:53 AVGÅNGSSKANNING
23/10/2008 7:53 ANKOMSTSKANNING
SHANGHAI,
CN 23/10/2008 4:37 AVGÅNGSSKANNING
APELDOORN,
NL 22/10/2008 16:38 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING
SHANGHAI,
CN 22/10/2008 21:14 EXPORTSKANNING
22/10/2008 21:11 IMPORTSKANNING
22/10/2008 10:31 URSPRUNGSSKANNING
CN 21/10/2008 8:15 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
fan... trodde det var nära nu men.. icke. Men det står ändå på apples spårningssida att det beräknas vara framme i morgon.

INCHEON,
KR 23/10/2008 10:53 AVGÅNGSSKANNING
23/10/2008 7:53 ANKOMSTSKANNING
SHANGHAI,
CN 23/10/2008 4:37 AVGÅNGSSKANNING
APELDOORN,
NL 22/10/2008 16:38 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING
SHANGHAI,
CN 22/10/2008 21:14 EXPORTSKANNING
22/10/2008 21:11 IMPORTSKANNING
22/10/2008 10:31 URSPRUNGSSKANNING
CN 21/10/2008 8:15 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Korea.

Just nu känns det som att min maskin har hamnat i någon sunkig kö bakom hela Sveriges butiker som vill ha likadana maskiner som min. Känns som jag borde konfigurerat den ändå. Suck.. väntan är olidligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det här med Beräknad avsändnings statusen på applestore. Är det något som ändras nån gång?? Står fortf 7arbtesdaga för mig.. Och är väl inne på arbetsdag nummer 6 idag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
det här med Beräknad avsändnings statusen på applestore. Är det något som ändras nån gång?? Står fortf 7arbtesdaga för mig.. Och är väl inne på arbetsdag nummer 6 idag..

Min står det också 7 på.. och idag är det 7 dagar sen jag beställde. Jag hoppas innerligt att dom kommer skicka min maskin idag, tvivlar dock.. känns som min order är bortglömd.

Det är nog en statisk siffra.

EDIT: WIIE!! Uppdaterade nu, en minut senare och såg till min förvåning: "Förberedd för avsändning"

Äntligen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu tror jag att jag börjar förstå dom hoppas jag, jag beställde den 20 å det står "Beräknad avsändning : 7-10 dagar" alltså menar dom så skickas min tidigast den 27 å senast 30okt lr har jag fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nu tror jag att jag börjar förstå dom hoppas jag, jag beställde den 20 å det står "Beräknad avsändning : 7-10 dagar" alltså menar dom så skickas min tidigast den 27 å senast 30okt lr har jag fel?

Japp, det är vad jag tror iaf. Tänk på att dom anger arbetsdagar vilket betyder att du måste räkna bort helger.

Min har som du såg i min förra post fått uppdaterad status till "Förberedd för avsändning", ikväll är det 7 arbetsdagar sen jag beställde så förhoppningsvis skickas den idag också och då var dom ganska "spot on".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

damn då kommer min skickas om 10 arbetsdagar? !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick "skickad" igår Väntar på att få tracking number

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag fick "skickad" igår Väntar på att få tracking number

Oh, trevligt. Du hade beställt Macbook:en och inte Pro, eller hur var det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Oh, trevligt. Du hade beställt Macbook:en och inte Pro, eller hur var det?

Mm, blidde en MacBook Kom ju fram till att jag lär flytta den oftare än jag spelar. Kan vara skönt med mindre vikt då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: WIIE!! Uppdaterade nu, en minut senare och såg till min förvåning: "Förberedd för avsändning"

Äntligen!

Samma här! Fast på min MBP då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Mm, blidde en MacBook Kom ju fram till att jag lär flytta den oftare än jag spelar. Kan vara skönt med mindre vikt då.

Jaa verkligen. Jag har kommit fram till tvärt om. Har ju Dell:en i värsta fall också, även om jag lär använda Macbook:en ändå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Samma här! Fast på min MBP då!

Yes, har också beställt MBP! Kan notera att jag är "bolen" på 99.se.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, på CSNs hemsida så visar de ju back to school m.m., men i villkoren står det

8.

En berättigad utbildningskund är i samband med denna kampanj en enskild person som är:

* En heltidsstudent över 18 års ålder som studerar vid en utbildningsinstitution
* En lärare, föreläsare eller ledare som arbetar vid en utbildningsinstitution och som köper den berättigande produkten för sitt eget bruk eller för utbildnings- eller forskningsändamål

Så jag måste ändå vara över 18 år för att ta del av back to school erbjudandet? :s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hmm, på CSNs hemsida så visar de ju back to school m.m., men i villkoren står det

8.

En berättigad utbildningskund är i samband med denna kampanj en enskild person som är:

* En heltidsstudent över 18 års ålder som studerar vid en utbildningsinstitution
* En lärare, föreläsare eller ledare som arbetar vid en utbildningsinstitution och som köper den berättigande produkten för sitt eget bruk eller för utbildnings- eller forskningsändamål

Så jag måste ändå vara över 18 år för att ta del av back to school erbjudandet? :s

Är back to school det där med ipoden?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tror inte att 18 år är det viktiga. Så länge man är på ett universitet/högskola/annan CSN-aktivitet så borde det gå finemang. Kan man logga in på affären med studentrabatt ska det ju inte vara några problem.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Jag tror inte att 18 år är det viktiga. Så länge man är på ett universitet/högskola/annan CSN-aktivitet så borde det gå finemang. Kan man logga in på affären med studentrabatt ska det ju inte vara några problem.

Kan nog tycka det samma faktiskt. Dom borde inte gnälla.. det handlar väl mest om att man måste ha målsmans tillåtelse att handla över Internet/Postorder.

Visa signatur

Permalänk

Apple skickade macbooken den 21 oktober och jag har fortfarande inte fått
något spårningsnummer. Någon mer som inte fått det?

"Budfirmans spårningsnummer:
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort."

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Apple skickade macbooken den 21 oktober och jag har fortfarande inte fått
något spårningsnummer. Någon mer som inte fått det?

"Budfirmans spårningsnummer:
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort."

Aktuell leveransstatus På väg till mållandet - nästa uppdatering förväntas inom 4-5 arbetsdagar 24 okt 2008
Signerat av

Så står det för mig.

Visa signatur